APK / onderhoud: "eigen" of liever Ford garage
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
APK / onderhoud: "eigen" of liever Ford garage
Over 'n paar maandjes moet m'n Puma op voor de APK. En dan is het alweer een jaar na aankoop, dus wordt het ook weer tijd voor 'n beurt, kleine gok ik, maar je weet nooit zeker of de verkopende Ford garage er een grote tegenaan gooide voor ik 'm kocht.
Afkloppen: ik heb na m'n 6 maanden Bovag - en de binnen die termijn herstelde binnenpanelen en lekkage in het koelsysteem - werkelijk nooit iets vervelends met m'n Puma gehad. De schrik slaat me soms om het hart als ik de diverse problemen hier lees, maar goed: tot nog toe ben ik ervan gevrijwaard. Houden zo, dus
Maar hoe doe je dat? Ik heb op zich vertrouwen in de garage waar onze Mercedes in onderhoud is, maar dat is toch 'n beetje een traktor als je het vergelijkt met m'n Puma. Die Ster heeft wel een beest van een motor, maar het is 'n (turbo)diesel uit 1997 en alles is relatief eenvoudig te repareren volgens mij. Weet iemand die dat met twee vingers in z'n neus doet ook wat er onder de motorkap van een Puma schuilt? Of overdrijf ik?
Ik weet het dus niet zo. Of terug naar de garage waar ik 'm kocht (Ford dealer, een uur rijden verderop) of naar m'n eigen lokale garage hier in Hilversum. Ik vermoed dat een APK bij een merkdealer twee keer zo duur uitvalt. Maar ik wil ook geen onkundig gepruts aan m'n Puma'tje. Zucht. Keuzes keuzes... Iemand tips?
Topgear
Afkloppen: ik heb na m'n 6 maanden Bovag - en de binnen die termijn herstelde binnenpanelen en lekkage in het koelsysteem - werkelijk nooit iets vervelends met m'n Puma gehad. De schrik slaat me soms om het hart als ik de diverse problemen hier lees, maar goed: tot nog toe ben ik ervan gevrijwaard. Houden zo, dus
Maar hoe doe je dat? Ik heb op zich vertrouwen in de garage waar onze Mercedes in onderhoud is, maar dat is toch 'n beetje een traktor als je het vergelijkt met m'n Puma. Die Ster heeft wel een beest van een motor, maar het is 'n (turbo)diesel uit 1997 en alles is relatief eenvoudig te repareren volgens mij. Weet iemand die dat met twee vingers in z'n neus doet ook wat er onder de motorkap van een Puma schuilt? Of overdrijf ik?
Ik weet het dus niet zo. Of terug naar de garage waar ik 'm kocht (Ford dealer, een uur rijden verderop) of naar m'n eigen lokale garage hier in Hilversum. Ik vermoed dat een APK bij een merkdealer twee keer zo duur uitvalt. Maar ik wil ook geen onkundig gepruts aan m'n Puma'tje. Zucht. Keuzes keuzes... Iemand tips?
Topgear
tja, ik heb werkelijk waar alle vertrouwen in de ford garages hier in het westen verloren...het woord service komt in hun woordenboek niet voor
Ik ga naar mijn merkloze garagebedrijf in Leiderdorp. Ronald's Car care...aangezien daar flink wat van die mooie amerikaanse slee?n in perfect conditie staan, weet ik dat mijn puma ook in goede handen is. Ronald begrijpt tenminste mijn autoliefde..kun je helaas van een hoop garagisten nie zeggen!
Al mijn onderhoud laat ik daar verrichten. Behalve toen de distributieriem, daarvoor ben ik naar R.A.T. Racing gegaan, omdat hij al flink wat puma's onder handen genomen. En er best wat problemen hierbij opduiken. En ratje had een mooie prijs
Ik ga naar mijn merkloze garagebedrijf in Leiderdorp. Ronald's Car care...aangezien daar flink wat van die mooie amerikaanse slee?n in perfect conditie staan, weet ik dat mijn puma ook in goede handen is. Ronald begrijpt tenminste mijn autoliefde..kun je helaas van een hoop garagisten nie zeggen!
Al mijn onderhoud laat ik daar verrichten. Behalve toen de distributieriem, daarvoor ben ik naar R.A.T. Racing gegaan, omdat hij al flink wat puma's onder handen genomen. En er best wat problemen hierbij opduiken. En ratje had een mooie prijs
"Hier in het westen"? Da's nogal een breed gebied dan . Ik zou het liefst de APK combineren met de al dan niet grote beurt... Ga toch nog eens proberen contact te krijgen met de dame die hier in het dorp een vrijwel identieke Puma stuurt, kijken waar zij haar auto in onderhoud heeft. Kan ik 'r misschien meteen lid makengabbagirl schreef:tja, ik heb werkelijk waar alle vertrouwen in de ford garages hier in het westen verloren...het woord service komt in hun woordenboek niet voor
TopGear
Joh, ik dacht dat dat Zuid-Holland was?gabbagirl schreef:Nou ja..je snapt toch wel dat ik hier in het westen bedoel met leiden-alphen-leiderdorp-den haag... mijn omgeving zeg maar!
Anyway - heeft iemand z'n Puma hier wel eens vern*kt door het inschakelen van een lokale "niet dealer" garage?
TopGear
-
- Puma Senior
- Berichten: 213
- Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
- Locatie: Maasbracht
- Contacteer:
Het gaat er niet om dealer of niet dealer, als de monteur zijn grijze massa gebruikt waar hij hem/het voor heeft, kan elke goed geschoolde monteur een puma repareren.
Zelf ben ik onlangs(14 jan) bij een subdealer geweest voor de apk en liep er op zijn slofjes door,alleen de uitlaat begint wat bruine vlekjes te vertonen.
Je kunt ook bij de rdw een afspraak maken voor apk.
Zelf ben ik onlangs(14 jan) bij een subdealer geweest voor de apk en liep er op zijn slofjes door,alleen de uitlaat begint wat bruine vlekjes te vertonen.
Je kunt ook bij de rdw een afspraak maken voor apk.
helemaal met je eens... drama hier in de regiogabbagirl schreef:Nou ja..je snapt toch wel dat ik hier in het westen bedoel met leiden-alphen-leiderdorp-den haag... mijn omgeving zeg maar!
ik laat mn puma apk klaar maken door raymond (hier ford freak op het forum), afmelden doe ik bij een goedkoop apk stationnetje in woerden....
Hey... doet Raymond dat voor meerdere drivers? Of is dat een service die beperkt wordt uitgevoerdHeartbeat schreef:
helemaal met je eens... drama hier in de regio
ik laat mn puma apk klaar maken door raymond (hier ford freak op het forum), afmelden doe ik bij een goedkoop apk stationnetje in woerden....
Zou me kunnen voorstellen dat hij geen tijd heeft om alle leden van dit forum te plezieren hoor, daar niet van.
TopGear
hij is zelf monteur bij ford nijkerk, hij doet dit in het weekend soms erbij.... t is nu al lastig om wat tijd vrij te maken, dus moet je teleurstellenTopGear schreef:
Hey... doet Raymond dat voor meerdere drivers? Of is dat een service die beperkt wordt uitgevoerd
Zou me kunnen voorstellen dat hij geen tijd heeft om alle leden van dit forum te plezieren hoor, daar niet van.
TopGear
De monteur bij de Ford-dealer in Zwijndrecht die de Puma kende (en zei dat bijv. het vervangen van de distributieriem een rotklusje was) heeft een andere job, dus ik haal daar onderdelen en service de Puma verder zelf. Ik laat 't groot onderhoud bij RAT doen, distributieriem e.d.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
-
- Puma Lover
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Waarom zou een merkenloze garage geen grote of kleine beurt met apk voor de puma kunnen doen?
Het is toch niet de een of ander exoot.
Het is wat beurten betreft 'maar' een fi?sta toch.
Beurt is toch alleen maar olie en -filter verversen/vervangen, lucht filter.
De boel controleren voor de apk.
Als het nu gaat over de distributie riem ed.... is een ander verhaal.
Ik ga al jaren bij een eenmans garage bedrijf hier om de hoek...
voor alles, beurten met apk, distributieriem, en ook als ik weer iets erop gezet moet hebben
andere remschijven, stale remleidingen, ophangbussen
Het is toch niet de een of ander exoot.
Het is wat beurten betreft 'maar' een fi?sta toch.
Beurt is toch alleen maar olie en -filter verversen/vervangen, lucht filter.
De boel controleren voor de apk.
Als het nu gaat over de distributie riem ed.... is een ander verhaal.
Ik ga al jaren bij een eenmans garage bedrijf hier om de hoek...
voor alles, beurten met apk, distributieriem, en ook als ik weer iets erop gezet moet hebben
andere remschijven, stale remleidingen, ophangbussen
rijder sinds 29/3/2002