Afkloppen: ik heb na m'n 6 maanden Bovag - en de binnen die termijn herstelde binnenpanelen en lekkage in het koelsysteem - werkelijk nooit iets vervelends met m'n Puma gehad. De schrik slaat me soms om het hart als ik de diverse problemen hier lees, maar goed: tot nog toe ben ik ervan gevrijwaard. Houden zo, dus

Maar hoe doe je dat? Ik heb op zich vertrouwen in de garage waar onze Mercedes in onderhoud is, maar dat is toch 'n beetje een traktor als je het vergelijkt met m'n Puma. Die Ster heeft wel een beest van een motor, maar het is 'n (turbo)diesel uit 1997 en alles is relatief eenvoudig te repareren volgens mij. Weet iemand die dat met twee vingers in z'n neus doet ook wat er onder de motorkap van een Puma schuilt? Of overdrijf ik?
Ik weet het dus niet zo. Of terug naar de garage waar ik 'm kocht (Ford dealer, een uur rijden verderop) of naar m'n eigen lokale garage hier in Hilversum. Ik vermoed dat een APK bij een merkdealer twee keer zo duur uitvalt. Maar ik wil ook geen onkundig gepruts aan m'n Puma'tje. Zucht. Keuzes keuzes...

Topgear