Levensduur originele schokbreker
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Levensduur originele schokbreker
Sinds een paar weken hoorde ik een luide BOINK van linksachter en omdat ik nog garantie had is de puma naar de garage gegaan. Mijn meissie is hem nu ophalen, er is rechts achter een nieuwe schokbreker geplaatst, hier zat een dood punt in!
Nu heb ik welleens gehoord dat als je de schokbreker aan 1 zijde vervangt dat de andere zijde binnen de korste keren ook kapot is (omdat de nieuwe stukken stijver is). Kan dit? De dealer beweerd van niet maarja die heeft geen zin om nog een schokbreker te betalen.... Ik weet het niet maar heb geen zin om hiervoor eerdaags de portemonnee open te moeten trekken....
Nu heb ik welleens gehoord dat als je de schokbreker aan 1 zijde vervangt dat de andere zijde binnen de korste keren ook kapot is (omdat de nieuwe stukken stijver is). Kan dit? De dealer beweerd van niet maarja die heeft geen zin om nog een schokbreker te betalen.... Ik weet het niet maar heb geen zin om hiervoor eerdaags de portemonnee open te moeten trekken....
-
- Puma Lover
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Het is inderdaad beter om als er 1 stuk is, ze gelijk beide te vervangen, zal niet lang duren voordat de andere ook vervangen moet worden.
Rond de 100.000 km. is de kans groot dat ze aan vervanging toe zijn.
Als ik jou was zou ik (als het kan) de auto ergens op de brug laten zetten om het zelf te controleren, dan ben je erzo achter.
Wij hebben dit ook met de Fiesta van onze dochter gedaan en 1 schokbreker was totaal versleten en de andere was nog iets beter maar toch beide laten vervangen (km. stand 112.000)
Ze slijten niet precies gelijk maar zolang duurt het ook alweer niet voordat de ander aan de beurt is.
Je zult zien dat het die 2 maanden nog goed zal gaan en daarna ben je aan de beurt.
En wat is 2 maanden, waarom geven ze het geen jaar?...zegt in mijn ogen ook al genoeg.
Zou de garage niet zomaar blindelings erin vertrouwen.
Als je er zelf niet bij bent, kunnen ze je van alles wijs maken toch
Ik zou het zeker verder laten onderzoeken zodat je "echt" zekerheid hebt en er zelf bij blijven
Succes
Rond de 100.000 km. is de kans groot dat ze aan vervanging toe zijn.
Als ik jou was zou ik (als het kan) de auto ergens op de brug laten zetten om het zelf te controleren, dan ben je erzo achter.
Wij hebben dit ook met de Fiesta van onze dochter gedaan en 1 schokbreker was totaal versleten en de andere was nog iets beter maar toch beide laten vervangen (km. stand 112.000)
Ze slijten niet precies gelijk maar zolang duurt het ook alweer niet voordat de ander aan de beurt is.
Je zult zien dat het die 2 maanden nog goed zal gaan en daarna ben je aan de beurt.
En wat is 2 maanden, waarom geven ze het geen jaar?...zegt in mijn ogen ook al genoeg.
Zou de garage niet zomaar blindelings erin vertrouwen.
Als je er zelf niet bij bent, kunnen ze je van alles wijs maken toch
Ik zou het zeker verder laten onderzoeken zodat je "echt" zekerheid hebt en er zelf bij blijven
Succes
-
- Puma Lover
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Kans dat de andere stuk gaat is misschien niet zo groot, maar wel dat hij versleten is (hij hoeft dan nog geen olie te lekken, maar kan wel "op" zijn). Als je hem op een brug zet en even aan de achteras gaat hangen dan kun je dat wel merken.
Lijkt me ook niet best voor het bochtenwerk als je ene demper veel beter is dan de andere.
Lijkt me ook niet best voor het bochtenwerk als je ene demper veel beter is dan de andere.
volledig mee eens.hansie schreef:Kans dat de andere stuk gaat is misschien niet zo groot, maar wel dat hij versleten is (hij hoeft dan nog geen olie te lekken, maar kan wel "op" zijn). Als je hem op een brug zet en even aan de achteras gaat hangen dan kun je dat wel merken.
Lijkt me ook niet best voor het bochtenwerk als je ene demper veel beter is dan de andere.
Op de control zal je 7/10 afgekeurd worden wegens het verschil van dempwaarde op de achteras.
Ha luitjes!
Oud topic, weet ik... Maar toch even een onzekerheidsvraagje. Waar merk je nou aan dat je dempers verrot zijn? Ik heb net bussen, stabilisatorstangen/rubbers en fuseekogels vervangen, maar hoor nu zacht gebonk bij drempels. Km-stand is trouwens 92.000, auto is verlaagd en je zou niet zeggen dat er dempers onder zitten, zo stug
Oud topic, weet ik... Maar toch even een onzekerheidsvraagje. Waar merk je nou aan dat je dempers verrot zijn? Ik heb net bussen, stabilisatorstangen/rubbers en fuseekogels vervangen, maar hoor nu zacht gebonk bij drempels. Km-stand is trouwens 92.000, auto is verlaagd en je zou niet zeggen dat er dempers onder zitten, zo stug
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
-
- Puma Lover
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Meestal merk je zelf niet dat de werking van de dempers minder wordt.. gaat immers gelijkdelijk aan....
Echt versleten (als je dat met verrot bedoeld) dempers lekken olie en je auto blijft na deinen als je over eendrempel rijd ed...
Ik vervang de dempers altijd na 90 tot 100.000 km....
Echt versleten (als je dat met verrot bedoeld) dempers lekken olie en je auto blijft na deinen als je over eendrempel rijd ed...
Ik vervang de dempers altijd na 90 tot 100.000 km....
rijder sinds 29/3/2002
Nou, ik heb de auto nog maar '5000 km'. En demping: no way, echt helemaal niks. Nadeinen doet 'ie niet, zijn de veren denk ik te stug voor. Maar het is vooral het gebrek aan demping en nu ook de 'klunk' die volgens mij alleen maar van de schokbreker kan zijn, doet mij denken aan een versleten demper. Kan wel kloppen ook, met een km-stand van dik 90.000. Toch maar sparen voor een sportkitje denkik...
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R