Ik zie dat in het FAQ gedeelte nog het verkeerde interval voor de distributieriem voor de 1.7 staat. Het oude interval was 10 jaar, en 150.000 km.
De nieuwe intervallen voor de 1.7 zijn 5 jaar, en 120.000 km. Dit omdat er een aantal gevallen waren met distributieriemen die knapten, met alle gevolgen van dien. Voor de 1.4 en 1.6 zijn de oude intervallen van 10 jaar nog van kracht.
Bron: www.pumapeople.com , en nadat ik een beetje gespit heb ook http://www.etis.ford.com/fordservice/se ... uleView.do (FordService -> Puma / Zetec-S VCT, en dan kijken bij "Onderhoud op langere termijn" onderaan)
Als je distributieriem vervangen wordt, zorg dat ze de distributie set gebruiken!!! Niet alleen de riem, dan mis je de nieuwe spanrollen en trekbouten, en dan loopt je nog alles in de soep. De hele set kost ongeveer 80-100 euro aan onderdelen.
Doe er je voordeel mee!

/edit:
Als je toch je riem gaat laten vervangen, en je auto is bijna 10 jaar oud, laat dan direct je multiriem vervangen. Die zit namelijk achter de distributieriem, dus als je die tegelijk laat doen kost het je geen uurloon, alleen de nieuwe riem (~40 euro) ;) Doe je die een jaar later, dan moet de distributiriem weer los, en moet er waarschijnlijk een nieuwe op. Tadaa, weer 300 euro armer.
Ik heb tevens met de multiriem de waterpomp laten vervangen. Als er een nieuwe multiriem op komt, komt er opeens weer veel spanning op de waterpomp te staan (nieuwe riem, opnieuw afgesteld, alles lekker strak). Bij 205GTi's, en een paar Puma's loopt dan na een paar maanden de waterpomp vast, en moet WEER alles los (400 euro). Originele waterpomp kost je 100 euro, en een paar tientjes montagekosten als je distributieriem er toch al af ligt.
Samenvatting, officieel, 1.7:
Elke 5 jaar distributieriem, elke 10 jaar distributieriem en multiriem. Persoonlijk voeg ik dus de waterpomp bij de 10-jarige beurt toe.