Pagina 1 van 2

Stalen Remleidingen

Geplaatst: do 05 jul 2007, 7:46 pm
door Sjoerd102
Tot mijn verrassing was er hier nog geen topic over.
Ik heb vandaag de Stalen remleidingen gekocht voor mijn katje bij M&R.
Straks al rechtsvoor de leiding aangesloten, en het verschil (ondanks dat de auto stil stond) merk je al gelijk aan je pedalen. Morgen worden ook bij de andere 3 remmen de leidingen geplaatst. Zal morgen eens proefrijden en jullie over de ervaringen vertellen

Geplaatst: vr 06 jul 2007, 11:07 am
door hansie
Ik denk niet dat je de leidingen merkt, maar omdat je stilstaat en op de rem drukt voelt het pedaal harder aan (je hebt geen vacuum omdat de mnotor niet draait).

Geplaatst: vr 06 jul 2007, 12:40 pm
door Sjoerd102
hansie schreef:Ik denk niet dat je de leidingen merkt, maar omdat je stilstaat en op de rem drukt voelt het pedaal harder aan (je hebt geen vacuum omdat de mnotor niet draait).
Hans de motor stond overigens wel aan (inderdaad niet vermeld)

Geplaatst: vr 06 jul 2007, 5:54 pm
door Sjoerd102
Zo net even stukkie proefgereden, en het remt super!!!

Geplaatst: do 06 dec 2007, 1:44 pm
door Otto
Weer ff een kick omhoog :wink:

Ik wil binnenkort aan de remmen van de auto gaan werken. Ik heb een Puma met de 'kleine' schijven, passen daar met behoud van de originele klauw ook de schijven van het >2000 model op?

Ik zit te denken aan gegroefde schijven met de diameter van het nieuwe model Puma, i.c.m. stalen remleidingen en greenstuff blokken. Een complete remconversie is voor mij helaas niet te betalen...

Geplaatst: do 06 dec 2007, 7:03 pm
door pumamartin
Otto schreef:Weer ff een kick omhoog :wink:

Ik wil binnenkort aan de remmen van de auto gaan werken. Ik heb een Puma met de 'kleine' schijven, passen daar met behoud van de originele klauw ook de schijven van het >2000 model op?

Ik zit te denken aan gegroefde schijven met de diameter van het nieuwe model Puma, i.c.m. stalen remleidingen en greenstuff blokken. Een complete remconversie is voor mij helaas niet te betalen...
Volgens mij past dit niet Otto...

Ik heb EBC schijven (gegroefd en geboord), greenstuf blokken en stalen remleidingen van BF Goodrich.
De schijven en blokken heb ik al 3 of 4 jaar (zelfde schijven 2 set blokjes) en de remleidingen ruim een jaar.
En nog steeds zeer tevreden.

Is een betaalbare upgrate.

Geplaatst: do 06 dec 2007, 8:31 pm
door Otto
Is ook de remklauw van het >2000 anders, of steekt die verder uit het lager?

Geplaatst: do 06 dec 2007, 8:44 pm
door pumamartin
Otto schreef:Is ook de remklauw van het >2000 anders, of steekt die verder uit het lager?
Weet ik niet zeker maar ik dacht het wel ja.

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 5:53 pm
door Nowi
remklauw is inderdaat anders.
Is eigenlijk telkes zo als er andere diameters zijn ivm de remschijven.
Remschijf groter dus klauw ook verder naar buiten :wink:

Geplaatst: za 08 dec 2007, 3:22 pm
door Otto
Thnx voor de info!

Ik kies voor de originele klauw met Greenstuff blokken, gegroefde schijven en stalen leidingen! :wink:

Geplaatst: zo 09 dec 2007, 4:15 pm
door Clawz
Voor een remupgrade met onderdelen van een 2000 Puma (258mm) heb je nieuwe klauwen, schijven en blokken nodig. Oude klauw eraf, oude schijf eraf, nieuwe klauw met schijf en blokken erop, en klaar.

V6 Mondeo (276mm (of 278mm, weet het ff niet zeker)) klauwen passen ook, maar dan moet je gaan boren + spacers plaatsen.

ST170 (Fiesta ST, 300mm)) klauwen passen OOK, zonder boren of spacers, maar dan moet je materiaal van de klauw verwijderen, iets wat niet zo heel erg lekker is naar mijn mening...


Grote probleem is het vinden van klauwen van een Puma uit 2000 of later... Ik weet niet zeker of Fiesta klauwen van rond die tijd ook hetzelfde zijn, maar dat zou een Ford medewerker eens op moeten zoeken. Ik kreeg iig geen antwoord op een mailtje...

Geplaatst: ma 21 jan 2008, 10:13 am
door Otto
Even een technisch vraagje. Ik wil stalen leidingen gaan plaatsen, alleen vroeg ik me af: je ontkomt er niet aan om remvloeistof bij te moeten vullen en vervolgens het zaakje te ontluchten. Ik heb niet de mogelijkheid om alle 4 de wielen tegelijk van de grond te hebben (werk gewoon met krik/assteunen op het garagepad :oops: ).

Hoe zorg ik ervoor dat ik zo min mogelijk vloeistof verlies? En wat is de beste manier om te ontluchten, en kan dit per wiel afzonderlijk?

Geplaatst: ma 21 jan 2008, 11:01 am
door pumamartin
Je kunt volgens mij per wiel appart ontluchten

Geplaatst: ma 21 jan 2008, 11:57 am
door R.A.T. RACING
voor dat je de leiding los maakt rem pendaal ingedrukt houden met bv een ijzeren buis dan kan er geen lucht meer in de hoofdrem cilinder komen en loopt niet alle olie er uit remleidingen los en er komt maar beperkt olie uit
als je zo doet kun je per wiel ontluchten anders is er kans dat je meerdre malen moet ontluchten ivm lucht in hoofdrem cilinder

Geplaatst: ma 21 jan 2008, 7:41 pm
door Otto
Okee, dus het rempedaal aangespannen houden als je de slang losmaakt. Eitje. En vervolgens ontluchten: ik dacht aan m'n scooter: met een ziekenhuisspuit leegtrekken, terwijl je er in het reservoir steeds vloeistof ingiet. Dit net zolang tot je geen bellen meer ziet.

Of heeft iemand een makkelijker manier?