Stalen Remleidingen
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Stalen Remleidingen
Tot mijn verrassing was er hier nog geen topic over.
Ik heb vandaag de Stalen remleidingen gekocht voor mijn katje bij M&R.
Straks al rechtsvoor de leiding aangesloten, en het verschil (ondanks dat de auto stil stond) merk je al gelijk aan je pedalen. Morgen worden ook bij de andere 3 remmen de leidingen geplaatst. Zal morgen eens proefrijden en jullie over de ervaringen vertellen
Ik heb vandaag de Stalen remleidingen gekocht voor mijn katje bij M&R.
Straks al rechtsvoor de leiding aangesloten, en het verschil (ondanks dat de auto stil stond) merk je al gelijk aan je pedalen. Morgen worden ook bij de andere 3 remmen de leidingen geplaatst. Zal morgen eens proefrijden en jullie over de ervaringen vertellen
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Hans de motor stond overigens wel aan (inderdaad niet vermeld)hansie schreef:Ik denk niet dat je de leidingen merkt, maar omdat je stilstaat en op de rem drukt voelt het pedaal harder aan (je hebt geen vacuum omdat de mnotor niet draait).
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
Weer ff een kick omhoog
Ik wil binnenkort aan de remmen van de auto gaan werken. Ik heb een Puma met de 'kleine' schijven, passen daar met behoud van de originele klauw ook de schijven van het >2000 model op?
Ik zit te denken aan gegroefde schijven met de diameter van het nieuwe model Puma, i.c.m. stalen remleidingen en greenstuff blokken. Een complete remconversie is voor mij helaas niet te betalen...
Ik wil binnenkort aan de remmen van de auto gaan werken. Ik heb een Puma met de 'kleine' schijven, passen daar met behoud van de originele klauw ook de schijven van het >2000 model op?
Ik zit te denken aan gegroefde schijven met de diameter van het nieuwe model Puma, i.c.m. stalen remleidingen en greenstuff blokken. Een complete remconversie is voor mij helaas niet te betalen...
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
-
- Puma Lover
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Volgens mij past dit niet Otto...Otto schreef:Weer ff een kick omhoog
Ik wil binnenkort aan de remmen van de auto gaan werken. Ik heb een Puma met de 'kleine' schijven, passen daar met behoud van de originele klauw ook de schijven van het >2000 model op?
Ik zit te denken aan gegroefde schijven met de diameter van het nieuwe model Puma, i.c.m. stalen remleidingen en greenstuff blokken. Een complete remconversie is voor mij helaas niet te betalen...
Ik heb EBC schijven (gegroefd en geboord), greenstuf blokken en stalen remleidingen van BF Goodrich.
De schijven en blokken heb ik al 3 of 4 jaar (zelfde schijven 2 set blokjes) en de remleidingen ruim een jaar.
En nog steeds zeer tevreden.
Is een betaalbare upgrate.
rijder sinds 29/3/2002
-
- Puma Lover
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Voor een remupgrade met onderdelen van een 2000 Puma (258mm) heb je nieuwe klauwen, schijven en blokken nodig. Oude klauw eraf, oude schijf eraf, nieuwe klauw met schijf en blokken erop, en klaar.
V6 Mondeo (276mm (of 278mm, weet het ff niet zeker)) klauwen passen ook, maar dan moet je gaan boren + spacers plaatsen.
ST170 (Fiesta ST, 300mm)) klauwen passen OOK, zonder boren of spacers, maar dan moet je materiaal van de klauw verwijderen, iets wat niet zo heel erg lekker is naar mijn mening...
Grote probleem is het vinden van klauwen van een Puma uit 2000 of later... Ik weet niet zeker of Fiesta klauwen van rond die tijd ook hetzelfde zijn, maar dat zou een Ford medewerker eens op moeten zoeken. Ik kreeg iig geen antwoord op een mailtje...
V6 Mondeo (276mm (of 278mm, weet het ff niet zeker)) klauwen passen ook, maar dan moet je gaan boren + spacers plaatsen.
ST170 (Fiesta ST, 300mm)) klauwen passen OOK, zonder boren of spacers, maar dan moet je materiaal van de klauw verwijderen, iets wat niet zo heel erg lekker is naar mijn mening...
Grote probleem is het vinden van klauwen van een Puma uit 2000 of later... Ik weet niet zeker of Fiesta klauwen van rond die tijd ook hetzelfde zijn, maar dat zou een Ford medewerker eens op moeten zoeken. Ik kreeg iig geen antwoord op een mailtje...
Even een technisch vraagje. Ik wil stalen leidingen gaan plaatsen, alleen vroeg ik me af: je ontkomt er niet aan om remvloeistof bij te moeten vullen en vervolgens het zaakje te ontluchten. Ik heb niet de mogelijkheid om alle 4 de wielen tegelijk van de grond te hebben (werk gewoon met krik/assteunen op het garagepad ).
Hoe zorg ik ervoor dat ik zo min mogelijk vloeistof verlies? En wat is de beste manier om te ontluchten, en kan dit per wiel afzonderlijk?
Hoe zorg ik ervoor dat ik zo min mogelijk vloeistof verlies? En wat is de beste manier om te ontluchten, en kan dit per wiel afzonderlijk?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
-
- Puma Lover
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
voor dat je de leiding los maakt rem pendaal ingedrukt houden met bv een ijzeren buis dan kan er geen lucht meer in de hoofdrem cilinder komen en loopt niet alle olie er uit remleidingen los en er komt maar beperkt olie uit
als je zo doet kun je per wiel ontluchten anders is er kans dat je meerdre malen moet ontluchten ivm lucht in hoofdrem cilinder
als je zo doet kun je per wiel ontluchten anders is er kans dat je meerdre malen moet ontluchten ivm lucht in hoofdrem cilinder
Okee, dus het rempedaal aangespannen houden als je de slang losmaakt. Eitje. En vervolgens ontluchten: ik dacht aan m'n scooter: met een ziekenhuisspuit leegtrekken, terwijl je er in het reservoir steeds vloeistof ingiet. Dit net zolang tot je geen bellen meer ziet.
Of heeft iemand een makkelijker manier?
Of heeft iemand een makkelijker manier?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R