Pagina 1 van 3

Veerpootbrug (Types, Montage)

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 7:30 am
door Otto
Om de voorkant van de Puma wat stijver te krijgen, ga ik er binnenkort een veerpootbrug in zetten. Alleen vroeg ik me af, hoe monteer je zo'n brug? En welke types zijn er, en welke is de beste?

Zijn er misschien mensen die er nog 1 hebben liggen? Ik ga 'm nl. toch in de kleur van de auto spuiten, dus een mooie nieuwe hoeft niet per s

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 11:05 am
door gabbagirl
Kijk maar bij mijn foto's van mijn Puma. Ik heb de Sparco veerpootbrug (bovenlangs) in de puma zitten.


Edit: Je kan wel ff bij mijn showcase op de site kijken: http://www.pumadrivers.nl/puma/index.ph ... &Itemid=92

of hier onder naar het topic lekkage opgelost:

http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=1721

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 3:07 pm
door hansie
Een veerpootbrug voor/onder heeft het meeste effect (en boven ook wel, die veerpoten zijn errug stug).

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 3:12 pm
door Otto
Ik vind de Puma nogal zuchten als je bijvoorbeeld scheef een uitrit op rijdt. Een veerpootbrug lijkt me wel een goede start om de stijfheid te verbeteren. Eerst boven, en als dat niet helpt onder ook, maar dat doe ik dan tegelijk met de montage van Powerflex rubbers.

Overigens is de OMP-brug op het plaatje wel recht, dus die zou beter zijn?

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 3:28 pm
door gabbagirl
Nou ik wil ook niemands pret bederven, maar ik merk wel degelijk verschil sinds die veerpootbrug er op zit. Hij zit trouwens zo strak dat hij er ook met geen mogelijkheid meer uit te krijgen is.. he hansie ;-) ... zonder iets te beschadigen dan :roll:
Eerst vond ik hem aardig wiebelig, of hoe moet je dat ook noemen, nu ligt hij veel strakker op de weg. Ik reed bijv. van mijn oude werk altijd een oprit van de A4 op en daar zat een hobbel in de bocht. Voor de veerpootstang, "versprong" de auto een stuk de bocht uit zeg maar. Nu ligt die zo strak dat ik niets merk van die hobbel, hij blijft stugger en doorrijden dus. Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel, maar conclusie: je merkt het dus wel.

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 3:34 pm
door Gast
Je merkt het altijd wel ja. Gewoon voor, boven ?n onder er??n op/onder gooien, heb je een nog strakker sturend Pumaatje!

:lol:


<MP>

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 4:11 pm
door Pumagirl
Die powerflex bussen zijn zeker een aanrader, hier merk je zeker het verschil.
Mijn Puma ligt hierdoor tesamen met de Koni set als een kart op de weg.
Ik heb ook nog de veerpootbrug voor onder en boven liggen, moet nog gemonteerd worden. Ben wel benieuwd of het dan nog beter werkt, kan het me bijna niet voorstellen :wink:

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 4:46 pm
door R.A.T. RACING
heb er ook 1 besteld wil met het weekendje nurburg het verschil wel eens voelen tenopzichte van koninginnendag :twisted:

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 9:54 pm
door pumamartin
R.A.T. RACING schreef:heb er ook 1 besteld wil met het weekendje nurburg het verschil wel eens voelen tenopzichte van koninginnendag :twisted:

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

De veerpoot, aluminium van D&W, was het allereerste wat ik in m'n puma gemonteerd heb.
Nu ruim 5 jaar geleden. Ik weet dus niet beter :twisted: :twisted:

Geplaatst: wo 06 jun 2007, 9:20 am
door Otto
Heb net via internet een rechte brug van OMP besteld. Ben benieuwd hoe die past, komt vlak boven het motorblok.

Het is in ieder geval een rechte, dus beweging op de plaats van de bocht is niet mogelijk.

Geplaatst: wo 06 jun 2007, 3:51 pm
door pumamartin
Otto schreef:Heb net via internet een rechte brug van OMP besteld. Ben benieuwd hoe die past, komt vlak boven het motorblok.

Het is in ieder geval een rechte, dus beweging op de plaats van de bocht is niet mogelijk.
Zal zeker goed passen.
Je zult wel dat zwarte resonantie bakje moeten verwijderen.
Dat is dat zwarte bakje dat in het midden zit en waar geen leidingen of kabeltjes aan vast zitten.
Kan er probleem loos uit gegooid worden.

Geplaatst: wo 06 jun 2007, 6:35 pm
door Passiepooh
pumamartin schreef:
Dat is dat zwarte bakje dat in het midden zit en waar geen leidingen of kabeltjes aan vast zitten.
Kan er probleem loos uit gegooid worden.
Waar is dat ding precies voor????

Geplaatst: wo 06 jun 2007, 8:10 pm
door Sjoerd102
Pascalmvg schreef:
Waar is dat ding precies voor????
Dat staat onder FAQ op dit forum dacht ik vermeld. Is om het motorgeluid te dempen. Haal hem maar eens weg, je hoort onder het rijden de motor beter.

Geplaatst: wo 06 jun 2007, 8:42 pm
door Passiepooh
Sorry :oops:
vergeten verder te kijken dan mijn neus lang is... :bonk:

Geplaatst: wo 06 jun 2007, 9:00 pm
door pumamartin
Sjoerd102 schreef:
Dat staat onder FAQ op dit forum dacht ik vermeld. Is om het motorgeluid te dempen. Haal hem maar eens weg, je hoort onder het rijden de motor beter.
Ik heb het verschil niet gemerkt.
Maar ik neem aan de ford ingenieuren er meer verstand van hebben dan ik.........