Veerpootbrug (Types, Montage)
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Veerpootbrug (Types, Montage)
Om de voorkant van de Puma wat stijver te krijgen, ga ik er binnenkort een veerpootbrug in zetten. Alleen vroeg ik me af, hoe monteer je zo'n brug? En welke types zijn er, en welke is de beste?
Zijn er misschien mensen die er nog 1 hebben liggen? Ik ga 'm nl. toch in de kleur van de auto spuiten, dus een mooie nieuwe hoeft niet per s
Zijn er misschien mensen die er nog 1 hebben liggen? Ik ga 'm nl. toch in de kleur van de auto spuiten, dus een mooie nieuwe hoeft niet per s
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Kijk maar bij mijn foto's van mijn Puma. Ik heb de Sparco veerpootbrug (bovenlangs) in de puma zitten.
Edit: Je kan wel ff bij mijn showcase op de site kijken: http://www.pumadrivers.nl/puma/index.ph ... &Itemid=92
of hier onder naar het topic lekkage opgelost:
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=1721
Edit: Je kan wel ff bij mijn showcase op de site kijken: http://www.pumadrivers.nl/puma/index.ph ... &Itemid=92
of hier onder naar het topic lekkage opgelost:
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=1721
Ik vind de Puma nogal zuchten als je bijvoorbeeld scheef een uitrit op rijdt. Een veerpootbrug lijkt me wel een goede start om de stijfheid te verbeteren. Eerst boven, en als dat niet helpt onder ook, maar dat doe ik dan tegelijk met de montage van Powerflex rubbers.
Overigens is de OMP-brug op het plaatje wel recht, dus die zou beter zijn?
Overigens is de OMP-brug op het plaatje wel recht, dus die zou beter zijn?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Nou ik wil ook niemands pret bederven, maar ik merk wel degelijk verschil sinds die veerpootbrug er op zit. Hij zit trouwens zo strak dat hij er ook met geen mogelijkheid meer uit te krijgen is.. he hansie ... zonder iets te beschadigen dan
Eerst vond ik hem aardig wiebelig, of hoe moet je dat ook noemen, nu ligt hij veel strakker op de weg. Ik reed bijv. van mijn oude werk altijd een oprit van de A4 op en daar zat een hobbel in de bocht. Voor de veerpootstang, "versprong" de auto een stuk de bocht uit zeg maar. Nu ligt die zo strak dat ik niets merk van die hobbel, hij blijft stugger en doorrijden dus. Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel, maar conclusie: je merkt het dus wel.
Eerst vond ik hem aardig wiebelig, of hoe moet je dat ook noemen, nu ligt hij veel strakker op de weg. Ik reed bijv. van mijn oude werk altijd een oprit van de A4 op en daar zat een hobbel in de bocht. Voor de veerpootstang, "versprong" de auto een stuk de bocht uit zeg maar. Nu ligt die zo strak dat ik niets merk van die hobbel, hij blijft stugger en doorrijden dus. Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel, maar conclusie: je merkt het dus wel.
Die powerflex bussen zijn zeker een aanrader, hier merk je zeker het verschil.
Mijn Puma ligt hierdoor tesamen met de Koni set als een kart op de weg.
Ik heb ook nog de veerpootbrug voor onder en boven liggen, moet nog gemonteerd worden. Ben wel benieuwd of het dan nog beter werkt, kan het me bijna niet voorstellen
Mijn Puma ligt hierdoor tesamen met de Koni set als een kart op de weg.
Ik heb ook nog de veerpootbrug voor onder en boven liggen, moet nog gemonteerd worden. Ben wel benieuwd of het dan nog beter werkt, kan het me bijna niet voorstellen
-
- Puma Lover
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
-
- Puma Lover
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Zal zeker goed passen.Otto schreef:Heb net via internet een rechte brug van OMP besteld. Ben benieuwd hoe die past, komt vlak boven het motorblok.
Het is in ieder geval een rechte, dus beweging op de plaats van de bocht is niet mogelijk.
Je zult wel dat zwarte resonantie bakje moeten verwijderen.
Dat is dat zwarte bakje dat in het midden zit en waar geen leidingen of kabeltjes aan vast zitten.
Kan er probleem loos uit gegooid worden.
rijder sinds 29/3/2002
-
- Puma Administrator
- Berichten: 147
- Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
- Locatie: Voorburg
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Dat staat onder FAQ op dit forum dacht ik vermeld. Is om het motorgeluid te dempen. Haal hem maar eens weg, je hoort onder het rijden de motor beter.Pascalmvg schreef:
Waar is dat ding precies voor????
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
-
- Puma Administrator
- Berichten: 147
- Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
- Locatie: Voorburg
-
- Puma Lover
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Ik heb het verschil niet gemerkt.Sjoerd102 schreef:
Dat staat onder FAQ op dit forum dacht ik vermeld. Is om het motorgeluid te dempen. Haal hem maar eens weg, je hoort onder het rijden de motor beter.
Maar ik neem aan de ford ingenieuren er meer verstand van hebben dan ik.........
rijder sinds 29/3/2002