Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
-
pumamartin
- Puma Lover

- Berichten: 802
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
-
Contacteer:
Bericht
door pumamartin » wo 23 mei 2007, 10:50 am
Ik ga voor ook spoorverbreders plaatsen l+r 10mm.
Hebben jullie tips hoe ik voorkom dat ik de sensoren van de abs beschadig.
Gabbagirl, ik weet dat dit oa, bij jouw gebeurd is
Dus hoe krijg ik die onbeschadigd los.
Als iemand foto's van de montage heeft... graag.

rijder sinds 29/3/2002
-
Otto
- Puma Senior

- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
- Locatie: Dubbeldam (078)
Bericht
door Otto » wo 23 mei 2007, 11:22 am
Ik neem aan dat je de plaatjes tussen je ankerplaat en je as bedoelt?
Ik zou de plaatjes in twee?n zagen: zo hoef je de sensoren niet los te halen. Je kan ook een stukje uit het plaatje zagen en dit er later weer tussen zetten. Het gaat erom dat er geen ruimte zit tussen ankerplaat en as, dus het maakt niet uit als het plaatje er in twee stukken tussen zit.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
-
Nowi
Bericht
door Nowi » zo 27 mei 2007, 10:43 pm
abs sensor zou ik niet los maken.
Zit meestal zo vast dat je deze stuk doet om los te maken.
-
gabbagirl
Bericht
door gabbagirl » ma 28 mei 2007, 9:41 am
Martin, bij mij is het beschadigd geraakt door onkunde van de garagist

Doordat de garage de gaten had uitgeboord van de spoorverbreders, en ze dus eigenlijk te groot zijn geworden, zijn ze gaan schuiven. Of hierdoor idd de abs sensor is beschadigd is niet 100% zeker, maar de kans is wel groot!
Ik heb net een tijdje terug de spoorverbreders van H&R er op gezet. Niets ana het handje. Gewoon er opschuiven, beetje hier en daar aantikken (ze komen strak te zitten) en voila! Kind kan de was doen. Je hoeft dus dan niet bang te zijn dat je de sensor sloopt
Ik neem toch aan dat je gelijke spoorverbreders bedoelt die ik ook heb. Het verhaal van Otto zegt mij namelijk helemaal niets
Succes!
-
Otto
- Puma Senior

- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
- Locatie: Dubbeldam (078)
Bericht
door Otto » ma 28 mei 2007, 9:59 pm
Ik zie nu pas dat het over de voorkant gaat.....
Mijn verhaal gaat over de achteras. Ik heb niks gezegt! Maar volgens mij maakt het voor ook niet uit, omdat je met de gebruikelijke spoorverbreders (dus die tussen as en wiel) niet in de buurt van je abs-sensoren komt.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
-
gabbagirl
Bericht
door gabbagirl » di 29 mei 2007, 9:07 am
Inderdaad Otto. Dit levert dus geen problemen!
-
Sjoerd102
- Puma Senior

- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
-
Contacteer:
Bericht
door Sjoerd102 » wo 04 jun 2008, 3:24 pm
Is het met 18"ook aan te raden om spacers te plaatsen, of ga ik dan helemaal rechtdoor

Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
-
Otto
- Puma Senior

- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
- Locatie: Dubbeldam (078)
Bericht
door Otto » wo 04 jun 2008, 3:58 pm
Sjoerd: spacers plaats je alleen als je wiel aan de binnenkant aanloopt, dus tegen een veerpoot/veerschotel. Als het wiel aan de buitenkant aanloopt, dus tegen de wielkasrand, kan je overwegen om de velg in het hart af te laten draaien, zodat je de ET-waarde groter maakt en de velg dus verder naar binnen valt.
Omdat je je afvraagt of je anders rechtdoor gaat: met een spacer be?nvloed je in ieder geval niet de stuuruitslag,
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R