Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
-
X-tof
Bericht
door X-tof » wo 17 aug 2005, 8:45 am
effe een vraagje ivm die mail van DL Design.
is wel zeer mooie prijs en ben waarschijnlijk toch van plan hem te verlagen, maar doen ze dat daar ter plaatse of moet ik dan achteraf nog eens naar Harskamp scheuren om te monteren.
want weet niet of de lokale tuningzaken het plezant vinden dat je je veren op een ander koopt natuurlijk
(en wat zijn precies gassportdempers?? is dat zoiets als Koni's??)
X-tof
-
pumamartin
- Puma Lover

- Berichten: 802
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
-
Contacteer:
Bericht
door pumamartin » wo 24 aug 2005, 10:04 pm
X-tof, ze komen naar een pumadrivers meeting dus ik neem aan de ze veren en schokdempers voor onze puma's bij zich been maar ter plaatse monteren................
word volgens mij een beetje moeilijk, ze hebben immers niet de mogelijkheid om je puma op een brug te zetten.
maar je kunt je aanwinst ook 'thuis' laten monteren, bij je garagist

rijder sinds 29/3/2002
-
Gulli
Bericht
door Gulli » vr 09 feb 2007, 5:00 pm
Gaat dit om die sportkit van 385 (Artikelnummer : XFR22 voor leden +/- 349) want dan wil ik graag weten of ze ook op een Puma van 98 eerste versie passen. Ik had begrepen dat niet alle Puma's dezelfde montage hebben.
-
pumamartin
- Puma Lover

- Berichten: 802
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
-
Contacteer:
Bericht
door pumamartin » vr 09 feb 2007, 6:16 pm
Gulli schreef:Gaat dit om die sportkit van 385 (Artikelnummer : XFR22 voor leden +/- 349) want dan wil ik graag weten of ze ook op een Puma van 98 eerste versie passen. Ik had begrepen dat niet alle Puma's dezelfde montage hebben.
de eerste puma's (97 en 98) hebben achter een 'vork' bevestiging van de schokdempers. De andere een oog bevestiging.
Om zeker te weten wat er bij jouw puma onder moet kun of zelf (laten) nakijken. Of even naar de ford dealer gaan en daar kunnen ze het dan adhv het chasisnr na kijken.
De overgang naar oogbevesting is (omstreeks) 10/98. Maar als je twijfeld 'ff sjekke'.....


rijder sinds 29/3/2002
-
sfelter
Bericht
door sfelter » vr 09 feb 2007, 7:53 pm
Wat is het voordeel van de oogbevestiging ?
Is het een technische vooruitgang Of is het alleen maar kostenverhaal ?
-
pumamartin
- Puma Lover

- Berichten: 802
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
-
Contacteer:
Bericht
door pumamartin » vr 09 feb 2007, 8:02 pm
sfelter schreef:Wat is het voordeel van de oogbevestiging ?
Is het een technische vooruitgang Of is het alleen maar kostenverhaal ?
Het heeft natuurlijk meer te maken met de aanpassingen aan de fi?sta toen. Dus ook in de puma.
Bij een vork bevestiging zou het kunnen dat de vork (met bovenaan een U zeg maar) van het bevestiginspunt naar beneden los zou kunnen schieten. Bij een ook gevestiging (O rond dus) kan dat niet.
Dus toch een technische verbetering.

rijder sinds 29/3/2002