Trillen bij constante snelheid en optrekken
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Trillen bij constante snelheid en optrekken
Help....ik word er echt gek van maar mijn Puma trilt nog steeds. Ik dacht eerst dat het aan die kromme remschijf lag, maar niet dus. Het is wel een stuk minder dan het was na het circuitrijden, maar het is zeker niet weg. De schijven en blokken zagen er verrot uit, maar goed, er moet dus nog iets anders zijn.
Het wordt ook erger naarmate ik een stuk heb gereden. Het is dus bij constante snelheid en nog erger bij optrekken. Druk ik de koppeling in, dan is het helemaal weg!!
Iemand enig idee wat dit kan zijn, want ik word hier goed ziek van....
Ter info: er zitten dus nieuwe remschijven en blokken op, de banden zijn gebalanceerd (zelf gecheckt), dus dat kan het allemaal niet zijn. Hij deed het overigens ook met die andere velgen en banden er onder, dus dat kan het toch niet zijn. Zeker niet als hij dus niet trilt bij het indrukken van de koppeling....
Hopelijk heeft iemand een idee. Ik ga morgen even kijken of ik een garage kan vinden waar ik langs kan, maar mss met tips kan het sneller gevonden worden...
Het wordt ook erger naarmate ik een stuk heb gereden. Het is dus bij constante snelheid en nog erger bij optrekken. Druk ik de koppeling in, dan is het helemaal weg!!
Iemand enig idee wat dit kan zijn, want ik word hier goed ziek van....
Ter info: er zitten dus nieuwe remschijven en blokken op, de banden zijn gebalanceerd (zelf gecheckt), dus dat kan het allemaal niet zijn. Hij deed het overigens ook met die andere velgen en banden er onder, dus dat kan het toch niet zijn. Zeker niet als hij dus niet trilt bij het indrukken van de koppeling....
Hopelijk heeft iemand een idee. Ik ga morgen even kijken of ik een garage kan vinden waar ik langs kan, maar mss met tips kan het sneller gevonden worden...
Hele grote kans dat dat je aandrijfassen zijn die krom/versleten zijn.
Als het pas begint rond een 60km/u en aanzwelt als je gas geeft (kracht zet op de assen), dan is dat 9 uit de 10 gevallen je aandrijfassen.
Hoeveel kilometer heeft je Puma erop zitten? Ook die dingen slijten namelijk. Zijn ze al eens een keer vervangen?
Als het pas begint rond een 60km/u en aanzwelt als je gas geeft (kracht zet op de assen), dan is dat 9 uit de 10 gevallen je aandrijfassen.
Hoeveel kilometer heeft je Puma erop zitten? Ook die dingen slijten namelijk. Zijn ze al eens een keer vervangen?
De Puma is van 1999 en heeft ruim 200.000 op de teller staan....
John dacht ook dat dat het zou zijn. Thnx iig voor de tip, ik ga proberen deze week bij een garage langs te gaan en dan moet die daar maar ff naar kijken. Ik weet niet of de assen al een keer vervangen zijn, zal het boekje eens bekijken.
Het is idd vooral als je voorbij de 60 km/u bent...
John dacht ook dat dat het zou zijn. Thnx iig voor de tip, ik ga proberen deze week bij een garage langs te gaan en dan moet die daar maar ff naar kijken. Ik weet niet of de assen al een keer vervangen zijn, zal het boekje eens bekijken.
Het is idd vooral als je voorbij de 60 km/u bent...
Denk niet dat Venom en jij hetzelfde bedoelen...Pumagirl schreef: Misschien inderdaad toch eens voor je stabilisator stang eruit halen, al is het maar om te proberen of het dan wel ok is
Jij bedoelt denk ik mijn veerpootstang en ik heb al van meerdere mensen gehoord dat dit het niet kan zijn, duss... maar goed hou het wel op de assen. Ik ga morgen ff rondje bellen naar garages.
Zeg, R.A.T., bedoel jij dat jij al geruime tijd met kromme aandrijfassen rijdt?? Kan er dan niets verder kapot gaan?? Of begrijp ik je verkeerd Kun je anders zaterdag niet ff onder mijn Puma gaan liggen
Ik weet niet zeker of de aandrijfassen van de fiesta exact hetzelfde zijn als die van de Puma, maar anders heb ik nog een aandrijfas liggen van een Fiesta mk4 (het type waar nog wel eens een Pumablok ingehangen wordt)
Als je er wat mee kan, hoor ik het wel: het is de rechtse, dus de lange as, compleet met homokineet.
Als je er wat mee kan, hoor ik het wel: het is de rechtse, dus de lange as, compleet met homokineet.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Kan geen kwaad als in dat je iets kapot rijdt ermee nee. Het is wel een teken dat je as begint te verslijten of het zwaar te verduren gehad heeft. Je loopt dus het risico dat ie opeens een keer KRAK zegt, en dan sta je langs de weg zonder aandrijving. Gevalletje sleepwagen dan dus.gabbagirl schreef: Zeg, R.A.T., bedoel jij dat jij al geruime tijd met kromme aandrijfassen rijdt?? Kan er dan niets verder kapot gaan?? Of begrijp ik je verkeerd Kun je anders zaterdag niet ff onder mijn Puma gaan liggen
bij mijn garage hadden ze de stangen niet op voorraad. ik mocht gewoon nog even mij door rijden omdat het niet los kon komen., er zat een soort van knik in., bij een bepaalde snelheid voelde je de auto trillen. bij mij kwam het overduidelijk rechts voor vandaan.
maar is het bij jou dan op elke snelheid of alleen bij bepaalde snelheden. ik merkte er alleen wat van als ik boven de 90 kwam,
maar is het bij jou dan op elke snelheid of alleen bij bepaalde snelheden. ik merkte er alleen wat van als ik boven de 90 kwam,
Ik ga dinsdag naar de garage.
Heb vandaag nog eens gecheckt op de snelweg. Hij begint bij de 50km/u. Met optrekken is het heel erg. Bijna alsof er een wiel loszit (nee dit is niet het geval ). Trap je de koppeling in dan is het praktisch weg. Bij uitrollen is het een stuk minder, maar voel je het nog wel....
Thnx iig voor alle tips. Ik hou jullie wel op de hoogte.
@ Otto, ik hou het in gedachten mocht dat het zijn!! Merci vast.
Heb vandaag nog eens gecheckt op de snelweg. Hij begint bij de 50km/u. Met optrekken is het heel erg. Bijna alsof er een wiel loszit (nee dit is niet het geval ). Trap je de koppeling in dan is het praktisch weg. Bij uitrollen is het een stuk minder, maar voel je het nog wel....
Thnx iig voor alle tips. Ik hou jullie wel op de hoogte.
@ Otto, ik hou het in gedachten mocht dat het zijn!! Merci vast.