iemand ervaring met ebc schijven?
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
iemand ervaring met ebc schijven?
doordat ik een remschijf krom heb zal ik nieuwe erop moeten zetten. en nu is mijn oog gevallen op gegroefde schijven van EBC green. hier krijg ik ook de remblokken van. maar nu is mijn vraag: remt dit beter? of kan ik beter originele erop zetten?
grtz
sjakkes
grtz
sjakkes
-
- Puma Lover
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Ik hen al een paar jaar de EBC gegroefde en geboorde schijven met greenstuf remblokken op mijn puma.
Als je alleen dit veranderd heb je niet echt veel meer remkracht, maar je hebt vrijwel geen last meer van remstof op je velgen.
Ik heb nog maar 1 keer echt vieze velgen gehad en dat was na een dagje 'vroemen' op circuit Zolder.
Ik heb ni sinds enkele weken ook stale remleidingen van BF Goodrich gemonteerd. En dat maakt echt veel verschil.
De EBC schijven zien er natuurlijk ook nog eens veel beteruit dan de originele. Kun je zondag live bekijken en mischien ook even voelen hoe mijn puma nu remt.
Op de markt in Swalmen is toch plaats genoeg......
Als je alleen dit veranderd heb je niet echt veel meer remkracht, maar je hebt vrijwel geen last meer van remstof op je velgen.
Ik heb nog maar 1 keer echt vieze velgen gehad en dat was na een dagje 'vroemen' op circuit Zolder.
Ik heb ni sinds enkele weken ook stale remleidingen van BF Goodrich gemonteerd. En dat maakt echt veel verschil.
De EBC schijven zien er natuurlijk ook nog eens veel beteruit dan de originele. Kun je zondag live bekijken en mischien ook even voelen hoe mijn puma nu remt.
Op de markt in Swalmen is toch plaats genoeg......
rijder sinds 29/3/2002
ok. ik moet zo snel mogelijk nieuwe schijven hebben. en zoals je al zegt, de origiginele zien er echt niet uit (zeker niet omdat ik vrij "open" velgen heb) ik moet even kijken tot hoe groot ik kan gaan ivm 13" wintervelgen + bande waar nog geen 2 weken mee gereden is. zonde om die aan de kant te leggen of te verkopen.pumamartin schreef:Ik hen al een paar jaar de EBC gegroefde en geboorde schijven met greenstuf remblokken op mijn puma.
Als je alleen dit veranderd heb je niet echt veel meer remkracht, maar je hebt vrijwel geen last meer van remstof op je velgen.
Ik heb nog maar 1 keer echt vieze velgen gehad en dat was na een dagje 'vroemen' op circuit Zolder.
Ik heb ni sinds enkele weken ook stale remleidingen van BF Goodrich gemonteerd. En dat maakt echt veel verschil.
De EBC schijven zien er natuurlijk ook nog eens veel beteruit dan de originele. Kun je zondag live bekijken en mischien ook even voelen hoe mijn puma nu remt.
Op de markt in Swalmen is toch plaats genoeg......
grtz
sjakkes
We hebben ook een kortingsbedrijf die dit levert, zie:
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=979
Op hun website staat info over remschijven, blokken etc.
Ook hebben ze ons afgelopen jaar gesponserd tijdens de EFPM
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=979
Op hun website staat info over remschijven, blokken etc.
Ook hebben ze ons afgelopen jaar gesponserd tijdens de EFPM
Grootte van de schijven kun je niet veranderen, je zit vast aan de standaardmaat tenzij je ook andere klauwen monteert.puma sjakkes schreef:ok. ik moet zo snel mogelijk nieuwe schijven hebben. en zoals je al zegt, de origiginele zien er echt niet uit (zeker niet omdat ik vrij "open" velgen heb) ik moet even kijken tot hoe groot ik kan gaan ivm 13" wintervelgen + bande waar nog geen 2 weken mee gereden is. zonde om die aan de kant te leggen of te verkopen.
M&R levert ze ookPumagirl schreef:We hebben ook een kortingsbedrijf die dit levert, zie:
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=979
Op hun website staat info over remschijven, blokken etc.
Ook hebben ze ons afgelopen jaar gesponserd tijdens de EFPM
maar ik ben net op de site van speed equipment aan het kijken en zie dat de schijven van een puma NA 2000 258 mm zijn en van voor 2000 239 mm. passen die van eentje na 2000 ook op eentje van 98?
grtz
sjakkes
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
puma sjakkes schreef:M&R levert ze ookPumagirl schreef:We hebben ook een kortingsbedrijf die dit levert, zie:
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=979
Op hun website staat info over remschijven, blokken etc.
Ook hebben ze ons afgelopen jaar gesponserd tijdens de EFPM
maar ik ben net op de site van speed equipment aan het kijken en zie dat de schijven van een puma NA 2000 258 mm zijn en van voor 2000 239 mm. passen die van eentje na 2000 ook op eentje van 98?
Voor 2000 en na 2000. en die uit 2000 dan?
grtz
sjakkes
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
Nee, dat gaat niet.puma sjakkes schreef:M&R levert ze ookPumagirl schreef:We hebben ook een kortingsbedrijf die dit levert, zie:
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=979
Op hun website staat info over remschijven, blokken etc.
Ook hebben ze ons afgelopen jaar gesponserd tijdens de EFPM
maar ik ben net op de site van speed equipment aan het kijken en zie dat de schijven van een puma NA 2000 258 mm zijn en van voor 2000 239 mm. passen die van eentje na 2000 ook op eentje van 98?
grtz
sjakkes
Overigens kan begin 2000 ook nog 239 mm zijn.
die bestaat nietSjoerd102 schreef:puma sjakkes schreef: M&R levert ze ook
maar ik ben net op de site van speed equipment aan het kijken en zie dat de schijven van een puma NA 2000 258 mm zijn en van voor 2000 239 mm. passen die van eentje na 2000 ook op eentje van 98?
Voor 2000 en na 2000. en die uit 2000 dan?
grtz
sjakkes
grapjuh
Wil je 258 mm op een '98 dan zul je ook de klauwen moeten vervangen anders past het helaas nietpuma sjakkes schreef:M&R levert ze ookPumagirl schreef:We hebben ook een kortingsbedrijf die dit levert, zie:
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=979
Op hun website staat info over remschijven, blokken etc.
Ook hebben ze ons afgelopen jaar gesponserd tijdens de EFPM
maar ik ben net op de site van speed equipment aan het kijken en zie dat de schijven van een puma NA 2000 258 mm zijn en van voor 2000 239 mm. passen die van eentje na 2000 ook op eentje van 98?
grtz
sjakkes
-
- Puma Lover
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Als je toch nieuwe schijven moet hebben dan kan ik je de EBC's met greenstuf blokken alleen maar aanraden.puma sjakkes schreef:@ martin: dus om meer remkracht te krijgen zou ik beter stalen remleidingen kunnen monteren?
vind de remkracht van een standaard puma maar tegenvallen. mijn escortje mk7 1.4 remde harder dan mijn puma
grtz
sjakkes
Ik kocht mijn puma en binnen 4 maanden tijdens het remmen trillen in het stuur..... schijven krom. Werden onder garantie nieuwe schijven gemonteerd (toen ook de eerste keer greenstuf blokken)..... 1 1/2 jaar later weer het zelfde.....
Toen heb ik bij M&R, dus de EBC's gekocht (uiteraard ook nieuwe greenstufblokken), nu 3 jaar geleden.
In die 3 jaar 3 x vroemdag circuit zolder gereden( +/-50 rondjes per keer), 10 rondes N?rburgring en +/- 50.000 km)
En nog steeds perfect ook zitten er nog steeds de greenstuf blokken op!
Maar zoals ik zei, nu met die BF Goodrich remleidingen is er pas echt een groot verschil. Dus die kan iedereen aanbevelen.
Ik weet natuurlijk niet of het verschil ook zo groot is met originele schijven en blokken.
Ik heb alleen nog maar gereden met m'n winterbanden (175/60 13")er onder, met de brede 215/40 16" banden zal het verschil volgens mij. alleen maar groter zijn.
In de laatste paar weken heeft m'n abs vaker ingegrepen als in de bijna 5 jaar van te voren
Maar zondag kun je het zelf voelen. Het grote verschil merk je als je even wat harder wil/moet remmen.
Het sponsige gevoel, dat er niet echt veel meer gebeurd, is er niet meer.
Op het moment dat harder trapt gebeurd er ook echt wat.
rijder sinds 29/3/2002