Ferodo
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Mijn schijven zijn een paar duizend km voor de verkoop vervangen samen met de blokken...
Beetje jammer dat ze niet de grotere schijven hebben geplaatst maja niks aan te doen! Ik neem aan dat hier gewoon originele blokken onderliggen. Ik zou welleens een remtest willen doen/meten of wat dan ook tussen origineel - andere blokken - andere schijven en blokken.
Ben wel benieuwd wat het echte verschil is!
Beetje jammer dat ze niet de grotere schijven hebben geplaatst maja niks aan te doen! Ik neem aan dat hier gewoon originele blokken onderliggen. Ik zou welleens een remtest willen doen/meten of wat dan ook tussen origineel - andere blokken - andere schijven en blokken.
Ben wel benieuwd wat het echte verschil is!
ziet er zeker vet uit alleen remt een puma voor 80% op de voorremmen en wordt dat dus een zo goed als helemaal optische verbetering...Mugen Power schreef:Ik zag gisteravond op PumaSpeed een mooi setje staan van 300 mm schijven, lijkt me ook wel wat als ik straks andere velgen eronder heb liggen. Ik zag dat er ook remschijven voor op de achteras te verkrijgen zijn, dat ziet er ook wel heel mooi uit .
<MP>
-
- Puma Lover
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
gooi er dan de redstuf blokken op ...............hansie schreef:Even dit onderwerp een kickje geven.
Ferodo wordt dus blijkbaar niet gebruikt. Wel merk dan wel? Of hou je het bij originele blokken.
Wij hebben nu EBC Green Stuf blokken. Kan niet zeggen dat ze goed bevallen wat betreft remvertraging. Wel geven ze weinig remstof af.
De greenstuf geven idd niet echt veel meer remvertraging maar ik heb ze in combinatie met de ebc gegroefde en geboorde remschijven en dat is toch een redelijk verschil. Nog niet optimaal.
Bij mij komen er volgende week BF goodridge remleidingen op. Dat een tijd proberen en dan eventueel nog redstuf blokken erop.
rijder sinds 29/3/2002
op de motor (je weet wel zo'n gevaarte op 2 wielen met een veel leukere pk-gewicht verhouding ) is het verschil tussen standaard remleidingen en stalen verschrikkelijk groot!! Dat remt echt alsof je een hele andere motor hebt (veel en veel bijteriger omdat de remslang niet meer kan uitzetten). Ben benieuwd naar jou ervaringen met staal op de auto!pumamartin schreef:gooi er dan de redstuf blokken op ...............hansie schreef:Even dit onderwerp een kickje geven.
Ferodo wordt dus blijkbaar niet gebruikt. Wel merk dan wel? Of hou je het bij originele blokken.
Wij hebben nu EBC Green Stuf blokken. Kan niet zeggen dat ze goed bevallen wat betreft remvertraging. Wel geven ze weinig remstof af.
De greenstuf geven idd niet echt veel meer remvertraging maar ik heb ze in combinatie met de ebc gegroefde en geboorde remschijven en dat is toch een redelijk verschil. Nog niet optimaal.
Bij mij komen er volgende week BF goodridge remleidingen op. Dat een tijd proberen en dan eventueel nog redstuf blokken erop.
Redstuf is denk ik niet veel beter dan greenstuf, behalve als de auto flink moet presteren (op circuit dus). Dit omdat de redstuf blokken bij normaal gebruik niet op bedrijfstemperatuur komen.
Edit: het is wel zo dat de nieuwere greenstuf blokken beter zijn dan oudere versies. Over het algemeen worden Greenstuf blokken op diverse forums wel goed gevonden.
Edit: het is wel zo dat de nieuwere greenstuf blokken beter zijn dan oudere versies. Over het algemeen worden Greenstuf blokken op diverse forums wel goed gevonden.
-
- Puma Lover
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Vanmiddag zijn de BF Goodridge stalen remleidingen gemonteerd.
Uiteraard evenuitgetest......... wat een verschil ..... top
Heb dan wel pas een klein stukje gereden en ik zal volgende week ook nog even posten wat ik dan nog van vind.
Maar de eerste indruk is echt super.
Het monteren koste me ? 50 icl. nieuwe remvloeistof.
onder www vinden jullie enkele foto's.
Ik heb de leidingen van Paresh en heb ze nog niet betaald
Hij had die al meer dan een jaar thuis liggen, waarom.......??????
Geen idee.
Maar hier
http://www.dutchpowertrading.nl/Remslan ... dridge.htm
staan ze voor ? 82,00 kijk ook even bij onze kortingsbedrijven met de clubpas krijg je altijd leuke kortingen.
@Regin en Hans, wacht met het kopen van andere schijven. kunnen jullie tijdens de Limburgtour, 11 Maart, zelf het verschil voelen.
Uiteraard evenuitgetest......... wat een verschil ..... top
Heb dan wel pas een klein stukje gereden en ik zal volgende week ook nog even posten wat ik dan nog van vind.
Maar de eerste indruk is echt super.
Het monteren koste me ? 50 icl. nieuwe remvloeistof.
onder www vinden jullie enkele foto's.
Ik heb de leidingen van Paresh en heb ze nog niet betaald
Hij had die al meer dan een jaar thuis liggen, waarom.......??????
Geen idee.
Maar hier
http://www.dutchpowertrading.nl/Remslan ... dridge.htm
staan ze voor ? 82,00 kijk ook even bij onze kortingsbedrijven met de clubpas krijg je altijd leuke kortingen.
@Regin en Hans, wacht met het kopen van andere schijven. kunnen jullie tijdens de Limburgtour, 11 Maart, zelf het verschil voelen.
rijder sinds 29/3/2002
We hebben 2 weken geleden al een compleet nieuwe remconversie kit (310 mm) besteld en als het goed is wordt deze eind volgende week gemonteerd, ben zo benieuwdpumamartin schreef: @Regin en Hans, wacht met het kopen van andere schijven. kunnen jullie tijdens de Limburgtour, 11 Maart, zelf het verschil voelen.
-
- Puma Lover
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Tetetete laat dusPumagirl schreef:We hebben 2 weken geleden al een compleet nieuwe remconversie kit (310 mm) besteld en als het goed is wordt deze eind volgende week gemonteerd, ben zo benieuwdpumamartin schreef: @Regin en Hans, wacht met het kopen van andere schijven. kunnen jullie tijdens de Limburgtour, 11 Maart, zelf het verschil voelen.
hier een paar foto's
Dit is de originele naast de BF Goodridge stale leiding.
Dit is de originele voor
en hier de BF Goodridge leiding voor
rijder sinds 29/3/2002
(Dit is geen reply op jou hansie, maar weer een spuisel ter lering ende vermaeck)hansie schreef:Redstuf is denk ik niet veel beter dan greenstuf, behalve als de auto flink moet presteren (op circuit dus). Dit omdat de redstuf blokken bij normaal gebruik niet op bedrijfstemperatuur komen.
Very true! Let hier op, want als de blokken niet op temperatuur komen en niet goed verspreiden over de schijven, heb je maar 1 van de natuurkundige afremtechnieken (schuren), en ook nog maar de zwakste. Dit vreet verder ook nog eens je schijf op, dus te racy blokken kost je klauwen vol geld en is nog eens waardeloos ook. Goed uitzoeken wat je nodig hebt!
(Tijd voor snel wat theorie in het kader 'education voor de pumadrivers') ;):
Remblokken werken met 2 technieken:
* 'Schuren' (Abrasive) (Werkt altijd).
Dit werkt zoals schuurpapier, of je hand over de tafel schuren. Dit is de minst efficiente techniek (levert dus niet het grootste deel van de remkracht op een auto). Als je blok nooit op temperatuur komt, is dit de enige techniek die werkt, en haal je dus nooit het maximale uit remmen. (Plus je schaaft je schijven naar de mallemoer).
* 'Plakken' (Adherent) (Werkt als de blokken op temperatuur zijn).
De blok komt op temperatuur, en laat een dunne laag achter op de schijf. Deze laag wordt afgebroken zodra je weer remt (op moleculair niveau worden de moleculen verbroken), en direct weer aangevuld als de blok op temperatuur is. Dit is de krachtigste techniek, die ook voor het grootste deel van de remkracht zorgt, en ook nog eens de reden waarom remmen die op temperatuur zijn beter werken dan koude remmen
Als je echte race-pads koopt, ligt de temperatuur waar die laag opgebouwd wordt vrij hoog. Als je continue als een opa rondrijdt door de stad, worden je remmen nooit heet genoeg om die laag op te bouwen, en schuur je dus continue. Je hebt nooit je maximum remkracht, en je remschijven zijn snel versleten.
Nu rij je nog steeds als een opa, maar je hebt de standaard blokken (of in ieder geval blokken voor stadsgebruik) nog erop liggen. Die blokken zijn berekend op dat gedrag, en gooien dus eerder die laag op de schijven (temperatuur lager). Je hebt al je remkracht, en je blokken slijten harder dan je schijven (mooi, want die zijn goedkoper ).
Nu ga je met je streetpads als een vol-idioot rondscheuren op een circuit. Je remt continue op het maximum, en je blokken (en schijven) worden bloedheet. Je blokken zijn hier niet op berekend (ze zijn berekend op stadsgebruik), en raken oververhit. Wat gebeurt (en dat is minder leuk), is dat je blok min of meer in de fik vliegt cq smelt, en niet meer netjes een dun laagje materiaal achterlaat op je schijf. Sterker nog, hij gaat gewoon maar wat materiaal rondsmijten. Je krijgt verschillende diktes van die laag op je schijf (TV = Thickness Variation), waardoor er vanalles met je remschijf gaat gebeuren (das een verhaal apart). Resultaat? Je schijf is op sommige punten dikker, en dat merk je in zowel je rempedaal als je stuur (je stuur trilt). Een trillend stuur hoeft dus niet perse een kromme schijf te zijn, het kan ook die TV zijn!
Dus, moraal van het verhaal: Koop niet de hoogste blokken die je kan krijgen, puur omdat het sjiek uitziet om 'race' pads op je auto te hebben. Bedenk je goed wat je doet met je auto, en koop de juiste blokken!
En als je het echt sjiek wil doen en een geldboom hebt, en je komt regelmatig op het circuit: koop naast een goed setje semi-slicks (Toyo R888 of Yokohama A048s) een extra setje schijven+blokken ;) Maar breng mij dan ook wat van dat boompje