Vandaag heb ik het reservewiel onder de Puma uitgehaald (om straks plaats te maken voor ons dubbel uitlaatsysteem).
Nu zag ik dat er op de wang van de reserveband plekjes zijn ingesleten, op 1 plaats bijna tot op het canvas .
Ik denk dat de band in de "bak" waar hij in ligt ergens tegenaan schuurt. Dat gaat natuurlijk jaren door als je nooit hoeft te wisselen.
Dus misschien een tip: regelmatig even controleren en het reservewiel een stukje draaien, zodat ie niet op 1 plek kan doorslijten
Slijtplekken reservewiel
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Ik heb ook altijd graag reserveband bij hoor.
Heb vrij veel problemen gehad met mijn banden.
ik heb wel zo'n spuitbusje in mijn koffer liggen met drijfgas ofzoiets..
als je dat in band spuit kan je er nog 20 km mee rijden naar het schijnt.
Maar weet niet of dat spul echt werkt en wat als je echt een groot gat hebt...
X-tof
Heb vrij veel problemen gehad met mijn banden.
ik heb wel zo'n spuitbusje in mijn koffer liggen met drijfgas ofzoiets..
als je dat in band spuit kan je er nog 20 km mee rijden naar het schijnt.
Maar weet niet of dat spul echt werkt en wat als je echt een groot gat hebt...
X-tof
-
- Puma Lover
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Als het goed is gebruik je het reserve wiel nooit...gabbagirl schreef:Die van mij ligt nu in mijn kofferbak Gebruik ik toch nauwelijkspuMARC schreef:......en dan geen bij hebben.........mij niet gezien
Daar ligt ook het gevaar, we kijken nooit (de meeste mensen dan) naar het reserve wiel totdat we het echt nodig hebben en tja dan kun je wel eens vreemd opkijken.
Dus ook het reserve wiel er af en toe eens onderuit halen en controlen en bij pompen.
(ook ik doe dat eerlijk gezegd veel en veel te zelden)
rijder sinds 29/3/2002