Ik ben al een tijdje bezig om info te krijgen voor schijven achter, helaas schijnt dit niet zo makkelijk te zijn om dit voor elkaar te krijgen.
De klauwen, naaf etc. van de Focus zouden passen maar het probleem is de ABS.
Is er iemand die hier meer info over heeft?
Remschijven achter
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Is het niet mogelijk om het ABS-systeem te 'foppen' door de aansluitingen van een Focus-ABSsensor pas te maken op het systeem van de Puma? De sensoren doen beide immers hetzelfde werk, met een in- en een uitgaand signaal. Het is even een uitzoekklusje, maar volgens mij moet dit mogelijk zijn. (heb me onlangs door een storing bij m'n eigen Puma verdiept in de werking van het ABS-systeem, vandaar...)
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Kijk even op het britse PumaPeople, daar wordt die conversie vrij vaak gedaan en is wat meer info te vinden. De ABS is meestal wel het probleem ja, alsmede de rembalans voor/achter.
Het is puur voor de looks hoor, de remmen achter doen maar voor 20% mee, 80% komt op de vooras. Met (bijna) standaard vermogen en een normale rijstijl (of je moet echt full-out gaan racen op een circuit waar elke seconde telt) heeft het dus weinig tot geen nut.
Het is puur voor de looks hoor, de remmen achter doen maar voor 20% mee, 80% komt op de vooras. Met (bijna) standaard vermogen en een normale rijstijl (of je moet echt full-out gaan racen op een circuit waar elke seconde telt) heeft het dus weinig tot geen nut.
@clawz: we volgen het pumapeople forum op de voet. Heb vandaag nog gevraagd naar de mogelijkheid van de ABS van de Focusnaaf op de Puma. Ik heb tot nu toe daar niet gelezen dat iemand het probleem heeft opgelost. Er zijn er wel een paar mee bezig.
Op Zandvoort en de N?rburgring hebben we wel degelijk gemerkt dat je achter liever schijven hebt dan trommels. Maar dat is dan ook bij maximaal remmen vanaf hoge snelheid en diverse malen relatief kort achter elkaar.
Op Zandvoort en de N?rburgring hebben we wel degelijk gemerkt dat je achter liever schijven hebt dan trommels. Maar dat is dan ook bij maximaal remmen vanaf hoge snelheid en diverse malen relatief kort achter elkaar.
Re: Remschijven achter
Het is mogelijk om de ABS ringen van de Puma/Ka op een Focus naaf te plaatsen maar dan moet je de naaf van de Focus afdraaien tot de maat van de Puma/Ka. Zelf heb ik alles klaar liggen om dit te doen maar gok dat ik helemaal af wil van de ABS daar het de bedoeling is met de Ka het circuit op te gaan en je dan juist geen ABS wilt hebben.
-
- Puma Senior
- Berichten: 213
- Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
- Locatie: Maasbracht
- Contacteer:
Re: Remschijven achter
wat is er mis met de abs ring van de focus?
Re: Remschijven achter
Die werkt anders dan de versie gebruikt op de Puma. Magnetisch vs getand. Geen idee of een en ander samenwerkt maar op deze manier weet je zeker dat het optimaal werkt.Harry schreef:wat is er mis met de abs ring van de focus?