en je weet nou ook hoe je die eruit krijgtMiniMan schreef:Bij mij is het inmiddels verholpen door middel van een andere schakelaar.
Electrische raambediening vragen / problemen
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
-
- Puma Administrator
- Berichten: 147
- Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
- Locatie: Voorburg
Re: elektrische raam kapot
Webmaster Pumadrivers
-
- Puma Senior
- Berichten: 127
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
- Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
- Locatie: Duiven
- Contacteer:
Re: elektrische raam kapot
Ja iemand heeft het mij voorgedaanPassiepooh schreef:en je weet nou ook hoe je die eruit krijgtMiniMan schreef:Bij mij is het inmiddels verholpen door middel van een andere schakelaar.
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options
Raammechanisme Repareren
Hallo allemaal,
Ik moet het raammechanisme (of raamopener) in mijn linker portier repareren. Het raam zit nu met een parker in de bovenste positie vast en ik vermoed dat de kabel gebroken is. Ik kan natuurlijk een compleet nieuw mechanisme plaatsen, of van de sloop. Ik vond op de engelse ebay een reparatie kit die zo te zien bestaat uit twee staalkabels en twee bussen die je erop kan klemmen. Heeft iemand hier ervaring mee, of is dit niet de moeite?
Tweede vraag: die pinnetjes waar het deurpaneel mee vast zit lijken mij niet herbruikbaar. Ik las hier in een ander topic dat ik ook die van een megane kan gebruiken. Verkoopt Ford ze zelf niet meer?
Bedankt alvast!
Tonie
Ik moet het raammechanisme (of raamopener) in mijn linker portier repareren. Het raam zit nu met een parker in de bovenste positie vast en ik vermoed dat de kabel gebroken is. Ik kan natuurlijk een compleet nieuw mechanisme plaatsen, of van de sloop. Ik vond op de engelse ebay een reparatie kit die zo te zien bestaat uit twee staalkabels en twee bussen die je erop kan klemmen. Heeft iemand hier ervaring mee, of is dit niet de moeite?
Tweede vraag: die pinnetjes waar het deurpaneel mee vast zit lijken mij niet herbruikbaar. Ik las hier in een ander topic dat ik ook die van een megane kan gebruiken. Verkoopt Ford ze zelf niet meer?
Bedankt alvast!
Tonie
-
- Puma Lover
- Berichten: 805
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Re: Raammechanisme Repareren
Ford verkoopt deze pinnetje zeker gewoon nog.
Maar die van de Megane zouden sterker zijn, zegt men.
Maar die van de Megane zouden sterker zijn, zegt men.
rijder sinds 29/3/2002
Re: Raammechanisme Repareren
Het is iets beter, maar nog steeds geen top oplossing. Beste werkt gewoon zonder deurpanelen rond te rijdenpumamartin schreef:Ford verkoopt deze pinnetje zeker gewoon nog.
Maar die van de Megane zouden sterker zijn, zegt men.
Re: Raammechanisme Repareren
Een Puma RS, ook geen slecht idee Ik denk wel dat een Puma iets aan de zware kant is, maar met deurpanelen besparen we niet zoveel, dus laat ik ze maar terugplaatsen.Sjoerd schreef:Het is iets beter, maar nog steeds geen top oplossing. Beste werkt gewoon zonder deurpanelen rond te rijden
Na een flinke omzwerving (was ik nou toch maar naar de plaatselijke sloperij gegaan) heb ik goede hoop dat morgen eindelijk mijn nieuwe raammechanisme en achterlicht wordt bezorgd. Als het weer een beetje meewerkt moesten we dat gelijk maar eens oplossen. Nog geen nieuwe pinnetjes besteld, maar dat kan later nog wel makkelijk gefixeerd worden.
Groter probleem is dat mijn raamsnor aan het roesten is en ik dacht die bij de dealer te halen, maar die geeft niet thuis. Volgens hem zijn er nog maar twee raamsnorren in Nederland en die passen op een rechterportier en in Duitsland zouden ze ook niet te bestellen zijn. Als je een beetje rondkijkt op andere Puma en Ford fora schijnt roestende raamsnorren best vaak voor te komen, vraag is alleen, hoe kom ik aan een nieuwe raamsnor. Hoe doen jullie dat? Op de engelse eBay kan ik ze ook niet vinden.
Bedankt alvast en als ik het mechanisme heb vervangen zal ik wel wat foto's plaatsen. Nog een kleine vraag, weet iemand toevallig uit zijn hoofd welke maat popnagels in de deur zitten? Ik kom er anders snel genoeg achter, maar gelijk het juiste boortje pakken is wel zo makkelijk.
-
- Puma Lover
- Berichten: 805
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Re: Raammechanisme Repareren
Vreemd dat die niet meer te krijgen zijn.
Zal eens kijken op de Duitse Puma fora of die idd ook daar niet meer bij Ford te krijgen zijn.
Zal eens kijken op de Duitse Puma fora of die idd ook daar niet meer bij Ford te krijgen zijn.
rijder sinds 29/3/2002
Re: Raammechanisme Repareren
Tonie,
Zelf haal ik veel onderdelen van onderdelenlijn.nl of via Ian van Pumabits.co.uk
De deur zitten geen popnagels in, maar plastic clipjes en M8 bouten voor de raamsnor.
Zelf haal ik veel onderdelen van onderdelenlijn.nl of via Ian van Pumabits.co.uk
De deur zitten geen popnagels in, maar plastic clipjes en M8 bouten voor de raamsnor.
Re: Raammechanisme Repareren
Bedankt voor de link. Hier was ik naar op zoek, maar kon hem niet meer vinden. Vroeger wel eens gebruikt maar toen vergeten wat de link ook alweer was. Zo te zien heb ik mijn onderdelen voor een redelijke prijs, als ze er eindelijk zijn. (zouden nu voor de derde keer verzonden zijn, gelukkig heb ik met Paypal betaald)
Aangezien een raamsnor van rubber is, heb ik die liever nieuw. Ik heb op project puma nog een (oud) topic gevonden waar Ian inderdaad zegt dat hij nog een aantal snorren in redelijke staat heeft. Als het niet anders is, dan maar een tweedehands.
Je maakt me nu aan het twijfelen, maar volgens mij zag ik toen ik het paneel had verwijderd een beugel die met popnagels door het isolatie materiaal aan de deur zit. Verder is het mechanisme zelf volgens mij ook met popnagels vastgemaakt. Ik heb nu sowieso niet genoeg popnagels in huis, dus het zou schelen als ik vast wist welke maat ik moet kopen. Als het niet hoeft, scheelt het natuurlijk helemaal
Aangezien een raamsnor van rubber is, heb ik die liever nieuw. Ik heb op project puma nog een (oud) topic gevonden waar Ian inderdaad zegt dat hij nog een aantal snorren in redelijke staat heeft. Als het niet anders is, dan maar een tweedehands.
Je maakt me nu aan het twijfelen, maar volgens mij zag ik toen ik het paneel had verwijderd een beugel die met popnagels door het isolatie materiaal aan de deur zit. Verder is het mechanisme zelf volgens mij ook met popnagels vastgemaakt. Ik heb nu sowieso niet genoeg popnagels in huis, dus het zou schelen als ik vast wist welke maat ik moet kopen. Als het niet hoeft, scheelt het natuurlijk helemaal
Re: Raammechanisme Repareren
Kleine update, het mechanisme is inmiddels vervangen. Ik ging teveel op in het klussen dat toen alles weer in elkaar zat ik me herinnerde dat ik nog foto's zou maken. Sorry! Het oude zat met popnagels en ook het sloop onderdeel had nog resten van popnagels. Het gat was 5.6 mm, wat er op duidt dat je popnagels van 5.5 rond zou moeten gebruiken. Ik kon ze nergens vinden, dus maar naar de schroeven gegrepen. Mechanisme zit nu met twee metaalschroeven (hebben een slankere kop dan bouten) van M5x10 vast met uiteraard borgmoertjes aan de andere kant. De kopjes zitten zeg maar aan de buitenkant waardoor de groene houder ze niet kan raken. Wel vervelend met vastzetten, want je krijgt er geen korte schroevendraaier in de deur. Opboren tot M6 was netter geweest, maar dan heb je wel een nog grotere kop en ik wilde de kans zo klein mogelijk houden dat de raamhouder vast zou blijven zitten.
Een vorige eigenaar had de isolatie rond de beugel doorgesneden, dus deze hoefde niet meer los. Ik weet dus niet welke popnagels daar onder zitten. Had nog geen clipjes besteld, dus het paneel hangt nog los.
Inmiddels contact gehad met Ford Nederland en raamsnorren zouden weer nieuw leverbaar zijn. Nog niet geprobeerd, omdat er nog van de sloop onderweg zijn, maar als iemand wil, kan hij er een bestellen bij de dealer.
Op naar het volgende probleem (de motor stottert rond 2800 toeren).
Bedankt voor de input.
Een vorige eigenaar had de isolatie rond de beugel doorgesneden, dus deze hoefde niet meer los. Ik weet dus niet welke popnagels daar onder zitten. Had nog geen clipjes besteld, dus het paneel hangt nog los.
Inmiddels contact gehad met Ford Nederland en raamsnorren zouden weer nieuw leverbaar zijn. Nog niet geprobeerd, omdat er nog van de sloop onderweg zijn, maar als iemand wil, kan hij er een bestellen bij de dealer.
Op naar het volgende probleem (de motor stottert rond 2800 toeren).
Bedankt voor de input.
Re: Raammechanisme Repareren
he tonie,
zou je de klacht van het stotteren rond de 2800 toeren verder willen uitleggen?
rijden in vollast?
stationair gas geven?
stotteren en dan weer doorrijden?
blijven stotteren na 2800 toeren?
grtz,
wouter
zou je de klacht van het stotteren rond de 2800 toeren verder willen uitleggen?
rijden in vollast?
stationair gas geven?
stotteren en dan weer doorrijden?
blijven stotteren na 2800 toeren?
grtz,
wouter
Re: Raammechanisme Repareren
Hi Wouter,
Ik heb mijn verhaal hier gedaan.
Als je tips/suggesties hebt, laat maar horen.
Groeten,
Tonie
Ik heb mijn verhaal hier gedaan.
Als je tips/suggesties hebt, laat maar horen.
Groeten,
Tonie