Hoi,
Bij aankoop van mijn Puma heeft de garage (Opel-merkdealer, dus geen Ford) de distributieriem op eigen initiatief vervangen. De man wist me te vertellen dat de riem voor 't eerst vervangen is (122.000 km) en dat ze een hoop specialistisch Ford-gereedschap hebben moeten huren/lenen om de klus te klaren. Met deze reparatie was ik erg blij, want alle onderhoud die bij de prijs inzit is mooi meegenomen.
Nu lees ik echter op het forum dat bij het vervangen van zo'n riem het belangrijk (zoniet noodzakelijk) is om ook je spanrollers, waterpomp en multiriem te vervangen.
Nu kan ik natuurlijk gewoon aan de garage vragen of ze dit gedaan hebben, maar omdat dit al een tijd geleden is (paar maand/2000 km) en ik het eigenlijk graag met eigen ogen wil zien: weet iemand hoe een amateur-autosleutelaar als ik kan zien of bovengenoemde reparaties ook uitgevoerd zijn?
Indien ze die reparaties niet hebben gedaan, moet ik me zorgen maken?
groeten,
Jorik
Distributieriem en verwante reparaties
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
vraag de history van de auto, een beetje garage heeft een history van de auto's die ze onderhouden/ de onderdelen die ze gebruiken moeten ook geboekt worden, dus het zal ergens bekent zijn of dit is gedaan. kleine moeite.
of je dit zelf kunt zien als amateur auto sleutelaar, zoals je je zelf noemt, ligt er aan hoe ver je kennis gaat, maar als je niet weet waar de waterpomp en dergelijke zit.. om te kijken of het blinkt ten opzichte van de rest, houd het snel op
de spanrol kun je niet zien zitten,waterpomp wel
of dit echt noodzakelijk is om te vervangen,komt in de toekomst uit. gaat de waterpomp voortijdig lekken of de spanrol loopt kapot, dan wel natuurlijk. maar deze onderdelen worden vaak meteen vervangen om duur arbijdsloon te voorkomen, omdat dat allen nog een keer los moet als je er problemen mee krijgt
of je dit zelf kunt zien als amateur auto sleutelaar, zoals je je zelf noemt, ligt er aan hoe ver je kennis gaat, maar als je niet weet waar de waterpomp en dergelijke zit.. om te kijken of het blinkt ten opzichte van de rest, houd het snel op
de spanrol kun je niet zien zitten,waterpomp wel
of dit echt noodzakelijk is om te vervangen,komt in de toekomst uit. gaat de waterpomp voortijdig lekken of de spanrol loopt kapot, dan wel natuurlijk. maar deze onderdelen worden vaak meteen vervangen om duur arbijdsloon te voorkomen, omdat dat allen nog een keer los moet als je er problemen mee krijgt
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
RAT, Niet voor het een of ander maar volgens mij is je . (punt) toets kapot. Kan iemand de tekst voorzien van interupties, want ik begrijp ik er geen f*ck van
Edit: aangepast zie ik
Edit: aangepast zie ik
Laatst gewijzigd door Sjoerd102 op do 21 mei 2009, 8:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.