zwaardere dynamo
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
zwaardere dynamo
past er een zwaardere dynamo (meer amp?re laadvermogen) op de puma? krijg een 2e accu achterin ivm db-drag. heb bijna geen licht meer op het dashboard als de radio hard staat
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Denk dat je dan ook sterkere zekeringen erin moet zetten en dergelijke. Maargoed ik ben geen kenner.
Anders even Christian vragen, hij heeft 2 accu's erin zodat hij bij shows zowel audio/ video als ook verlichting kan laten werken.
Elk geval 1 tipje van mijn kant. Radio NOOIT te hard zetten onder het rijden. Mocht er een Ambulance, politie, Brandweer aankomen, kun je deze Never nooit niet horen.
Mocht je radio niet te hard hebben staan onder het rijden en je verlichting is erg zwak, dan vermoed ik dat er ergens een probleem is in het electronisch circuit. Kun je het beste even naar een dealer/ garage gaan.
Anders even Christian vragen, hij heeft 2 accu's erin zodat hij bij shows zowel audio/ video als ook verlichting kan laten werken.
Elk geval 1 tipje van mijn kant. Radio NOOIT te hard zetten onder het rijden. Mocht er een Ambulance, politie, Brandweer aankomen, kun je deze Never nooit niet horen.
Mocht je radio niet te hard hebben staan onder het rijden en je verlichting is erg zwak, dan vermoed ik dat er ergens een probleem is in het electronisch circuit. Kun je het beste even naar een dealer/ garage gaan.
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
Re: zwaardere dynamo
had je al een condensator? zo nee kun je er een tussenzetten (bij je 2e accu)puma sjakkes schreef:past er een zwaardere dynamo (meer amp?re laadvermogen) op de puma? krijg een 2e accu achterin ivm db-drag. heb bijna geen licht meer op het dashboard als de radio hard staat
en je kan dan eventueel net voor een db drag je accu thuis opladen en dan kun je zeker 2 a 3 uur knallen voor hij helemaal leeg is...
ik heb het namelijk jongens ziend oen...
maar een vriend van me heeft 4 accu''s dus ik zal us vragen hoe hij dat precies gedaan heeft ;)
-
- Puma Administrator
- Berichten: 147
- Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
- Locatie: Voorburg
@ sjoerd ik heb normaal de radio niet zo hard staan, maar heb een vrij harde bass.. (en dan staat de radiobass al op -5 en kan tot -8) en de zekeringen, voltage en gebruikte amp?res blijven hetzelfde. ik krijg alleen het dubbele aan accucapaciteit (dubbele amp?res) doordat ik de +polen en de -polen met elkaar verbind dmv een 50mm2 kabel.
@ dennis als je dat zou willen doen graag!! lees op verschillende forums dat een condensator boven de 1000 watt geen nut meer heeft (oa. het show your sound forum)
@ pascal hoe werkt dat dan zo'n diodebrug (graag wat uitleg voor een echte leek op electronicagebied)
@ dennis als je dat zou willen doen graag!! lees op verschillende forums dat een condensator boven de 1000 watt geen nut meer heeft (oa. het show your sound forum)
@ pascal hoe werkt dat dan zo'n diodebrug (graag wat uitleg voor een echte leek op electronicagebied)
Re: zwaardere dynamo
vraag het eens aan het hart rally team die zijn daar ook mee bezig geweest maar dan met een andere redepuma sjakkes schreef:past er een zwaardere dynamo (meer amp?re laadvermogen) op de puma? krijg een 2e accu achterin ivm db-drag. heb bijna geen licht meer op het dashboard als de radio hard staat
maar waar is het voor alleen voor op de db drag dan heeft het minder zin omdat de dynamo met stationair draaien niet de volledige amperage levert.
voor onderweg is dit een stuk beter als de lampen gaan knipperen
voor alleen db drag kun je beter zwaardere en meer accu's plaatsen die je dan alleen gebruikt(zijn accu's voor betere stroom afname voor bv geluidinstal maar weet even niet meer welke dit zijn)
en wat pascal zegt van die diode brug kun je dan gebruiken om ze op de heenweg op te laden en tijdens de db drag de start accu niet leeg trekken bij de drag dit gebruiken ze ook in kampers die hebben ook 2 accu's 1 om te starten en 1 voor verlichting en dergelijke als je geen diode brug er tussen hebt zitten trek hij op de camping de startaccu ook leeg en kun je niet naar huis
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Dan lijkt het me meer dat je een probleem in je electrisch circuit in de auto hebtpuma sjakkes schreef:ok. heb net ff met een vriend besproken, maar moet te halen zijn, zolang de voorste accu maar vol blijft. moet zowiezo meer stroom hebben want met groot licht rijden gaat bijna niet meer knippert nogal
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
denk dat ik toch maar weer eens lid moet gaan worde:P ahahaha!
morgen nog even naar goossens automaterialen bellen wat de mogelijkheden zijn ivm 2e accu en nieuwe sub. ben aan het denken om er 2 northstars in te gooien maar daar is het budget nu even niet naar...
en sjoerd het ligt echt niet aan het electrische circuit van de auto hoor! ik heb een accu van 65 ah... en op zijn piek trekt mijn versterker 93 ah (net gemeten) zekering houd het maar net. accu kan het dus in principe de nogal grote vraag naar amperes dus niet aanvullen en dat resulteert in knipperende lichten.
morgen nog even naar goossens automaterialen bellen wat de mogelijkheden zijn ivm 2e accu en nieuwe sub. ben aan het denken om er 2 northstars in te gooien maar daar is het budget nu even niet naar...
en sjoerd het ligt echt niet aan het electrische circuit van de auto hoor! ik heb een accu van 65 ah... en op zijn piek trekt mijn versterker 93 ah (net gemeten) zekering houd het maar net. accu kan het dus in principe de nogal grote vraag naar amperes dus niet aanvullen en dat resulteert in knipperende lichten.