Koelvloeistoflekkage
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Koelvloeistoflekkage
ik heb een koelvloeistoflekkage.. maar ik kan er nog niet precies achterkomen waar het vandaan komt. wat kan het meest voor de hand liggende zijn? of wat komt vaak voor bij de Puma?
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
je hebt een 1.7?
Volg de slang die vanaf het koelvloeistof reserveer komt. Deze zit ergens met een klem vastgezet. Grote kans dat hij daar lekt.
Heeft destijds ook ergens hier op het forum gestaan (alleen geen idee meer waar )
Volg de slang die vanaf het koelvloeistof reserveer komt. Deze zit ergens met een klem vastgezet. Grote kans dat hij daar lekt.
Heeft destijds ook ergens hier op het forum gestaan (alleen geen idee meer waar )
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
Klopt Sjoerd, dat was mijn probleem. In eerste instantie dacht de garage dat het mijn thermostaat was, omdat er een scheurtje in zat. Toen die was vervangen, lekte het zaakje nog steeds, en dat bleek de slang te zijn die de koelvloeistof naar het blokt leidt.
Wat gebeurt er dan: er zit een tuit op het motorblok waar die slang omgaat. Op die tuit vormt zich wat aluminiumoxide (roest zullen we maar zeggen), waardoor de slang uitzet. Hierdoor wordt de slang poreus en sluit hij niet meer goed aan op het tuitje, waardoor de zaak gaat lekken.
De monteur heeft een stuk van de oude slang afgeknipt, slang schoongemaakt, aluminiumoxide van de tuit verwijderd, nieuw stuk slang in de bestaande slang gezet, en weer vastgezet op de tuit met een paar nieuwe klemmen.
Succes
Wat gebeurt er dan: er zit een tuit op het motorblok waar die slang omgaat. Op die tuit vormt zich wat aluminiumoxide (roest zullen we maar zeggen), waardoor de slang uitzet. Hierdoor wordt de slang poreus en sluit hij niet meer goed aan op het tuitje, waardoor de zaak gaat lekken.
De monteur heeft een stuk van de oude slang afgeknipt, slang schoongemaakt, aluminiumoxide van de tuit verwijderd, nieuw stuk slang in de bestaande slang gezet, en weer vastgezet op de tuit met een paar nieuwe klemmen.
Succes
Ik had ook een lek van koelvloeistof, lees hier:
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=3151
Er zit nu een spanklem opgezet die je zelf kan vastdraaien, en probleem opgelost
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=3151
Er zit nu een spanklem opgezet die je zelf kan vastdraaien, en probleem opgelost