Decibel
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Decibel
Hoeveel db mag de uitlaat van een puma nu maken. Ik had een brulpijp van japstyle en die heb ik laten vervangen voor een mooie einddemper die stiller is.
japstyle uitlaat was mijn db 120
momenteel is mijn uitlaat tussen de 95 en 102
maar wij hebben gemeten op 50cm afstand en in een hoek van 45 graden. nu vroeg ik mij af wat toegestaan is en hoeveel marge of decibel je nu van de meting precies mag afhalen door de omgevingsgeluiden. aangezien ik dit niet gedaan heb bij deze metingen.
Groetjes Pascal
japstyle uitlaat was mijn db 120
momenteel is mijn uitlaat tussen de 95 en 102
maar wij hebben gemeten op 50cm afstand en in een hoek van 45 graden. nu vroeg ik mij af wat toegestaan is en hoeveel marge of decibel je nu van de meting precies mag afhalen door de omgevingsgeluiden. aangezien ik dit niet gedaan heb bij deze metingen.
Groetjes Pascal
Maximale vermogen ligt ergens rond de 6000rpm als ik me niet vergis; maximaal koppel ligt inderdaad rond de 4000-4500rpm.
En holy shit, 120dB, daar is geen lol meer aan hey.
Mooi dat je hem vervangen hebt; afgetrapte tupperware Tigra's hebben zoiets misschien nodig, de Puma hoeft toeschouwers niet met tranen in de ogen weg te laten kijken van de herrie!
En holy shit, 120dB, daar is geen lol meer aan hey.
Mooi dat je hem vervangen hebt; afgetrapte tupperware Tigra's hebben zoiets misschien nodig, de Puma hoeft toeschouwers niet met tranen in de ogen weg te laten kijken van de herrie!
-
- Puma Lover
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Contacteer:
Mijn inkt is op en ik mag het niet mailen :-D
Trouwens de vorige eigenaar was lid van pumadrivers, kennen jullie hem niet? Want mijn vriendin zat de hele tijd naar iets geels te kijken op mijn voorruit, dus ik dacht dat ze de voorruitverwarming bedoelde, maar toen ik goed keek zach ik het pumadrivers logo als raamband. vanaf buiten zie je het niet, het zijn soort van lijmresten denk ik. Of door de zon
Trouwens de vorige eigenaar was lid van pumadrivers, kennen jullie hem niet? Want mijn vriendin zat de hele tijd naar iets geels te kijken op mijn voorruit, dus ik dacht dat ze de voorruitverwarming bedoelde, maar toen ik goed keek zach ik het pumadrivers logo als raamband. vanaf buiten zie je het niet, het zijn soort van lijmresten denk ik. Of door de zon
Tja, als we nie weten wie het is, kan ik ook nie zeggen of ik hem ken he En het kenteken komt me ook niet bekend voor...staat ook niet in onze administratie van 2006 tot nu...maar daar ontbreken er ook nog een paar.popeye_65 schreef:Trouwens de vorige eigenaar was lid van pumadrivers, kennen jullie hem niet?
ook bij de db''s hebben ze een overschrijdings regeling ik heb vandaag het digitale wetboek een gepakt en daar staat idd 90 dbpumamartin schreef:
Ik neem aan voor iedere auto..
Als wij op circuit zolder rijden dan is de max 90 Db voor iedere auto. Geld ook voor Zandvoort.
Dus ik ga er vanuit dan in NL ook 90 max is.....
Nou ja ik heb hem in landgraaf gekocht, maar herkent niemand mijn auto dan :Dgabbagirl schreef:
Tja, als we nie weten wie het is, kan ik ook nie zeggen of ik hem ken he :wink: En het kenteken komt me ook niet bekend voor...staat ook niet in onze administratie van 2006 tot nu...maar daar ontbreken er ook nog een paar.