temperatuur meter slaat bijna voluit
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
-
- Puma Lover
- Berichten: 805
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
OK, kom ik uit het verhaal niet opmaken, daarom mijn vraagpuMARC schreef:nee het mag alles kosten, als tie maar niet meer warm draait
maar die hcv kost paar keer zoveel als de thermostaat.
zo bedoel ik dat.
als je moet gokken, dan kan je beter die thermostaat eerst proberen,
snappie martin?
rijder sinds 29/3/2002
en wat als de garage iets heeft vervangen wat het dus niet blijkt te zijn...?hansie schreef:De garage moet de fout natuurlijk redelijk makkelijk kunnen opsporen. Dan hoeft er niet te worden gegokt.
moet je dan je kosten betalen of er tegenin gaan..want bij mij is dus waterpomp vervangen en distributie riem enz..en dan nu die HCV...
(distributie riem is `n jaar geleden ook al vervangen..waterpomp nog niet..ze zeiden dat ie iets beter koel bleef maar niet optimaal zoals het hoort...
dusss...wat te doen
Tja, da's een lastige situatie. Ze kunnen natuurlijk geen geld terug geven en het nieuwe spul erop laten zitten. Dan zouden ze het oude spul terug moeten zetten. Of anders korting op de arbeidsuren proberen te krijgen omdat het nog niet is opgelost.
Belangrijk bij een onduidelijk probleem is om vooraf goede afspraken te maken met de dealer/garage. En zelf zoveel mogelijk proberen uit te zoeken over de fout.
Belangrijk bij een onduidelijk probleem is om vooraf goede afspraken te maken met de dealer/garage. En zelf zoveel mogelijk proberen uit te zoeken over de fout.
jah ok..das waar..ik heb korting gehad op onderdelen...en arbeids uren..
maar het is nu nog 500 en nog wat euries...
ik dnek dak volgende keer lkkr op het forum eerst ga kijken..en ook zelf proberen uit te zoeken wat het is..en dan laten fixe of zelf proberen als het geen rare dingen zijn
maar hij doet het weer das belangrijkste
maar het is nu nog 500 en nog wat euries...
ik dnek dak volgende keer lkkr op het forum eerst ga kijken..en ook zelf proberen uit te zoeken wat het is..en dan laten fixe of zelf proberen als het geen rare dingen zijn
maar hij doet het weer das belangrijkste
hij doet het bij mij nu (nog) goed.
HCV vervangen en bleef vanmorgen onder de normal onder de N
de kosten nu 158 euro. incl. btw.
alleen moet ik even bellen wat te doen met mijn vorige rekening.
dat hoge snelheids relais heb ik er niet in zitten.
denk dat het zo is
geen airco 3 grote relais ( 2 licht groene en een donker groen relais)
met airco 5 relais incl. een zwart relais.
als iemand zou willen kijken graag.
HCV vervangen en bleef vanmorgen onder de normal onder de N
de kosten nu 158 euro. incl. btw.
alleen moet ik even bellen wat te doen met mijn vorige rekening.
dat hoge snelheids relais heb ik er niet in zitten.
denk dat het zo is
geen airco 3 grote relais ( 2 licht groene en een donker groen relais)
met airco 5 relais incl. een zwart relais.
als iemand zou willen kijken graag.
Ik heb afgelopen vrijdag (op mijn verjaardag ja...) ook mijn Puma achter moeten laten bij de garage nadat woensdagavond de koelvloeistof compleet uit het systeem was gelopen. Reed een klein stukje en meter stond al op de L van normal. Heb em langs de kant moeten zetten, iemand laten komen met koelvloeistof en terug naar huis gereden.
Vrijdagochtend ANWB laten komen, er naar laten kijken, maar die konden er niks aan doen. Op een sukkeldrafje naar de garage gereden en met pijn in het hart mn puma achter gelaten, niet wetende wat er aan de hand was.
Nu werd ik 15 minuten geleden door de garage gebeld dat ie gemaakt is . Ze hebben het thermostaathuis vervangen, kosten zijn echter nog niet bekend. Vanavond of anders morgen haal ik em weer op .
Vrijdagochtend ANWB laten komen, er naar laten kijken, maar die konden er niks aan doen. Op een sukkeldrafje naar de garage gereden en met pijn in het hart mn puma achter gelaten, niet wetende wat er aan de hand was.
Nu werd ik 15 minuten geleden door de garage gebeld dat ie gemaakt is . Ze hebben het thermostaathuis vervangen, kosten zijn echter nog niet bekend. Vanavond of anders morgen haal ik em weer op .
Mijn Puma gaat ook regelmatig richting L van Normal...heb me laten vertellen dat dit komt door de warme lucht die de luchtfilter binnenkrijgt (K&N). Heb mijn kleppendekselpakking ook een beetje kapot...zit een scheurtje in. Weet niet of dit ermee te maken kan hebben, maar wordt als het goed is deze week gemaakt.
Ondervind er nu nog geen hinder van. Maar wil het zeker even laten nakijken nu ik bovenstaande lees.
Ondervind er nu nog geen hinder van. Maar wil het zeker even laten nakijken nu ik bovenstaande lees.
Kijk daar echt mee uit, de man van de ANWB heeft 17 jaar als monteur bij Ford gewerkt en die zei dat als je pech hebt, je het een grote smak geld kan gaan kosten (koppakking).
Ik heb net mn pumie weer opgehaald en het bleek het rubbertje van de thermostaat te zijn. Heb net wel weer ff lekker van mn trots genoten op de terugweg .
Ik heb net mn pumie weer opgehaald en het bleek het rubbertje van de thermostaat te zijn. Heb net wel weer ff lekker van mn trots genoten op de terugweg .
Kleine oorzaak, grote gevolgen.... Zit jij bij een Ford garage dat ze zo'n klein ding zo snel vinden? Ik heb nog eigenlijk helemaal geen problemen met m'n Puma gehad (mag ook niet binnen een maand na aanschaf), maar ik twijfel of ik 'm wel bij een algemene garage achter zal laten.crz schreef: Ik heb net mn pumie weer opgehaald en het bleek het rubbertje van de thermostaat te zijn. Heb net wel weer ff lekker van mn trots genoten op de terugweg .
Zit hier nu een beetje te surfen naar wat er zoal aan problemen voorbij komt en het lijkt me wel zo praktisch als de garage de Puma ook echt kent. Ik kocht 'm bij een Ford garage en denk er toch over om hem daar in onderhoud te laten voorzover ik het zelf niet kan (en da's toch gauw zo'n 99% gok ik ). Merkgarages zijn altijd duurder zeggen ze, maar als ze het probleem snel vinden en oplossen scheelt dat nogal.
TopGear
PS collega van me was recent ?3500 (!) kwijt z?nder dat het probleem verholpen was... De fout - auto wilde niet starten - bleek uiteindelijk een heel eenvoudig relais te zijn of zo. Een ding van nog geen 3 euro, zoiets... Maar de uren zijn w?l gemaakt, daar verander je niet veel aan.
Ik heb 'em toen naar mijn pa's vaste garage gebracht (Opel), omdat mijn Ford-dealer te ver rijden was en ik niet het risico wilde lopen onderweg e.e.a. te mollen. Ze hebben het probleem vrij snel gevonden inderdaad.
Je moet wel oppassen met Ford-dealers, zowel Heartbeat en ik zijn beiden bijna slachtoffer geworden van poging tot oplichten van de merk-dealer. Sindsdien ga ik naar een betrouwbare Ford-dealer die 50km verderop zit.
Je moet wel oppassen met Ford-dealers, zowel Heartbeat en ik zijn beiden bijna slachtoffer geworden van poging tot oplichten van de merk-dealer. Sindsdien ga ik naar een betrouwbare Ford-dealer die 50km verderop zit.
Da's dan mooi van ze - en voor joucrz schreef:Ik heb 'em toen naar mijn pa's vaste garage gebracht (Opel), omdat mijn Ford-dealer te ver rijden was en ik niet het risico wilde lopen onderweg e.e.a. te mollen. Ze hebben het probleem vrij snel gevonden inderdaad.
Zou ik toch ge?nteresseerd zijn welke merkdealer zich daar schuldig aan gemaakt heeft. Misschien is er al een draadje over dealers, zal daar eens naar kijken, anders open ik er nog wel een. Ik heb mijn Puma van de Ford dealer in Veenendaal, waar ik goede recensies over vond op het internet. Ik vind trouwens net wel een draadje over garages, misschien dat ik die eerst nog eens helemaal moet doorlezenJe moet wel oppassen met Ford-dealers, zowel Heartbeat en ik zijn beiden bijna slachtoffer geworden van poging tot oplichten van de merk-dealer. Sindsdien ga ik naar een betrouwbare Ford-dealer die 50km verderop zit.