Hoe krijg ik het glas los van het tellerhuis?
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
ik had trouwens nog een vraagje
ik wil mijn carbon tellerplaten *omhulsel eromheen* monteren, alleen toen we eenmaal het tellerhuis los hadden, kwamen we niet verder omdat we de rest nier los kregen, het glas wat voor de tellers zit, zit vast, weet iemand hoe ik dit los moet krijgen?
het gaat om dit ding wat er op komt:
lynn
ik wil mijn carbon tellerplaten *omhulsel eromheen* monteren, alleen toen we eenmaal het tellerhuis los hadden, kwamen we niet verder omdat we de rest nier los kregen, het glas wat voor de tellers zit, zit vast, weet iemand hoe ik dit los moet krijgen?
het gaat om dit ding wat er op komt:
lynn
-
- Puma Lover
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Lyn, je haalt de hele teller unit eruit.
En dan kun je het 'glas' er uit klikken. Zit op 4 plaatsen vast geklikt.
Je kunt dan die carboon cover erzo opplakken.
Het glas (plastic kapje) krijg je er eenvoudig vanaf en weer op.
Het is net een beetje klooien om de km teller/snelheids kabel los te krijgen.
Je hebt nl, net als ik, een annaloog dashbord en dus nog een kabel.
Bij de digitale klik je simpel de stekker er uit en klaar.
Onder deze link vind je een duidelijk handleiding. Hoe je de unit moet uitbouwen.
http://www.lueneburg.net/vereine/fordcl ... rtacho.htm
En dan kun je het 'glas' er uit klikken. Zit op 4 plaatsen vast geklikt.
Je kunt dan die carboon cover erzo opplakken.
Het glas (plastic kapje) krijg je er eenvoudig vanaf en weer op.
Het is net een beetje klooien om de km teller/snelheids kabel los te krijgen.
Je hebt nl, net als ik, een annaloog dashbord en dus nog een kabel.
Bij de digitale klik je simpel de stekker er uit en klaar.
Onder deze link vind je een duidelijk handleiding. Hoe je de unit moet uitbouwen.
http://www.lueneburg.net/vereine/fordcl ... rtacho.htm
rijder sinds 29/3/2002
-
- Puma Lover
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Valt reuze mee hoor, ik heb wel liggen klooien om die km kabel los en weer vast te krijgen......crz schreef:Is dat veel werk trouwens, om die zaak los te halen? De naald van mijn km-teller bibbert soms een beetje, moet er eigenlijk mee naar de garage maar vroeg me af hoelang ze daarmee bezig zullen zijn.
Maar de rest is zo gepiept....
Maar de naald trilt waarschijnlijk doordat de kabel droog is.
De km kabel is van metaal en draait in de rubberen buitenkabel.
Het beste kun je de kabel dan helemaal los halen, dus en aan de km unit en aan de versnellingsbak.
Hang je kabel op en giet er wat olie van bovenaf in.. die kan dan goed langs de binnenkabel lopen en de boel is weer top gesmeerd...
Ik ben de eerste keer uiteindelijk ook even naar mijn garage gegaan..
Theo had 'm binnen de minuut los.. ik had mijn handen kapot en de kabel nog niet los.
Die mannen weten precies hoe ze dat kreng los krijgen
rijder sinds 29/3/2002
-
- Puma Lover
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Met in no time fixen bedoel ik het los krijgen van je km kabel de olie heeft natuurlijk wel tijd nodig om helemaal tot beneden te komen h?...crz schreef:Ah mooi zo. Ik ben echt niet handig met dat soort dingen, en heb 0 ervaring op dit gebied. Wordt dus even een ritje langs de garage, als ze dat toch in no-time kunnen fixen. Irriteer me er dood aan, soms lijkt het of je stilstaat en dan word je ineens 20km/u verder gelanceerd .
rijder sinds 29/3/2002