het regent het regent de voetjes worden nat
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
O...neee....niet nog een Puma met lekkage. Tip, ga naar Hans en Regin, zet een kwartier een tuinslang erop. Vouw Hans dubbel onderin je Puma en je vindt je lekkage
Nou ff zonder gein: het kan heel goed dat dat opvangbakje idd verstopt zit. Het kan trouwens niet de vloeistof van je airco zelf zijn, want die wordt stroperig/hard als dat eruit loopt.
Zorg wel dat je het goed droog maakt, want anders roest je Pummie onder je vandaan he!
Nou ff zonder gein: het kan heel goed dat dat opvangbakje idd verstopt zit. Het kan trouwens niet de vloeistof van je airco zelf zijn, want die wordt stroperig/hard als dat eruit loopt.
Zorg wel dat je het goed droog maakt, want anders roest je Pummie onder je vandaan he!
Je moet even achter je middenconsole (uitloop van de middentunnel helemaal vooraan) kijken helemaal onderin je dashboard, dus waar je voeten zitten. Daar moet je even de bekleding opzij trekken anders kom je er niet langs. Als je daar met je hand tussengaat voel je een slangetje zitten van ongeveer 1,5-2cm dik, dit is de afwatering van het condenswater van je airco. Als je dat slangetje eruit trekt (hij steekt omlaag door de bodemplaat naar de onderkant van je Puma) en met een luchtdrukspuit of iets dergelijks, desnoods een luchtbeddenpomp even wat lucht in blaast moet het lukken. Bij mij kwam er allemaal prut uit zetten daarna en het slangetje liep weer door, het probleem was verholpen!
Als je weet waar je moet kijken ben je in 5 minuutjes klaar
Als je weet waar je moet kijken ben je in 5 minuutjes klaar
Kijk hier wel mee uit. Ik ken iemand die zo dacht het slangetje van de ruitenwisservloeistof naar de achterraam door te spuiten omdat die ook verstopt zat en toen is die slang midden boven tegen het dakhemel aan gebarsten... Ga dat dan maar eens maken..schiet niet op! Dus wel met beleid doen heGulli schreef:....en met een luchtdrukspuit of iets dergelijks.... even wat lucht in blaast moet het lukken...
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Thanks, dankzij deze tip het probleem bij mijn katje opgelost.Gulli schreef:Je moet even achter je middenconsole (uitloop van de middentunnel helemaal vooraan) kijken helemaal onderin je dashboard, dus waar je voeten zitten. Daar moet je even de bekleding opzij trekken anders kom je er niet langs. Als je daar met je hand tussengaat voel je een slangetje zitten van ongeveer 1,5-2cm dik, dit is de afwatering van het condenswater van je airco. Als je dat slangetje eruit trekt (hij steekt omlaag door de bodemplaat naar de onderkant van je Puma) en met een luchtdrukspuit of iets dergelijks, desnoods een luchtbeddenpomp even wat lucht in blaast moet het lukken. Bij mij kwam er allemaal prut uit zetten daarna en het slangetje liep weer door, het probleem was verholpen!
Als je weet waar je moet kijken ben je in 5 minuutjes klaar
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
Vocht in Puma Airco / lekkage problemen
Helaas niet Heb een zwembad in de Puma staat (niet letterlijk natuurlijk) Heb een lekkage aan de rechterportier...heb al nieuwe rubber, maar nu wachten wanneer paps tijd heeft
En mijn Puma heeft nog altijd zijn 'tril-mankement' dus kan pas meedoen aan touren en meetings als dat verholpen is
En mijn Puma heeft nog altijd zijn 'tril-mankement' dus kan pas meedoen aan touren en meetings als dat verholpen is
hee dees ik had een zwembad aan al de bij de kanten kijk ook maar eens of je afwatering van vooruit niet dicht zit en check ook maar effe het gedeelte waar je radiator slangen binnen komen. dit is bij mij helemaal opnieuw afgekit. Lekken doet ie niet meer maar voor de garage is het nog steeds een raadsel
We zijn weer lekker off-topic bezig, maar wil me daarvoor dan ook maar meteen excuseren.
Lekkage: check ook even de afdichting (kitrand) tussen de verschillende carrosseriedelen (ruitenwisserbak/schutbord, etc.) Bij de Fiesta was deze verdroogd, waardoor het water bij regen of wassen rustig naar binnen druppelde. Was het droog, dichtte de scheur zich weer, waardoor bij een regenbui pas de volgende dag de binnenkant nat werd. Duurde heel lang voor ik dit doorkreeg. Misschien een tip!
Lekkage: check ook even de afdichting (kitrand) tussen de verschillende carrosseriedelen (ruitenwisserbak/schutbord, etc.) Bij de Fiesta was deze verdroogd, waardoor het water bij regen of wassen rustig naar binnen druppelde. Was het droog, dichtte de scheur zich weer, waardoor bij een regenbui pas de volgende dag de binnenkant nat werd. Duurde heel lang voor ik dit doorkreeg. Misschien een tip!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Thanx voor de tips. Vandaag auto van binnen gepoetst en inderdaad het water zit meer naar boevn ipv bij de deur. Aangezien ik toch al een nieuwe rubber had liggen, deze maar even bevestigd bij de deuren en dan dezeweek maar naar de garage voor een check wat er aan de voorkant aan de hand is. Vermoed wel het zelfde, aangezien ik op de bonnen van de vorige eigenaar ook al las dat hij problemen met regen had door de ruit en kit.
Ik heb al tig keer zwembad in de puma gehad Wordt je niet vrolijk van. Tot nu toe oorzaken: neondraden die naar binnen lopen, waarvan de kit was losgeraakt; alarmdraad op de plek waar het naar binnen gaat waar helemaal geen kit meer omheen zat en weer een keer de neondraden tiny gaatje.
Nu weer zwembad gehad laatst...geen idee waar het nu zit. Ruit zit goed vast en alle draden/gaatjes zijn dichtgekit. De schadehersteller wil gaan zoeken voor mij als pummie er 4/2 heen gaat. Zij gebruiken neonspul, dat oplicht met licht, makkerlijker lekkages opsporen dan met water over je auto gieten... hopen dat ze wat vinden!
Nu weer zwembad gehad laatst...geen idee waar het nu zit. Ruit zit goed vast en alle draden/gaatjes zijn dichtgekit. De schadehersteller wil gaan zoeken voor mij als pummie er 4/2 heen gaat. Zij gebruiken neonspul, dat oplicht met licht, makkerlijker lekkages opsporen dan met water over je auto gieten... hopen dat ze wat vinden!