NL???Regina schreef:En je hoeft nie weer
powerflex ophangbussen
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Ik ben gisteren naar autokeuring geweest, alles was in orde, maar ik zag wel bij de ophangingstest (weet niet of ze dat in NL ook doen maar dan zetten ze je banden op een trilplaat) zat het wiel rechtsachteraan buiten de toegelaten waarde.
Zijn dat dan de rubbers die versleten zijn?
En @ Martin: is dat deze set die jij gekocht hebt: http://www.pumabuild.co.uk/catalog/prod ... cts_id=246
Via Pumabuild kosten ze 110?
Via de link van Biesheuvel die hierbij staat in totaal precies 122?, komen waarschijnlijk nog transportkosten bij?
X-tof
Zijn dat dan de rubbers die versleten zijn?
En @ Martin: is dat deze set die jij gekocht hebt: http://www.pumabuild.co.uk/catalog/prod ... cts_id=246
Via Pumabuild kosten ze 110?
Via de link van Biesheuvel die hierbij staat in totaal precies 122?, komen waarschijnlijk nog transportkosten bij?
X-tof
-
- Puma Lover
- Berichten: 805
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Ik wil op korte termijn ook de ophangingsrubbers vervangen, al zie ik wel op tegen het monteren. Ik ben op zich redelijk doe-het-zelf minded, maar dit is nogal een klusje.
Ik ga werken met sloopdraagarmen van een Fiesta, en laat de gereviseerde armen door de garage monteren. Maar kan iemand me uitleggen hoe je nou die oude rubbers eruit sloopt? Ik had zelf het idee om ze los te branden, en m.b.v. een bankschroef en twee pijpjes van verschillende diameter de rubbers eruit te persen. Maar wellicht zijn er betere manieren?
Ik ga werken met sloopdraagarmen van een Fiesta, en laat de gereviseerde armen door de garage monteren. Maar kan iemand me uitleggen hoe je nou die oude rubbers eruit sloopt? Ik had zelf het idee om ze los te branden, en m.b.v. een bankschroef en twee pijpjes van verschillende diameter de rubbers eruit te persen. Maar wellicht zijn er betere manieren?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
-
- Puma Lover
- Berichten: 805
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Ik ben bezig geweest met het verwijderen van de bussen uit de draagarm, en ik kreeg een beetje het idee dat de toegenomen stijfheid vooral verkregen wordt door de achterste bussen. De voorste bussen zijn volgens mij al behoorlijk stijf, doordat er een laagje rubber van 2 a 3 mm tussen de passing en de metalen bus zit. Veel absorberen zal deze bus dus niet. Ik vervang 'm gewoon door Powerflex.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
-
- Puma Lover
- Berichten: 805
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
@ Jacco: als je dan toch bezig bent, zet er dan meteen een veerpootbrug onderlangs tussen. Dit scheelt ook een hele boel, en het zaakje ligt dan toch uit elkaar.
Effect met alleen veerpootbruggen en PowerFlex op de vooras is echt verbluffend. Kan niet wachten tot ook de achterkant is voorzien van veerpootbrug en polybussen.
Effect met alleen veerpootbruggen en PowerFlex op de vooras is echt verbluffend. Kan niet wachten tot ook de achterkant is voorzien van veerpootbrug en polybussen.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
@ Jacco: kan zijn, maar ik ben van mening dat je carrosserie zo stijf mogelijk moet zijn, voordat een schroefkit/sportkit pas echt wat uithaalt. Vandaar al die bruggen en bussen. Het bekende som-der-delen-verhaal, volgens mij hebben polybussen dubbel zoveel effect i.c.m. een brug.
Ik vind de Puma een behoorlijk neutrale auto, gaat heel strak de hoek om. Maar in mijn ogen toch beter een overstuurde dan een onderstuurde Puma
Ik vind de Puma een behoorlijk neutrale auto, gaat heel strak de hoek om. Maar in mijn ogen toch beter een overstuurde dan een onderstuurde Puma
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R