Gegroefde remschijven

Hierin alles posten met betrekking tot het rem-systeem van de Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

gabbagirl

Gegroefde remschijven

Bericht door gabbagirl » di 20 mar 2007, 11:24 am

Dit jaar moeten mijn remschijven en blokken vervangen worden. Ik overweeg de gegroefde remschijven en de blauwe (jaja, alles blauw he :-D ) remblokken van Sparco te kopen.
Nu zegt mijn garage dat hij dat niet aanraadt. De groeven zouden snel vol vuiligheid zitten en de schijven zouden sneller slijten.
Graag jullie op- of aanmerkingen!
groetjes, gabbagirl

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » di 20 mar 2007, 11:59 am

Ik heb altijd begrepen dat gegroefde schijven beter zijn dan de geperforeerde schijven omdat deze eerder zouden scheuren :?:
Gegroefde schijven voeren de remstof beter af tijdens hardremmen (zeggen ze)

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » di 20 mar 2007, 12:04 pm

het is idd niet aan te raden

neem grotere remschijven zoals die van een mondeo mk3 ofzo

greetz,
riz

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 20 mar 2007, 12:26 pm

Mss dat ik dan maar toch gebruik van je aanbod wil maken pumagirl :wink:

hansie

Bericht door hansie » di 20 mar 2007, 2:22 pm

Ik denk dat er op zich niets mis is met gegroefde remschijven. Worden veelvuldig gebruikt om je remsysteem te verbeteren.

@Rizzah: Mondeo MK3 is toch 5-gaats? Dat gaat niet passen.

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » di 20 mar 2007, 3:21 pm

hansie schreef:Ik denk dat er op zich niets mis is met gegroefde remschijven. Worden veelvuldig gebruikt om je remsysteem te verbeteren.

@Rizzah: Mondeo MK3 is toch 5-gaats? Dat gaat niet passen.
oja, dan heb ik het mis maar ik bedoel maar het systeem ;)

greetz,
riz

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 805
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 20 mar 2007, 7:47 pm

Merken als EBC verkopen al een paar jaar geen geperforeerde schijven meer. Zover ik weet mag dat zelfs niet meer.
Al hun schijven zijn gegroefd en/of geboord (dus niet door geboord) en wat slijtage betreft.............
Ik blijf me maar herhalen h?.
Ik heb de EBC's al lang (heb ik hier al eerder ergens geschreven vanaf wanneer, nu geen zin om dat weer op te zoeken :wink: )
Van slijtage nog geen sprake..... en Gabba je weet dat ik ook wel eens een circuit mee pak :wink:
Ik kan ze je alleen maar aan bevelen.
En dan ook meteen de stalen remleidingen, en je hebt zeer goede remmen.
En natuurlijk kun je kiezen voor een 'echte' upgrade... maar dan ben je veel meer geld kwijt dan nodig :!:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Gulli

Bericht door Gulli » do 14 jun 2007, 3:17 pm

Weet iemand hoe groot de remmen maximaal mogen zijn in 15" velgen? Ik zit ook te kijken naar nieuwe remmen, ik moet sowieso nieuwe pads hebben dus ik dacht laat ik dan maar meteen alles doen. Ik heb verhalen gehoord dat de standaard schijven snel krom kunnen trekken bij stevig remwerk. Denk dat ik voor de EBC green stuff blokken ga, maar dan misschien grotere schijven erin.

Gast

Bericht door Gast » do 14 jun 2007, 5:43 pm

Ik denk dat je dan rond de 280mm schijven zit...

Ik moet over 10.000 km ook andere remblokken. Waarschijnlijk worden het wel EBC (greenstuff?!) remblokken en stalen remleidingen, persoonlijk vind ik de remmerij van de Puma toch wel een beetje onder de maat.

Een andere remset voor zou ik ook wel willen (300mm ofzo) maar volgens mij gaat dat h??l duur worden :roll:


<MP>

hansie

Bericht door hansie » do 14 jun 2007, 7:05 pm

Gulli schreef:Weet iemand hoe groot de remmen maximaal mogen zijn in 15" velgen? Ik zit ook te kijken naar nieuwe remmen, ik moet sowieso nieuwe pads hebben dus ik dacht laat ik dan maar meteen alles doen. Ik heb verhalen gehoord dat de standaard schijven snel krom kunnen trekken bij stevig remwerk. Denk dat ik voor de EBC green stuff blokken ga, maar dan misschien grotere schijven erin.
Je kunt geen grotere schijven monteren met de originele klauwen. Deze zul je dan ook moeten vervangen. Kon niet direct uit je post opmaken of je dit ook wist, dus ik dacht...ik meld het maar even voor de zekerheid :wink:

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » do 14 jun 2007, 9:02 pm

ik heb voor ook de ebc's met greenstuff blokken, de eerste keer op de nordschleife zijn ze denk ik wat warm geworden, toen had ik bijna geen remkracht meer. verder nooit meer last van gehad en ben er uitermate tevreden over! ga na de bouwvakantie ook stalen leidingen halen.

grtz

sjakkes

Gulli

Bericht door Gulli » do 14 jun 2007, 10:35 pm

hansie schreef: Je kunt geen grotere schijven monteren met de originele klauwen. Deze zul je dan ook moeten vervangen. Kon niet direct uit je post opmaken of je dit ook wist, dus ik dacht...ik meld het maar even voor de zekerheid :wink:
ja had ik nog twijfels over idd, ik denk dat ik gewoon die ebc originele puma maat schijven neem. die zullen allicht beter zijn dan de huidige, en wellicht ooit stalen leidingen. voorlopig heb ik ze bij pumabuild gevonden, iemand nog een ander idee? 30 euro verzendkosten is best veel namelijk :wink:

hansie

Bericht door hansie » vr 15 jun 2007, 7:04 am

Volgens mij zijn er ook veel bedrijven in Ned. die EBC spullen kunnen leveren. Je zou wat navraag kunnen doen onze kortingsbedrijven. Kijk anders ook eens bij autopartsonline.nl (ook een kortingsbedrijf). Die zijn gespecialiseerd im remproducten.
Ik zou geen doorboorde schijven kopen, veel kans op scheuren van de schijf.

Gulli

Bericht door Gulli » vr 15 jun 2007, 7:15 am

ja de discussie over gegroefd of geboord heb ik gevolgd idd, ik zal eens kijken. bedankt!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 15 jun 2007, 10:51 am

hansie schreef: Ik zou geen doorboorde schijven kopen, veel kans op scheuren van de schijf.
Dit hebben wij (Hansie, Pumagirl en me) zelf kunnen zien toen wij op het ATM festival in Zandvoort waren. Alle auto's (muv Porsches) met geperforeerde schijven hadden al scheurtjes!!!! :shock:

Plaats reactie