temperatuur meter slaat bijna voluit
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
temperatuur meter slaat bijna voluit
zoals de titel doet vermoeden, slaat mijn temp. meter soms bijna voluit.
(niet geheel maar echt rechts van normal)
bijna op het eind.
vanmorgen zette ik de kachel even aan....20sec. maximaal en hij kwam weer rechtop staan. Zoals anders (90 graden omhoog zeg maar...)
zou dit een luchtbel kunnen zijn? of termostaat?
wie heeft er mogelijk al ervaring mee?
zelfde als bij Fiesta?
Ik hoor t graag !!
(niet geheel maar echt rechts van normal)
bijna op het eind.
vanmorgen zette ik de kachel even aan....20sec. maximaal en hij kwam weer rechtop staan. Zoals anders (90 graden omhoog zeg maar...)
zou dit een luchtbel kunnen zijn? of termostaat?
wie heeft er mogelijk al ervaring mee?
zelfde als bij Fiesta?
Ik hoor t graag !!
-
- Puma Administrator
- Berichten: 147
- Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
- Locatie: Voorburg
-
- Puma Lover
- Berichten: 802
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Clawz schreef:Heb je pas je HCV (Heater Control Valve) (laten) vervangen?
Dr is een slechte lading van die dingen gemaakt die het koelcircuit door je motor afsluiten.




Clawz, deze puma is nu 9 jaar (NEGEN) oud. Er kan dus wel eens iets kapot gaan.

vroooeeeger ? is nog de origineleClawz schreef:Heb je pas je HCV (Heater Control Valve) (laten) vervangen?
Dr is een slechte lading van die dingen gemaakt die het koelcircuit door je motor afsluiten.
er ging toch best wat koelvloeistof bij ook, laten draaien en liep niet gelijk warm.
zal morgen ochtend eens testen.
als je een zwarte puma met de ramen opziet om 7.30 ben ik het.....
kachel op rood, helpt namelijk

-
- Puma Administrator
- Berichten: 147
- Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
- Locatie: Voorburg
Nee, niet een vroegere, dit jaar zijn die pas gemaakt (of halverwege 2006 ofzo).
Dat kreng regelt het koelwater wat door je binnenverwarming stroomt door een electromagnetische klep. Als hij kapot is blijft hij op 1 plek staan (vol koud of vol warm meestal, Murphy's law zegt dat hij op heet blijft staan in de zomer en op koud in de winter
). Of de bevestigingdingen ervan worden poreus en het koelwater loopt je zo uit de wagen. Die 2 slangen die uit de motorruimte richting schutbord lopen zijn dat.
Als je een 'nieuwe' ervan gemonteerd had blijft ie af en toe zo staan dat het koelwater niet meer circuleert door de motor, waardoor ie dus warm loopt. Maar dat is hier dus niet het geval
-- edit --
Als je de kachel op rood zet helpt het wel dus. Blijft ie dan helemaal normaal, of toch nog iets hoger dan normaal?
Rij eens een stukje,
zet daarna de auto af
, en voel snel aan de radiator of die overal even heet is.
Aub auto van het contact af, want als hij weer last krijgt van die fout en hij gooit de radiator fan aan ben je je hand kwijt.
Mijn gok is een kapotte HCV of een luchtbel ergens in je systeem.
Dat kreng regelt het koelwater wat door je binnenverwarming stroomt door een electromagnetische klep. Als hij kapot is blijft hij op 1 plek staan (vol koud of vol warm meestal, Murphy's law zegt dat hij op heet blijft staan in de zomer en op koud in de winter

Als je een 'nieuwe' ervan gemonteerd had blijft ie af en toe zo staan dat het koelwater niet meer circuleert door de motor, waardoor ie dus warm loopt. Maar dat is hier dus niet het geval

-- edit --
Als je de kachel op rood zet helpt het wel dus. Blijft ie dan helemaal normaal, of toch nog iets hoger dan normaal?
Rij eens een stukje,




Mijn gok is een kapotte HCV of een luchtbel ergens in je systeem.
dan staat hij bijna rechtop. zoals andersAls je de kachel op rood zet helpt het wel dus. Blijft ie dan helemaal normaal, of toch nog iets hoger dan normaal?
ik heb ook al (proberen) te voelen aan de slangen of er een warmer is als de andere maar.....zijn zo gods ale gloeiend heet......

Ik gok het op de termostaat.
is dat wat je bedoelt met de HCV?
Volgens mij is het dan niet de thermostaat als alles warm wordt. Als die kapot zou zijn zou hi niet open gaan en zou de radiator koud blijven (en de motor dus te warm).
De HCV is die regelklep voor de verwarming die bij je schutbord zit.
Zie ook: http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtop ... =regelklep
(zoekfunctie op een forum kan erg handig zijn
)
De HCV is die regelklep voor de verwarming die bij je schutbord zit.
Zie ook: http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtop ... =regelklep
(zoekfunctie op een forum kan erg handig zijn

Ik bedoel inderdaad die regelklep voor de verwarming 
Ik ben geen automonteur, maar ik zou verwachten dat als de thermostaat kapot is de temperatuur of VOLLEDIG rood zou worden, of volledig 0. Niet ergens 'iets meer dan normaal'. Maar misschien of iemand met wat ervaring met thermostaten daar wat meer over kan zeggen

Ik ben geen automonteur, maar ik zou verwachten dat als de thermostaat kapot is de temperatuur of VOLLEDIG rood zou worden, of volledig 0. Niet ergens 'iets meer dan normaal'. Maar misschien of iemand met wat ervaring met thermostaten daar wat meer over kan zeggen

wat `n toeval dan..?pcies dezelfde dag...?
en zwarte puma..
maaruh..m`n HCV is pas vervangen..en als dat die en die fout is was...dan zalk eens langs de ford garage gaan kijken...want die heb ik toen ook vervangen omdat die connectie punten waren afgebroken wat clawz al zei...
weet je al meer marc?
grtz angelo
en zwarte puma..

maaruh..m`n HCV is pas vervangen..en als dat die en die fout is was...dan zalk eens langs de ford garage gaan kijken...want die heb ik toen ook vervangen omdat die connectie punten waren afgebroken wat clawz al zei...
weet je al meer marc?
grtz angelo