Auto goed droog krijgen, zonder waterspots
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Auto goed droog krijgen, zonder waterspots
Hoe krijg je de auto na het rijden goed droog, zonder dat je daarna allemaal die waterspots erop hebt?
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
-
- Puma Administrator
- Berichten: 147
- Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
- Locatie: Voorburg
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Dan is de grote vraag waarmee?Pumagirl schreef:Gewoon alle gaatjes en hoekjes goed droogmaken, kost je wat tijd maar dan heb je er ook geen last meer van
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De auto niet wassen in de zon of als de lak heet is, is 90% van de truc.
De auto eerst afspuiten met de tuinslang, daarna gewoon wassen. Zodra je alle panelen gehad hebt spuit je de auto weer af met de tuinslang.
Als alle schuim eraf is ren je als een idioot naar je zeem (die al netjes vochtig is / in een bakje lauwwarm water ligt) en veeg je de hele zooi af. Mocht je nou te langzaam zijn en er al een paar panelen half droog zijn, spuit je die panelen gewoon weer even nat (zonder op de rest te knoeien natuurlijk).
Daarna voor de ruiten een beetje lauwwarm water met wat azijn, de ruiten afnemen. Met het restante schuim maak je de velgen schoon, en klaar is Sjoerd!
Een vers gewaxte auto is gemakkelijker dan een auto die nooit gewaxed wordt.
Als je je auto in de zomer in de zon wast kan je het het beste per paneel tegelijk doen, anders bakt je eerst de zeep in de lak vast, daarna sta je te schrobben met water om die zooi eraf te krijgen, en voordat je de tuinslang neergelegd hebt om de zeem te pakken is het water al verdampt. Even wachten tot de zon weg is scheelt een HOOP ergernis.
De auto eerst afspuiten met de tuinslang, daarna gewoon wassen. Zodra je alle panelen gehad hebt spuit je de auto weer af met de tuinslang.
Als alle schuim eraf is ren je als een idioot naar je zeem (die al netjes vochtig is / in een bakje lauwwarm water ligt) en veeg je de hele zooi af. Mocht je nou te langzaam zijn en er al een paar panelen half droog zijn, spuit je die panelen gewoon weer even nat (zonder op de rest te knoeien natuurlijk).
Daarna voor de ruiten een beetje lauwwarm water met wat azijn, de ruiten afnemen. Met het restante schuim maak je de velgen schoon, en klaar is Sjoerd!
Een vers gewaxte auto is gemakkelijker dan een auto die nooit gewaxed wordt.
Als je je auto in de zomer in de zon wast kan je het het beste per paneel tegelijk doen, anders bakt je eerst de zeep in de lak vast, daarna sta je te schrobben met water om die zooi eraf te krijgen, en voordat je de tuinslang neergelegd hebt om de zeem te pakken is het water al verdampt. Even wachten tot de zon weg is scheelt een HOOP ergernis.