lekkage opgelost
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
@ Gabbagirl: tipje voor je lekkage: check even de plaatsen waar je carrosserie genagelt en vervolgens afgekit is (bijvoorbeeld de bak onder je voorruit en de plaatwerknaden in je kofferbak) Deze kitnaden willen nog wel eens scheuren, en dan loopt het water zo je auto in. Je zoekt je scheel om een lekkage te vinden, omdat als het droog is, de kit weer dichttrekt.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
De lekkage is opgelost met dank aan Hans en Regina. We hebben zondag in Doetinchem het tussenschot weggehaald, zeg maar het schot dat je bak cree?rt bij je ruitenwissers..Ging niet helemaal van harte, uiteraard waren er weer een paar schroefjes die totaal niet mee wilde werken, maar toch gelukt! Nog een troep trouwens dat er uit kwam
Daarna tuinslang erop en pas na flink wat water zag ik ineens het water naar binnen stromen links bij de voetjes... wij kijken, kon je zo naar buiten kijken langs twee draden (oa van mijn alarm). De draden waren wel plakkie, dus er zal wel kit hebben gezeten dat eruit is gevallen oid. Maar goed: kit erop! En hopelijk is het nu ok!!
Alleen jammer dat mijn achterruitsproeier het niet doet.......draadje zal wel klemmen zitten nu ergens voor door het schot Zondag maar ff kijken
Daarna tuinslang erop en pas na flink wat water zag ik ineens het water naar binnen stromen links bij de voetjes... wij kijken, kon je zo naar buiten kijken langs twee draden (oa van mijn alarm). De draden waren wel plakkie, dus er zal wel kit hebben gezeten dat eruit is gevallen oid. Maar goed: kit erop! En hopelijk is het nu ok!!
Alleen jammer dat mijn achterruitsproeier het niet doet.......draadje zal wel klemmen zitten nu ergens voor door het schot Zondag maar ff kijken
Bijna vergeten trouwens: Regin heeft ook mijn motor eens onder handen genomen en alle zwarte slangetjes en zwarte stukjes die er te vinden waren, weer zwart gemaakt! Top. Samen ook nog ff het chroom aangepakt en Hans daarna ff lekker pummie gewassen! Het resultaat mag er zijn:
:honour: aan regin en hans
-
- Puma Newbie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 04 jul 2006, 8:21 pm
- Locatie: Den Haag!!
- Contacteer:
Wat is dat dingetje van Sparco? Valt heel erg op, maar met mijn gigantische ( ) kennis van auto's weet ik niet wat het moet voorstellen..
Care to enlighten me?
Care to enlighten me?
If I ever die, do me a favour. Go on Oprah and tell the world that I loved Ford Ka's.
[img]http://i90.photobucket.com/albums/k280/danielle_l_ka/bannerD.jpg[/img]
[img]http://i90.photobucket.com/albums/k280/danielle_l_ka/bannerD.jpg[/img]
kun je nog iets precieser uitleggen hoe je de lekkage hebt opgelost. K heb er namelijk ook last van. als het een tijdje hard gergegend heeft dan merk ik dat er water naar binnen loopt. het is aan de bestuurders kant. hij staat nu onder de carpoort, zodat het lekker droog blijft maar wil hier wel snel wat aan gaan doen
Bij deze Puma kwam het door een kabeldoorvoer voor het alarm. Deze was in het schutbord geboord, precies onder de zekeringenkast (die in de mottorruimte). De kit die was gebruikt om het gat af te dichten was bijna helemaal verdwenen, dus vandaar de lekkage.
Beste manier om op te sporen (kunnen vele oorzaken zijn) is met de tuinslang stukje bij beetje "natregenen" en iemand anders met een lamp op zijn kop in de Puma en kijken waar het water vandaan komt.
Beste manier om op te sporen (kunnen vele oorzaken zijn) is met de tuinslang stukje bij beetje "natregenen" en iemand anders met een lamp op zijn kop in de Puma en kijken waar het water vandaan komt.
Ha hans, je was me voor!
Venom, wel een tip: huur Hans in, die is erg goed in dubbelgevouwen onderin je Pummie te liggen en je lekkage te vinden. Spreek uit ervaring.
We hebben wel trouwens ruim 10 minuten de waterslang er op gehad, voordat het weer begon te druppen binnen. Het water moet echt ff het gat vinden en bij mij geleidde het via de draden zo naar binnen....
Gewoon op je kop in de Puma dus en goed alle draden die naar binnenkomen checken. Bij voorkeur iid met meerdere mensen. toen wij wisten waar we moesten kijken, konden we ineens zo door het gat naar buiten kijken. Had ik niet eerder gevonden. Lekkage zat trouwens links, maar rechts was het ook telkens zeiknat. Kun je nagaan hoe alles geleid...
Hopelijk vind je het. Ik weet hoe klote het is!! Zwembad in puma is niet chique!!
En wel goed droog maken he, anders gaat het roesten!!
Venom, wel een tip: huur Hans in, die is erg goed in dubbelgevouwen onderin je Pummie te liggen en je lekkage te vinden. Spreek uit ervaring.
We hebben wel trouwens ruim 10 minuten de waterslang er op gehad, voordat het weer begon te druppen binnen. Het water moet echt ff het gat vinden en bij mij geleidde het via de draden zo naar binnen....
Gewoon op je kop in de Puma dus en goed alle draden die naar binnenkomen checken. Bij voorkeur iid met meerdere mensen. toen wij wisten waar we moesten kijken, konden we ineens zo door het gat naar buiten kijken. Had ik niet eerder gevonden. Lekkage zat trouwens links, maar rechts was het ook telkens zeiknat. Kun je nagaan hoe alles geleid...
Hopelijk vind je het. Ik weet hoe klote het is!! Zwembad in puma is niet chique!!
En wel goed droog maken he, anders gaat het roesten!!
hij staat onder de carpoort dus er komt iig ff geen nieuw water meer naar binnen. gooi dr nog wel ff een handdoek in ofzo, kan die het vocht een beetje opnemen. k ga er zondag maar eens aan beginnen. k hoop dat ik het snel vind.
maar welk schot hadden jullie nou precies weggehaalt en hoe ging het. als t een een beetje mooi weer ga ik ook het roest probleem bij de wielkas maar eens aanpakken. want daar irriteer ik me ook mateloos aan.
maar welk schot hadden jullie nou precies weggehaalt en hoe ging het. als t een een beetje mooi weer ga ik ook het roest probleem bij de wielkas maar eens aanpakken. want daar irriteer ik me ook mateloos aan.
Het schot dat aan de achterkant van je motorruimte zit. Daardoor ontstaat er een bak onder je ruitenwissers. Je zekeringskast in je motorruimte zit er ook tegenaan!
En gewoon alle schroefjes daarvan losdraaien en je bovenkant van de verzekeringskast eraf. En de koelvloeistof bak hadden we los, maar achteraf was dat dus niet nodig geweest. maar ja, dat weet je niet van te voren he.
Anders voordat je van alles los gaat maken, gewoon heel lang een waterslang er op en iemand anders in je Pummie.
En stop idd wat handdoeken erin, en elke dag ff vervangen, dan is het vrijsnel weer droog
Fotootje:
Eerst rubber (roze pijl) eraf halen en dan de schroefjes (blauw omcirkeld; maar er zitten er ook een paar niet zichtbaar op de foto) losmaken om het schot (rode pijlen) los te krijgen.
Succes
En gewoon alle schroefjes daarvan losdraaien en je bovenkant van de verzekeringskast eraf. En de koelvloeistof bak hadden we los, maar achteraf was dat dus niet nodig geweest. maar ja, dat weet je niet van te voren he.
Anders voordat je van alles los gaat maken, gewoon heel lang een waterslang er op en iemand anders in je Pummie.
En stop idd wat handdoeken erin, en elke dag ff vervangen, dan is het vrijsnel weer droog
Fotootje:
Eerst rubber (roze pijl) eraf halen en dan de schroefjes (blauw omcirkeld; maar er zitten er ook een paar niet zichtbaar op de foto) losmaken om het schot (rode pijlen) los te krijgen.
Succes
Laatst gewijzigd door gabbagirl op di 29 mei 2007, 9:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.