verlaagd maar zakt niet
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
verlaagd maar zakt niet
ik heb net mijn puma verlaagd met gloednieuwe apex veren voor 4 cm verlaging, maar nu ik ze eronder heb gezet zakt hij geen mm. waar zou dit aan kunnen liggen? heb ik iets fout gedaan?
grtz
sjakkes
grtz
sjakkes
Volgens mij verlagen puma veren zo'n 3 cm. Althans, gerenomeerde merken zoals Eibach, et cetera, zeggen dat dat maximaal is wat je kan doen zonder ook de schokbrekers te moeten vervangen.
Hansie heeft gelijk dat veren nog even moeten 'inveren'. Na verloop van tijd wordt het spul steeds 'slapper' en hangt de auto steeds lager. Het is volgens mij wel zo dat je direct verschil moet zien met de originele veren. Je hebt zeker niet even de originele veren naast de verlaagde gehouden om te zien hoeveel korter ze zijn? Ik had mijn vorige auto ook zelf op de veren verlaagd en hier was de verlaging (4cm) precies aan het verschil tussen de veren te zien.
Als het nodig is meet ik mijn puma vanavond wel even op voor je. Die is ook verlaagd op de veren, 3 cm.
Wat je nog kan proberen is de auto even goed laten inveren door hem lekker in te drukken (pas op voor deuken!!!!). Je zou even op de dorpel kunnen gaan staan 'veren'. Als ik de puma opkrik om hem daarna weer op z'n pootjes te zetten staat hij eerst ook te hoog. Na even inveren staat hij weer laag. Snappie?
Hier bij scuzz op kantoor is het op het vandaag relatief rustig... Kan ik lekker verhaaltjes typen hahaha
Hansie heeft gelijk dat veren nog even moeten 'inveren'. Na verloop van tijd wordt het spul steeds 'slapper' en hangt de auto steeds lager. Het is volgens mij wel zo dat je direct verschil moet zien met de originele veren. Je hebt zeker niet even de originele veren naast de verlaagde gehouden om te zien hoeveel korter ze zijn? Ik had mijn vorige auto ook zelf op de veren verlaagd en hier was de verlaging (4cm) precies aan het verschil tussen de veren te zien.
Als het nodig is meet ik mijn puma vanavond wel even op voor je. Die is ook verlaagd op de veren, 3 cm.
Wat je nog kan proberen is de auto even goed laten inveren door hem lekker in te drukken (pas op voor deuken!!!!). Je zou even op de dorpel kunnen gaan staan 'veren'. Als ik de puma opkrik om hem daarna weer op z'n pootjes te zetten staat hij eerst ook te hoog. Na even inveren staat hij weer laag. Snappie?
Hier bij scuzz op kantoor is het op het vandaag relatief rustig... Kan ik lekker verhaaltjes typen hahaha
-
- Puma Lover
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
RiZZaH schreef:veren varieren van 30 tot 35 max
dus 4 is wel erg veel
greetz
riz
Nope. KW verlagingsveren -/- 40 mm
kom maar meten
Ik heb toen gezocht bij D&W (een van de grootste tuning bedrijven in Duitsland) en KW is (was toen, 2002) de enige die 40mm verlagings veren voor de puma had.
Sjakkes, ik weet toevallig van nog een een puma die ook veren geplaatst had en idd helemaal niks lager lag. Waaraan dat ligt weet ik niet.
Maar indrukken en ze moeten nog inveren...... betwijfel ik zeer sterk.
Uiteraard worden veren op den duur slapper (wat niet ) maar ik zou ze gewoon terug brengen en dan KW veren bestellen, je weet hoe mijn puma eruit ziet. En daar zitten KW verlagingsveren (-/- 40mm) onder met (later) gemonteerde KW sportschokbrekers.
rijder sinds 29/3/2002
-
- Puma Lover
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer: