Zal ik dan ook maar is reageren
Het is in ieder geval een wereld van verschil 's nachts... het benaderd daglicht gewoon stukken beter en daarnaast lichten reflectoren van bijvoorbeeld borden tot op 3 km afstand op (moeten ze natuurlijk wel in de lichtbundel vallen)!! En dat zie je echt!!
Ja het is feller als je er recht in kijkt, ja het is duurder in aanschaf als een gewone halogeen lamp (startkosten dan...), ja het is vrij irritant als je er recht in kijkt....
Maar zie het ook zo:
Toen we ruim 10 jaar terug overgestapt zijn van die gelige kaarsachtige rommellampies naar halogeen licht is er veel geprotesteerd. Men heeft zelfs petities gestuurd naar het ministerie om de halogeenlampen te verbieden! Men vond het te fel, verblindend, et cetera. Punt is dat het anders is. En dingen die anders zijn worden door onze oogjes aangetrokken. Veel mensen die een rij auto's tegemoet zien komen gaan juist naar die mooie blauw/paarse xenon lampen kijken omdat het opvalt tussen de 'gewone' halogeen lampen.
En natuurlijk zijn er veel oetlullen (oeps slecht woord) die met slecht afgestelde lampen rondrijden en ja dit is zeker irritant, helemaal als het de extra felle xenon lampen zijn ja! Maar vergeet niet... het verhoogt je veiligheid en het (klinkt raar, maar kwam ik zelf ook achter) rijd ontspannender aangezien je een lichtbundel hebt die verder rijkt en daglicht beter nabootst.
Maar ontkennen dat het K*T is als er iemand achter je zit (of tegemoet komt) die ze slecht heeft afgesteld doe ik ook echt NIET!! Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat let maar op over een paar jaar is het 75/25% met xenon (in het voordeel van de xenon). Tegen die tijd komen waarschijnlijk de LED lampen weer door en dan gaan we weer lekker met z'n allen de LED lampies afzeiken omdat ze zo verblinden