Pagina 1 van 2

Remmen

Geplaatst: do 20 jul 2006, 9:17 am
door X-tof
Mijn remblokjes zijn bijna op en ben van plan een nieuw setje sportremblokjes te bestellen via autopartsonline (een van onze kortingsbedrijven).

Zou ook ineens geventileerde schijven willen plaatsen, heb in Vuren gezien dat er hier nog een paar zijn die geventileerde schijven hebben steken.
Maakt dat eigelijk veel verschil uit?
Ook ivm het verschil tss gewone en sportblokjes?

thx
X-tof

Geplaatst: do 20 jul 2006, 10:59 am
door Gast
Tja natuurlijk maakt het wat uit. Geventileerde schijven kunnen hun warmte beter kwijt zodat je niet snel oververhitte remmen heeft. Remkracht is een soort van energie die zich omzet in warmte op de schijven, daarom moet je zo koel mogelijk houden. Omdat je dan weer mee kwijt kunnen.

Sportremblokjes helpen natuurlijk ook. Deze hebben meer wrijving met de schijve en zorgen er zo voor dat de auto meer vertraagd.

Maar een puma heeft overigens al geventileerde schijven voor..

Geplaatst: do 20 jul 2006, 11:26 am
door X-tof
KKoning schreef: Maar een puma heeft overigens al geventileerde schijven voor..
je bedoelt waarsch dat ze geventileerd zijn omdat ze vanbinnen wat vrij ruimte hebben, ik bedoel eerder geperforeerde, met gaatjes die dwars door de schijven gaan.

zoals deze:
Afbeelding

is het trouwens moeilijk om schijven zelf te vervangen?

X-tof

Geplaatst: do 20 jul 2006, 5:15 pm
door Gast
Pff, of het moeilijk is schijven te vervangen zou ik niet weten. Ben meer van de theorie :lol:

Geplaatst: do 20 jul 2006, 7:59 pm
door R.A.T. RACING
zie how to alleen moet je dan nog de schijven er af halen maar die zitten gewoon los op de naaf tenzij je het borg plaatje nog op 1 van de draadeinden zit maar die kun je weg laten gaan meestal kapot als je hem er af haald

Geplaatst: do 20 jul 2006, 10:33 pm
door ronald
vrij simpel om zelf je schijven te vervangen.
je moet wel je rem klauw er afhalen,dat is het rotste werk.
de rem schijf zit gewoon los.
:-D

Geplaatst: vr 21 jul 2006, 11:15 pm
door pumamartin
X-tof, ik heb de geboorde en gegroefde schijven van EBC met de greenstuff remblokken. Ik ben daar zeer te vreden over.

Geheel doorboorde schijven zijn naar mijn weten niet meer toegestaan en worden ook niet meer geproduceerd muv voor de race en rally sport.

Het grote voordeel van de ebc schijven is dat er nauwelijks fading optreed en je toch aanmerkelijk meer rem vermogen hebt.
De remmen van de puma zijn niet echt top, met de EBC schijven verbeterd dit echt maar verwacht niet dat je met je gezicht tegen de voorruit wordt geplet als je het rempedaal indrukt.
Als je kiest voor de rode ipv de greenstuff remblokken heb je nog beduidend meer remvermogen maar deze blokken slijten ook veel en veel sneller. En met de greenstuff heb je vrijwel geen remstof op je velgen.
Mij is het pas 1 keer gelukt om echt zwarte velgen te krijgen met de greenstuff blokjes. En dat was na een Vroemdag op circuit Zolder.

Geplaatst: vr 21 jul 2006, 11:24 pm
door ronald
dat klopt ja,de remmen zijn niet zo top.
zo lang ik mn puma heb,heb ik nog niet kunnen remmen met geblokkeerde wielen.
nee,ik heb geen abs haha.
en dat terwijl mn rem blokken en remschijven zijn vernieuwd 3 weken terug.

Geplaatst: za 22 jul 2006, 7:29 am
door X-tof
Waar heb je die greenstuf gehaald?
kan je die via internet bestellen?

Geplaatst: za 22 jul 2006, 4:16 pm
door R.A.T. RACING
waar niet (die onderdelen leveren)
alles kunnen ze bestellen als ze maar een beetje moeite voor je over hebben

Geplaatst: za 22 jul 2006, 5:28 pm
door Pumagirl
Wij hebben er ook greenstuff blokken opgezet en moet eerlijk zeggen, dat we het verschil minimaal vinden en het geld niet waard :(
Inderdaad het voordeel is minder remstof maar daar houdt het ook mee op :wink:

Wat betreft schijven kun je beter gegroefde nemen dan de geperforeerde want deze schijnen eerder te scheuren.

Geplaatst: zo 23 jul 2006, 12:44 pm
door pumamartin
X-tof schreef:Waar heb je die greenstuf gehaald?
kan je die via internet bestellen?
Ik heb ze gekocht bij M&R autoparts in Echt.
Ik ga er morgen toch naartoe, zal ik voor je vragen wat ze kosten met club korting!!

remschijven + blokken

Geplaatst: zo 23 jul 2006, 10:11 pm
door Gast
Ik ga eerdaags ook mijn remschijven vervangen, ik weet nu,na het lezen van deze forum dat het beter is om gegroefde schijven te nemen maar wat jullie schrijven over greenstuff of rode remblokken ??? waar heben jullie het over ?? Ik had al gekeken bij een van de online bestelbedrijf waar wij als leden korting krijgen dan zou ik 200 euro kwijt zijn. Maar ik weet niet wat voor soort remblokken het zijn.

Wat is nou de beste keus ???

Geplaatst: ma 24 jul 2006, 7:56 am
door X-tof
pumamartin schreef:
X-tof schreef:Waar heb je die greenstuf gehaald?
kan je die via internet bestellen?
Ik heb ze gekocht bij M&R autoparts in Echt.
Ik ga er morgen toch naartoe, zal ik voor je vragen wat ze kosten met club korting!!

Dat zou wel fijn zijn Martin!!!

Mja, ik weet het nu ook effe niet meer wat ik moet doen, heb nu al schrik gekregen om schijven te vervangen. De remonderdelen van die site waar we korting van krijgen zijn de sportremblokjes en schijven. je kan er natuurlijk ook de gewone standaard bestellen.

wil wel eerst eens weten wat die greenstuffs kosten bij M&R...
wil je ook eens vragen naar prijzen van gegroevde schijven aub?

thx

Geplaatst: di 25 jul 2006, 8:46 pm
door pumamartin
prijzen bij M&R

EBC geboorde/gegroefde schijven ? 99,95 ex btw per stuk
green stuff remblokken tot bouwjaar '99 ? 59 ex per set
bouwjaar 2000 ? 94 ex per set.

Helaas kunnen zij hierop geen clubkorting geven.

Let wel goed op als je besteld, ford heeft op een gegeven moment grotere schijven gemonteer (vandaar prijs verschil blokken)
Echter ford heeft geen datum waarop men overgestapt is.