Trillend stuur bij hogere snelheden
Geplaatst: wo 23 jan 2013, 12:12 am
Beste Pumaliefhebbers,
Ik ben reeds aan mijn derde Puma toe, hoe lang dit nog duurt is de vraag aangezien hij al in de folder roest
Maar tot dan rij ik nog steeds met lol, al zo'n 15 jaar, alleen dit vind ik al een nieuwe waard van meneer Ford.
Mijn tweede Puma was een beetje moe in al zijn onderdelen, waarschijnlijk door mijn rijstijl.
Gelukkig reed een vrouw mij aan, en kreeg ik nog wat schadegeld.
Toen kwam ik op het briljante idee om nog een Puma te kopen Nu met 85.000 op de teller ipv 185.000, hij is ook van 2002.
Nu (afgezien vd achterschermen, als iemand nog een niet te duur adresje weet in Friesland ?), heb ik hier nog niet veel problemen mee. Als het goed is hebben ze ook de distributieriem vervangen.
Er is alleen 1 irritant probleem(pje hoop ik), ik weet hoe lekker strak de Puma kan rijden van vroeguh :-)
Ik heb hem voor de zekerheid laten balanceren en uitlijnen, de banden lijken redelijk nieuw.
Nu rijdt hij 'redelijk' strak tot plus minus 120 km/u daarna begint stuur te trillen, en rijdt hij niet meer strak.
Als ik hem lekker laat rollen is het erger.
Ook als ik stevig rem is ditzelfde gevoel waarneembaar, dit vind ik niet zo erg maar er is mischien een verband.
Nu heb ik er technisch niet veel verstand van, en voordat de garage mijn halve auto vervangt, kunnen jullie mij misschien de goede richting wijzen.
Wat zijn de meest waarschijnlijke oorzaken hiervan ?
Ik las bijv. iets over de rubbers van de ophanging
Ik weet alleen dat de garage wel 4x zei, geen garantie, maar ik hoop dat hij het over de spatschermen had, die ze gauw even bijgewerkt hadden.
Alvast bedankt voor de hulp
Ik ben reeds aan mijn derde Puma toe, hoe lang dit nog duurt is de vraag aangezien hij al in de folder roest
Maar tot dan rij ik nog steeds met lol, al zo'n 15 jaar, alleen dit vind ik al een nieuwe waard van meneer Ford.
Mijn tweede Puma was een beetje moe in al zijn onderdelen, waarschijnlijk door mijn rijstijl.
Gelukkig reed een vrouw mij aan, en kreeg ik nog wat schadegeld.
Toen kwam ik op het briljante idee om nog een Puma te kopen Nu met 85.000 op de teller ipv 185.000, hij is ook van 2002.
Nu (afgezien vd achterschermen, als iemand nog een niet te duur adresje weet in Friesland ?), heb ik hier nog niet veel problemen mee. Als het goed is hebben ze ook de distributieriem vervangen.
Er is alleen 1 irritant probleem(pje hoop ik), ik weet hoe lekker strak de Puma kan rijden van vroeguh :-)
Ik heb hem voor de zekerheid laten balanceren en uitlijnen, de banden lijken redelijk nieuw.
Nu rijdt hij 'redelijk' strak tot plus minus 120 km/u daarna begint stuur te trillen, en rijdt hij niet meer strak.
Als ik hem lekker laat rollen is het erger.
Ook als ik stevig rem is ditzelfde gevoel waarneembaar, dit vind ik niet zo erg maar er is mischien een verband.
Nu heb ik er technisch niet veel verstand van, en voordat de garage mijn halve auto vervangt, kunnen jullie mij misschien de goede richting wijzen.
Wat zijn de meest waarschijnlijke oorzaken hiervan ?
Ik las bijv. iets over de rubbers van de ophanging
Ik weet alleen dat de garage wel 4x zei, geen garantie, maar ik hoop dat hij het over de spatschermen had, die ze gauw even bijgewerkt hadden.
Alvast bedankt voor de hulp