Roest Achterschermen
Geplaatst: wo 14 apr 2010, 6:19 pm
We weten allemaal dat dit een ziekte van vrijwel alle puma's is.
Heeft je puma er (nog) geen last van... bek houden en handjes dicht knijpen )
Om te voorkomen dan je onnodige extra reparaties (kosten) krijgt de volgende belangrijke tip.
Mocht je roest konstateren aan je spatborden, hoe klein ook.
Bij mij zowel aan de linkse als de rechtse kant was de roestvorming nog onder de lak en niet groter dan een speldenkop.
Maar wat bleek.
De BINNEN schermen totaal verrot. Aan de buitenkant nog vrijwel niks te zien.
Door ervaring is er meteen ook naar het binnenscherm gekeken.
Let er daarom op dat bij reparatie OOK de binnenschermen goed nagekeken worden.
Doe je dit niet, en wordt alleen het buitenscherm hersteld, dan kun je er vergif op innemen dat je binnen de korste keren weer terug bij af bent
En dus weer je buitensscherm moet laten repareren.
Dit gebeurt helaas veel en veel te vaak.
Zoals in de diverse Puma forums te lezen valt.
Puma schiemde
http://puma-schmiede.de/Shop/product_in ... ac42bbb1a8
bied een set reparatie spatbordranden aan, 2 stuks.
Bespaard behoorlijk op de kosten, als er bij Ford een heel achterscherm besteld wordt, en op werk als je de ronding handmatig moet maken.
In het Pumapeople forum heeft iemand gepost, met foto's enz, dat hij de achterspatborden mbv voorspatborden van een peugeot 206 gerepareerd heeft.
De voor spatborden van een 206 heeft blijkbaar vrijwel de zelfde ronding als de achterspatborden van onze puma's.
Het linker voorspatbord van de 206 moet dan voor het achterspatbord van de puma gebruikt worden en her rechter voorspatbord dus voor de linker kant. Voordeel is ook nog dat de spatborden van de 206 gemaakt zijn van gegalvaniseerd staal. Dus die roesten zeker niet meer.
Peugeot 206
1999-2001
voorspatborden
Links voor Peugeot – rechtsachter bij Puma
Heeft je puma er (nog) geen last van... bek houden en handjes dicht knijpen )
Om te voorkomen dan je onnodige extra reparaties (kosten) krijgt de volgende belangrijke tip.
Mocht je roest konstateren aan je spatborden, hoe klein ook.
Bij mij zowel aan de linkse als de rechtse kant was de roestvorming nog onder de lak en niet groter dan een speldenkop.
Maar wat bleek.
De BINNEN schermen totaal verrot. Aan de buitenkant nog vrijwel niks te zien.
Door ervaring is er meteen ook naar het binnenscherm gekeken.
Let er daarom op dat bij reparatie OOK de binnenschermen goed nagekeken worden.
Doe je dit niet, en wordt alleen het buitenscherm hersteld, dan kun je er vergif op innemen dat je binnen de korste keren weer terug bij af bent
En dus weer je buitensscherm moet laten repareren.
Dit gebeurt helaas veel en veel te vaak.
Zoals in de diverse Puma forums te lezen valt.
Puma schiemde
http://puma-schmiede.de/Shop/product_in ... ac42bbb1a8
bied een set reparatie spatbordranden aan, 2 stuks.
Bespaard behoorlijk op de kosten, als er bij Ford een heel achterscherm besteld wordt, en op werk als je de ronding handmatig moet maken.
In het Pumapeople forum heeft iemand gepost, met foto's enz, dat hij de achterspatborden mbv voorspatborden van een peugeot 206 gerepareerd heeft.
De voor spatborden van een 206 heeft blijkbaar vrijwel de zelfde ronding als de achterspatborden van onze puma's.
Het linker voorspatbord van de 206 moet dan voor het achterspatbord van de puma gebruikt worden en her rechter voorspatbord dus voor de linker kant. Voordeel is ook nog dat de spatborden van de 206 gemaakt zijn van gegalvaniseerd staal. Dus die roesten zeker niet meer.
Peugeot 206
1999-2001
voorspatborden
Links voor Peugeot – rechtsachter bij Puma