Pagina 1 van 1
Piepen bij loslaten rem
Geplaatst: di 26 mei 2009, 8:37 am
door cyberbootje
Hoi
Sinds kort piept de auto als ik het rempedaal los laat.
Tijdens en na de limburg tour was het echt heel erg te merken.
Hij piept niet als ik net begin te rijden maar pas als ie "opgewarmd" is.
Het is echt alleen bij het loslaten en als ik al een tijdje gereden heb en het geluid lijkt van voor te komen.
Wat ik ook gemerkt heb is dat onder de motorkap(in het midden een reservoir weet ff niet zeker of dat van de rem is) tussen de spleet van het bakje vloeistof lekt totdat het vloeistof onder de spleet komt.
Er branden geen lampjes oid.
Geplaatst: di 26 mei 2009, 9:13 am
door Otto
Volgens mij komt dit uit de remtrommels aan de achterkant. De remschoenen scharnieren op een pennetje, en als dat droog is gaat 't piepen. Je kunt ff luisteren met je deur open, maar ik denk dat 't daar vandaan komt.
Bij mij is 't nl. verdwenen toen RAT bij de grote beurt van't voorjaar de remtrommel losmaakte en 't zaakje heeft ingevet.
Geplaatst: wo 27 mei 2009, 3:55 pm
door R.A.T. RACING
is het voor of achter rem?
als je het niet zeker weet als hij piept even de handrem erop trekken en kijken of het dan weg is.
ik verwacht aan jou verhaal te lezen dat het voor is en de blokken lichterlijk aanlopen maar dit is natuurlijk op afstand gokken
Geplaatst: do 28 mei 2009, 5:23 pm
door cyberbootje
Vandaag langs de garage gereden en daar zij hij dat het van achter kwam en dat het invetten met goudvet ofzo zou verhelpen en verder geen prob is.
Piepje is wel erg irri, het werd vooral erg tijdens de limburgtour en dat piepje is er ook niet als de auto net gestart is, kmoet dus ff stuk rijden en paar keer remmen en dan is het er.
Is het mogelijk WD40 ergens te spuiten of moet het echt los en kan ik beter naar de garage?
Wat hij ook gedaan heeft is remvloeistof bijgevuld? (middelste reservoir bij de motor) die was erg laag.
Heb het idee dat die vanuit de zijkanten lekt(tussen de groeven van het bakje) omdat het daar meestal nat is terwijl er niets onder de auto vandaan komt.
Voor dat vloeistof had hij een theorie wat iets met de versnellingsbak te maken had wat mogelijk lekte en dat scheen een hele dure grap te worden...
Geplaatst: do 28 mei 2009, 7:03 pm
door puma sjakkes
Geplaatst: do 28 mei 2009, 8:00 pm
door R.A.T. RACING
cyberbootje schreef:Vandaag langs de garage gereden en daar zij hij dat het van achter kwam en dat het invetten met goudvet ofzo zou verhelpen en verder geen prob is.
Piepje is wel erg irri, het werd vooral erg tijdens de limburgtour en dat piepje is er ook niet als de auto net gestart is, kmoet dus ff stuk rijden en paar keer remmen en dan is het er.
Is het mogelijk WD40 ergens te spuiten of moet het echt los en kan ik beter naar de garage?
Wat hij ook gedaan heeft is remvloeistof bijgevuld? (middelste reservoir bij de motor) die was erg laag.
Heb het idee dat die vanuit de zijkanten lekt(tussen de groeven van het bakje) omdat het daar meestal nat is terwijl er niets onder de auto vandaan komt.
Voor dat vloeistof had hij een theorie wat iets met de versnellingsbak te maken had wat mogelijk lekte en dat scheen een hele dure grap te worden...
met wd40 is dit niet mogelijk,dit is het probleem wat otto ook had.hier voor moeten de remtrommels er af en vet tussen de remschoenen en ankerplaten gesmeerd worden geen groot probleem kan verderook geen kwaat maar is wel iritant geluid
olie lekkage kan kloppen komt meer voor kan zijn dat je druk lager van de koppeling lekt is idd een duur grapje,de versnellingsbak moet er dan uit. ik weet niet of je iets vanauto's weet maar is het een beetje vettig tussen de versnellingsbak en de motor? daar kan de olie dan uitlopen
Geplaatst: do 28 mei 2009, 9:50 pm
door cyberbootje
R.A.T. RACING schreef:
olie lekkage kan kloppen komt meer voor kan zijn dat je druk lager van de koppeling lekt is idd een duur grapje,de versnellingsbak moet er dan uit. ik weet niet of je iets vanauto's weet maar is het een beetje vettig tussen de versnellingsbak en de motor? daar kan de olie dan uitlopen
Ik weet niet of dat vettig is maar volgens mij heeft die vent er vandaag ook al naar gekeken, hij voelde met z'n hand onder de motor dus ik gok ff dat dat het was wat hij deed.
Hij zei er verder niets over dus denk dat het niet zo was...
In ieder geval heeft hij het reservoir nu tot de nok toe volgegooid en ik kijk morgen of er wat onder de auto ligt of dat er ergens anders iets te zien is.
Verder is het een goeie gast, veel verstand van auto's maar duidelijk geen puma kenner dus mocht er iets ingrijpends aan moeten gebeuren heb ik dat liever gedaan door iemand die het vaker gedaan heeft.
Hij heeft in het begin namelijk de hele bumper eraf gegooid om bij de lampen te kunnen omdat ford hem dat wijs had gemaakt....
Geplaatst: vr 29 mei 2009, 6:54 am
door gabbagirl
sorry hoor maar wat een sukkel.....als je niet weet hoe een auto in elkaar steekt, steek dan op zijn minst je hoofd in het boekje
En robert is onze club puma expert! Dus bij hem ben je zeker in goede handen
Geplaatst: vr 29 mei 2009, 4:20 pm
door cyberbootje
Nou, ik heb onder de auto gekeken vanochtend maar er was niets op de grond te zien.
Wil dit nou zeggen dat er niets lekt?
Ga nu ff in de gaten houden of het zakt en of e iets onder de auto lekt of dat er ergens anders wat te zien is.
Geplaatst: ma 01 jun 2009, 11:22 am
door cyberbootje
Helaas hij lekt weer waarschijnlijk want net niveau is alweer gezakt dat is duidelijk te zien.
Er lekt dus zeker iets
Aan welk bedrag mag ik gaan denken om dit op te lossen?