Pagina 1 van 2

Geplaatst: ma 29 sep 2008, 3:33 pm
door crz
Ai, das apart. Ik wil ook nog die zelfde veerpootbrug bestellen en laten monteren...

Geplaatst: ma 29 sep 2008, 3:58 pm
door R.A.T. RACING
maar ook iceman heeft maar heel weinig ruimte over
maar bij jou zat hij er echt tegen aan heb ze op bijde manieren het zelfde gemonteerd dus daar zal het niet aan liggen
misschien kunnen we hem een keer op een andere puma monteren en kijken of hij daar ook raakt dan weet je meer

Geplaatst: ma 29 sep 2008, 4:28 pm
door popeye_65
ik moet binnenkort naar beugen, dan zou je hem onder mijn puma kunnen testen. in toch niet al te ver van Sint Michielsgestel?

Geplaatst: ma 29 sep 2008, 4:36 pm
door Sjoerd102
popeye_65 schreef:ik moet binnenkort naar beugen, dan zou je hem onder mijn puma kunnen testen. in toch niet al te ver van Sint Michielsgestel?
Zo'n 50km.

Geplaatst: ma 29 sep 2008, 5:05 pm
door Remco
Ik heb er ook ??n onder mijn auto geplaatst en had hetzelfde probleem.
Ik kon alleen bedenken dat de motor & versnellingsbak iets in het rubber zijn gaan hangen na de loop van de jaren. En dus lager zijn kom te liggen.

Ik heb beide gaten van de veerpootbrug uitgefreesd, er was geen andere mogelijkheid. En heb nu wat ruimte over, is niet veel, maar sinds ik er mee rij heb ik geen problemen gehad. En hij heeft voldoende houdvast om vast te klemmen.

Geplaatst: ma 29 sep 2008, 5:59 pm
door Otto
je motorsteunen kunnen wat ingezakt zijn. ik heb er een stukje plakvilt tussen zitten, maar heb ook maar 2mm over!

en mn plaatjes gebruiken? tuurlijk, ik stuur wel een rekening :wink:

Geplaatst: ma 29 sep 2008, 7:00 pm
door R.A.T. RACING
wat wil je met dat plak vilt doen?
hij raakt hem daar alleen maar eerder door en dat wil je nu juist niet toch?

Geplaatst: di 30 sep 2008, 5:46 am
door Otto
Als ik een drempel afkwam raakte die 'm ook: steeds een klik. Dat is nu over.

Geplaatst: di 30 sep 2008, 7:46 am
door Iceman
Denk dat 't een prima idee is om de gaten een stukje uit te freesen en er desnoods plaatjes met een excentrisch geplaatst gat in te doen voor de stevigheid. Kun je best een 3 a 4 mm op winnen en de kop van de standaard bout valt er redelijk ruim in dus je krijgt 'm nog steeds vast.

De mijne heeft een speling van een paar mm maar het blok lijkt de balk net niet te raken.

Geplaatst: wo 01 okt 2008, 6:29 pm
door Otto
Die gaten uitfrezen is volgens mij niet zo'n probleem, die beugel is stevig zat.

En wat ik bedoel met dat plakvilt: als je amper ruimte hebt tussen versnellingsbak en brug kan je er zeker van zijn dat die twee mekaar bij 't minste of geringste gaan raken: drempels, maar ook gewoon een rotte straat is dan 'klunk'. Ik heb er daarom een dun plakviltje tussen geplakt, zodat motorblok en brug mekaar niet meer zo hard raken. Bij mij zit dat viltje dus in de knik van de brug.

Geplaatst: vr 03 okt 2008, 3:13 pm
door Iceman
We hebben het blok heen en weer geduwd en ik heb niet de indruk dat ik hier problemen mee ga krijgen ... en als wel ... dan frees ik de gaten wat uit. Denk niet dat dat qua stevigheid veel uit zal maken.

Geplaatst: di 31 mar 2009, 10:46 am
door wesley
sorry voor de schop...
maar..

ik wilde ook de bruggen gaan bestellen maar is dit werkelijk nou bij iedereen of niet?

anders laat ik het namelijk ffies hangen :P

Geplaatst: di 31 mar 2009, 1:37 pm
door Iceman
Kan maar is waarschijnlijk duur ... je kunt ook je blok ook wat hoger leggen door er o-ringetjes tussen te doen.
Was tip van Robert.

Geplaatst: di 31 mar 2009, 3:48 pm
door WB Motorsport
En al eens gedacht aan een nieuwe ophangbeugel voor je versnellingsbak? Die zit onderaan, achterop de versnellingsbak. Als die wat uitgesleten is, kanteld de motor iets achter en komt hij ter hoogte van de versnellingsbak een stuk lager te liggen. Het is te kerkennen als een stang met aan beide kanten een ronde rubber in een stukje buis. De uiteinden staan 90? tov elkaar gedraaid. Zeer makkelijk te vervangen, even de motor ondersteunen met een krik en vervangen maar! Als je wil kijk ik wel even wat 't kost.

Geplaatst: di 31 mar 2009, 5:14 pm
door R.A.T. RACING
WB Motorsport schreef:En al eens gedacht aan een nieuwe ophangbeugel voor je versnellingsbak? Die zit onderaan, achterop de versnellingsbak. Als die wat uitgesleten is, kanteld de motor iets achter en komt hij ter hoogte van de versnellingsbak een stuk lager te liggen. Het is te kerkennen als een stang met aan beide kanten een ronde rubber in een stukje buis. De uiteinden staan 90? tov elkaar gedraaid. Zeer makkelijk te vervangen, even de motor ondersteunen met een krik en vervangen maar! Als je wil kijk ik wel even wat 't kost.
daar licht het niet aan heb nu verschillende stangen gezien zit nogal wat verschil in laswerk van het zelfe merk ook al ga je de deze baksteun vervangen dan raakt hij bij sommige nog de bak zo kort zit hij er boven op heb er nu 1 van jacco thuis liggen ga deze zelf even anders maken door er een kleinstukje tussen te lassen hij heeft nu op 3 puma's gezeten en allemaal het zelfde
zal eens kijken of ik zelf betere kan maken als hier meer mensen intresse in hebben