Plaatsen Powerflexbussen (Draagarmen & Achteras)
Geplaatst: do 19 jul 2007, 5:44 pm
Misschien hebben jullie hier wat aan: een korte uitleg van het verwijderen van de rubbers uit de draagarmen van een Puma, in 10 minuten.
Vergeef me de beroerde kwaliteit van de foto's, had even geen digicam bij de hand...
Eerst heb ik de voorste rubberen bus eruit gesloopt.
De gasbrander op het metaal gezet, net zolang tot de kunststof passing van de bus begon te smelten. Dat is de witte kraag die je ziet.
Terwijl het kunststof nog zacht is, geef je met de hamer een klap op de bus. Deze schiet er vervolgens uit.
De voorste bus:
Dit is wel een klusje voor een goed geventileerde ruimte: de lucht van smeltend plastic is niet bevordelijk voor je longen.
Vervolgens het achterste rubber:
Deze foto is zoals je ziet gemaakt toen het zaakje al los was. Eerst snij je de rubberen kern uit de passing
Vervolgens maak je een zaagsnee in de metalen passing, zonder de draagarm zelf te raken.
Nu tik je met een schroevendraaier 1 helft van de passing naar binnen.
En voila:
Ik moet nog even bedenken hoe ik de achterste Powerflexrubbers in de draagarm krijg. Ik denk met stikstof bevriezen, de draagarm iets opwarmen en met een bankschroef erin drukken. Goede suggesties welkom!
Ook heb ik nog niet gekeken of de passing van de rubbers in de achteras ook van kunststof is. Als die van metaal is, wordt het een heel ander verhaal, maar dat komt later.
Wordt vervolgd.
Vergeef me de beroerde kwaliteit van de foto's, had even geen digicam bij de hand...
Eerst heb ik de voorste rubberen bus eruit gesloopt.
De gasbrander op het metaal gezet, net zolang tot de kunststof passing van de bus begon te smelten. Dat is de witte kraag die je ziet.
Terwijl het kunststof nog zacht is, geef je met de hamer een klap op de bus. Deze schiet er vervolgens uit.
De voorste bus:
Dit is wel een klusje voor een goed geventileerde ruimte: de lucht van smeltend plastic is niet bevordelijk voor je longen.
Vervolgens het achterste rubber:
Deze foto is zoals je ziet gemaakt toen het zaakje al los was. Eerst snij je de rubberen kern uit de passing
Vervolgens maak je een zaagsnee in de metalen passing, zonder de draagarm zelf te raken.
Nu tik je met een schroevendraaier 1 helft van de passing naar binnen.
En voila:
Ik moet nog even bedenken hoe ik de achterste Powerflexrubbers in de draagarm krijg. Ik denk met stikstof bevriezen, de draagarm iets opwarmen en met een bankschroef erin drukken. Goede suggesties welkom!
Ook heb ik nog niet gekeken of de passing van de rubbers in de achteras ook van kunststof is. Als die van metaal is, wordt het een heel ander verhaal, maar dat komt later.
Wordt vervolgd.