Pagina 1 van 1

ABS/Banden etc.

Geplaatst: wo 18 apr 2007, 10:20 am
door Clawz
Scuzz schreef:martin,

volgens mij is het zo dat als je abs ingrijpt je aan het eind van de grip van je banden zit! Dus niet het eind van je remmen :wink:

Maar toch bedankt voor je kleine review van stalen remleidingen en altijd goed om te horen dat het positief resultaat geeft :lol:
Correct ;)
Als je ABS ingrijpt wil het alleen maar zeggen dat je banden bijna blokkeren, en dat hij ingrijpt.
Als je ogen pijn doen als je remt, DAN heb je stevige remmen (+banden die die kracht aankunnen) :P

Geplaatst: wo 18 apr 2007, 11:05 am
door frp1700
Nope, helaas, wij hebben met het oude dashboard dus inderdaad geen engine lampje.
Ik bedoelde het lampje dat aangaat op je dashboard als je motor een probleem detecteert, en in noodloop gaat.
Wanneer dit lampje aangaat duidt dit meestal op een defecte lambda-sensor, en daardoor gaat ie heus niet in noodloop...
Been there, done that... :lol:

Geplaatst: wo 18 apr 2007, 1:00 pm
door pumamartin
Clawz schreef:
Scuzz schreef:martin,

volgens mij is het zo dat als je abs ingrijpt je aan het eind van de grip van je banden zit! Dus niet het eind van je remmen :wink:

Maar toch bedankt voor je kleine review van stalen remleidingen en altijd goed om te horen dat het positief resultaat geeft :lol:
Correct ;)
Als je ABS ingrijpt wil het alleen maar zeggen dat je banden bijna blokkeren, en dat hij ingrijpt.
Als je ogen pijn doen als je remt, DAN heb je stevige remmen (+banden die die kracht aankunnen) :P

@Scuz... volgens mij zeg ik dat toch ook. zomerbanden hebben veel meer grip
Maar doordat ik nu meer remdruk heb, dus er wordt gewoon harder afgeremd..... zijn (zeker) de winterbanden sneller aan het eind van hun grip. En dus grijpt de abs nu veel sneller in dan voorheen.
De zomerbanden daarentegen hebben veel meer grip en grijp de abs dus niet veel meer in.... ik kom dus niet veel meer aan het eind van de grip.

@Clawz.... ik zou zeggen stap eens bij me in......... eens kijken wat er allemaal pijn doet :twisted: , ik weet zeker dat je zeer positief verrast bent over het verschil :wink:

@ Sjoerd, mijn how to.... EBAY :mrgreen:

Geplaatst: wo 18 apr 2007, 4:57 pm
door Clawz
pumamartin schreef: @Scuz... volgens mij zeg ik dat toch ook. zomerbanden hebben veel meer grip
Maar doordat ik nu meer remdruk heb, dus er wordt gewoon harder afgeremd..... zijn (zeker) de winterbanden sneller aan het eind van hun grip. En dus grijpt de abs nu veel sneller in dan voorheen.
De zomerbanden daarentegen hebben veel meer grip en grijp de abs dus niet veel meer in.... ik kom dus niet veel meer aan het eind van de grip.

@Clawz.... ik zou zeggen stap eens bij me in......... eens kijken wat er allemaal pijn doet :twisted: , ik weet zeker dat je zeer positief verrast bent over het verschil :wink:

@ Sjoerd, mijn how to.... EBAY :mrgreen:
Absoluut, maar dat wil dan ook zeggen dat je goeie banden erop hebt ;)

Geplaatst: wo 18 apr 2007, 6:57 pm
door pumamartin
Ik heb nu voor Good Year Excelence, nieuwe band van good year.
En achter nog de Fulda carat extremo's, deze zijn niet meer in 16" te koop. Was ik echt super te vrede over.
Maar ook de Good Year banden zijn top :twisted:

Goede banden zijn gewoon heel belangrijk :!:

Geplaatst: do 19 apr 2007, 6:55 am
door Gast
pumamartin schreef: Goede banden zijn gewoon heel belangrijk :!:
Praise the lord :honour:

:lol: :wink:

Geplaatst: do 19 apr 2007, 2:32 pm
door frp1700
beste banden die 'k tot hiertoe heb gehad, de nieuwe Toyo Proxes T1-R

Heb onder meer al gehad:
- Pirelli P5000 Drago (15 duims): goeie band, lekker zacht rubber,
maar komen nogal "wollig" over als je ze niet keihard hebt staan,
durven nog wel eens glijerig uit de hoek komen op nat wegdek;

- Goodyear Eagle Touring(15 duims): kei en keihard rubber,
na 8000 km waren de voorste bandjes al compleet weg
echt veel te hard rubber voor 'n 1700, te mijden deze band;

- Falken ZE512 (17 duims): niet slecht, goeie grip zowel op nat als droog,
hebben wel snel last van cuppen...;

- Toyo Proxxes T1-R(15 duims): veel grip, zowel nat als droog,
slijtagegraad nog nader te bepalen, maar ook bij een lagere
bandenspanning (1.9 tot 2.1 bar vooraan) houden ze zich goed, normaal
rijd ik op 2.4 ? 2.6 bar voor en 2.3 ? 2.5 achter

De volgende die 'k op 17" wil proberen is de nieuwe Falken FK452, die veel minder last zou hebben van het "cuppen" (of onregelmatig afslijten)
Zien wat dat wordt...

Geplaatst: do 19 apr 2007, 2:44 pm
door Gast
@ frp 1700:

das een nette lijst! :shock:

Ik heb alleen ervaring met de Michelin Pilot Exalto... die liggen er nu onder (22.000 km) en heb nu voor nog 2.6 mm. Duurzaamheid is dus goed te noemen, maar ik kan ze nog nergens mee vergelijken. Dit is de eerste bandenset die ik onder een puma meemaak!

Maare.... hoe zachter het rubber hoe harder het slijt! Dus die bandjes die met 8000km. op zijn, das heeeeeel zacht rubber geweest :wink:

Geplaatst: do 19 apr 2007, 2:52 pm
door Sjoerd102
Gaan we niet een beetje off-topic :? . Dit hoort volgens mij thuis in velgen en banden. FF de Admin ondersteunen :wink:

Geplaatst: do 19 apr 2007, 7:56 pm
door gabbagirl
Sjoerd102 schreef:Gaan we niet een beetje off-topic :? . Dit hoort volgens mij thuis in velgen en banden. FF de Admin ondersteunen :wink:
Done.. :twisted:

Geplaatst: vr 20 apr 2007, 7:25 am
door hansie
Voor een goed stukje uitleg over remmen, zie http://www.carbibles.com/brake_bible.html