Pagina 1 van 1

luchtfilter

Geplaatst: wo 14 mar 2007, 9:38 pm
door ronald
als je t hebt over luchtfilters is k&n t merk wat je t meeste hoort
op mn werk is t echter pipercross wat de meeste in de wagen hebben...
heeft iemand een van deze merken in de auto,en ervaring hiermee.
die pipercross klinkt echt gaaf....alleen wel in een crx gehoord en ehhhh opel tigra...sorry foute wagen weet ik lol
k&n nog niet echt gehoord

Geplaatst: do 15 mar 2007, 7:57 am
door hansie
Ik denk dat een standaard Pipercross open luchtfilter vergelijkbaar is met een K&N open luchtfilter.

Geplaatst: do 15 mar 2007, 8:33 am
door Gast
hans heeft denk ik gelijk alleen,

als je echt serieus bent kijk je naar zo'n cold air intake van pipercross (zo'n dicht filter met aanvoerbuis). Die zuigt minder warme lucht in van je blok...

Geplaatst: do 15 mar 2007, 10:51 am
door hansie
Ja, zo'n Viper kit van Pipercross. Die zijn alleen wel 3-4 x zo duur. Ik weet niet of je dan misschien beter kunt kiezen voor een BMC CDA airbox? Daar lees je ook veel goede dingen over.

Geplaatst: do 15 mar 2007, 9:31 pm
door ronald
is t ook niet zo dat een pipercross minder onderhoudsgevoelig is dan een k&N...
pipercross volstaat met wat uitkloppen en k&n zit je met uitdrogen en dus weer ff in olieen...

Geplaatst: vr 16 mar 2007, 8:11 am
door hansie
ronald schreef:is t ook niet zo dat een pipercross minder onderhoudsgevoelig is dan een k&N...
pipercross volstaat met wat uitkloppen en k&n zit je met uitdrogen en dus weer ff in olieen...
K&N reinigen en opnieuw inoli?n is afhankelijk van de vervuiling. Kan zijn dat je pas na 60.000 km hoeft te reinigen.

Geplaatst: di 18 sep 2007, 1:48 pm
door Otto
Ik vind die BMC CDA-kit wel mooi! Volgens mij heeft dat heel wat meer effect dan een K&N-kegel onder de kap, omdat 'ie geen lucht uit je motorruimte haalt. Heeft er iemand ervaring met dit luchtfilter?

Geplaatst: ma 01 okt 2007, 9:18 am
door Otto
Ik ga toch kiezen voor de CDA, en die op creatieve manier bevestigen op de LMM. Dat ding ziet er gruwelijk mooi uit... En ik hoor hele goeie verhalen over die airbox, met name over trekkracht onderin: dat mis ik nl. nog wel een beetje in de Puma!