Pagina 1 van 2
aanhaalmoment
Geplaatst: ma 22 jan 2007, 6:00 pm
door Gast
wat is eingelijk het voorgeschreven aanhaalmoment van de wielmoeren bij alu velgen van de puma ?
groeten andre
Geplaatst: ma 22 jan 2007, 8:11 pm
door hansie
Zo'n 80 - 100 Nm.
Geplaatst: di 23 jan 2007, 7:53 am
door Gast
hansie schreef:Zo'n 80 - 100 Nm.
oke badankt
had ze met 90 vast gezet dus goed gegokt
Geplaatst: di 23 jan 2007, 7:57 am
door Gast
hmz.... ik doe altijd vast = vast
en er is er nog nooit 1 losgekomen (of afgebroken)
Geplaatst: di 23 jan 2007, 8:05 am
door hansie
Scuzz schreef:hmz.... ik doe altijd vast = vast
en er is er nog nooit 1 losgekomen (of afgebroken)
Denk dat dat aardig overeen komt met de gewenste aanhaalmomenten. In ieder geval veel beter dan dat ze met de luchtsleutel worden vastgezet
(PS. Als iemand nog een momentsleutel te koop weet voor weinig
)
Geplaatst: di 23 jan 2007, 8:05 am
door gabbagirl
Scuzz schreef:hmz.... ik doe altijd vast = vast
en er is er nog nooit 1 losgekomen (of afgebroken)
Dat dacht ik ook. Laatst spoorverbreders erop gezet. Paar dagen na de meeting op de Veluwe toch ff moertje voor gecheckt: toch 1 los
Dus tip: na het vastdraaien van je moeren, een paar dagen later ze toch even checken voor de zekerheid
Door trilling kunnen ze toch losgeraken, zeker als je ze vastdraait met bijv. alleen een kruissleutel...
Geplaatst: di 23 jan 2007, 9:25 am
door Gast
gabbagirl schreef:Scuzz schreef:hmz.... ik doe altijd vast = vast
en er is er nog nooit 1 losgekomen (of afgebroken)
Dat dacht ik ook. Laatst spoorverbreders erop gezet. Paar dagen na de meeting op de Veluwe toch ff moertje voor gecheckt: toch 1 los
Dus tip: na het vastdraaien van je moeren, een paar dagen later ze toch even checken voor de zekerheid
Door trilling kunnen ze toch losgeraken, zeker als je ze vastdraait met bijv. alleen een kruissleutel...
//scuzz duikt onder bureau//
maar jij hebt ook vrouwenarmpjes
//scuzz blijft voor de zekerheid nog ff in schuilmodus zitten//
p.s. is niet lullig bedoeld he... beter vrouwenarmpjes op een vrouw als van de bodybuild gevallen (is dan weer mijn mening
)
Geplaatst: di 23 jan 2007, 9:54 am
door gabbagirl
Scuzz schreef:
//scuzz duikt onder bureau//
maar jij hebt ook vrouwenarmpjes
//scuzz blijft voor de zekerheid nog ff in schuilmodus zitten//
p.s. is niet lullig bedoeld he... beter vrouwenarmpjes op een vrouw als van de bodybuild gevallen (is dan weer mijn mening
)
Zal ik dit maar niet aan mijn lieffie vertellen, hij heeft de moeren aangedraaid namelijk!!
Blijf dus nog maar ff zitten.
Geplaatst: di 23 jan 2007, 10:41 am
door R.A.T. RACING
aanhaal moment is 85nm
zelf trek ik ze altijd met 120nm aan
Geplaatst: di 23 jan 2007, 11:05 am
door Sjoerd102
PuMarc heeft volgens mij ook ervaring met losse moertjes. Laat i kzeggen: Vroemdag 2006
wielmoeren
Geplaatst: wo 24 okt 2007, 10:15 pm
door petter
Altijd een momentsleutel gebruiken bij lichtmetalen velgen. Anders bestaat de kans op vervorming, wat weer beweging in de velg veroorzaakt en dan weer losse moeren. Succes allemaal
Geplaatst: do 25 okt 2007, 7:09 am
door Otto
De TIS schrijft 85 nm voor.. En een beetje momentsleutel heb je voor ong. 100 euro, dus die gaat er zeer binnenkort wel komen.
Geplaatst: do 28 mei 2009, 9:03 am
door gabbagirl
sorry voor het omhogen schoppen van dit oude topic, maar ik wil ook een momentsleutel gaan halen namelijk
Moet ik er alleen op letten dat het bereik goed zit, dus op 85n..of zijn er meer dingen waar ik op moet letten?
Geplaatst: do 28 mei 2009, 7:51 pm
door pumamartin
85 nm???
is wel heel erg weinig mensen...
Dan vallen ze er volgens me vanzelf vanaf...
140 nm heeft Ratje mij gezegd en als je eerst gewoon met de hand aandraaid dan heb je die al ongeveer.
Ik heb gisteren toevallig mijn rechter achterwiel los gehad en die 140 nm draai je ook zonder veel moeite weer los
Geplaatst: do 28 mei 2009, 8:02 pm
door R.A.T. RACING
pumamartin schreef:85 nm???
is wel heel erg weinig mensen...
Dan vallen ze er volgens me vanzelf vanaf...
140 nm heeft Ratje mij gezegd en als je eerst gewoon met de hand aandraaid dan heb je die al ongeveer.
Ik heb gisteren toevallig mijn rechter achterwiel los gehad en die 140 nm draai je ook zonder veel moeite weer los
ssst 120 nm
daar zet ik ze altijd mee vast
staat een paar regels hier boven