Distributieriem vervangen en toen...
Geplaatst: vr 10 nov 2006, 11:47 am
Hallo allemaal,
Mijn eerste topique in het ledengedeelte (thanks gabbagirl, it's working!).
Zoals in het niet ledengedeelte reeds allemaal gezegd is, ik zou mijn distributieriem vervangen. Ik heb 'm gekocht met 140000 op de teller, en was nog niet gebeurd, dus zo gezegd zo gedaan, naar de lokale dealer en gevraagd wat dat ging kosten.
Distributie riem was 269 en de multi riem daarbij was 40, heel netjes dus, dat waren prijzen die op de kaart van Ford Nederland stonden.
Afspraak gemaakt, en afgelopen maandag ingeleverd. Eind van de middag gebeld hoe het zat, en wat bleek, er waren problemen. Men had het geheel gedaan maar de motor liep echt belabberd, dus dachten ze dat de riem verkeerd zat. Dinsdag zouden ze verder gaan, en het dan oplossen. Dinsdag weer gebeld, en had men het nog een keer gedaan, waarbij het weer fout was gegaan, en daarna hadden ze met meerdere personen er naar gekeken (inclusief de chef van de lokale vestiging) en was alles gecontroleerd, zou dinsdag aan het eind van de dag klaar zijn.
En klaar was de auto ook. Mij werd een rekening voorgelegd van bijna 460 euro (toettoet) en dus even een hartig woordje gesproken, dat het niet geheel in overeenstemming was met wat men zei.
Nagevraagd en het systeem (op de PC) gaf dus andere prijzen aan dan die kaart van Ford, maar men maakte het goed met mij, dus er ging 110 euro af.
Ik weg met die auto, en dus rondje gereden etc... en wat ik nu dus merk, is dat de auto stationair niet meer lekker loopt.
Wat is het geval:
Wanneer ik de auto warm rij, en stationair laat staan, koppeling vrij, voeten van de pedalen dan zakt het toerental naar z'on 800 toeren in eerste instantie. Wat wil echter het toeval, binnen ongeveer 1 ? 2 minuten zakt het toerental rustig in, tot ongeveer iets boven de 500 toeren.
En dan als hij daar is, dan wordt er automatisch een beetje (poepje) gas gegeven om het toeren tal weer op te vijzelen en daarna weer terug te zaken.
Voordat ik de auto inleverde was deze gewoon constant op 800 toeren, geen problemen, en nu vandaag dus teruggeweest, en heeft men ernaar gekeken maar kan men niets vinden, vanmiddag ga ik nog terug, om 'm aan de PC te hangen (ze hadden ook de laatste software erop gezet bij het vervangen van de distributieriem) en dan eens uit te lezen.
Al met al een heel verhaal, maar herkennen jullie dit probleem, en weten jullie misschien waar dit aan ligt?
Groetjes,
Jan
Mijn eerste topique in het ledengedeelte (thanks gabbagirl, it's working!).
Zoals in het niet ledengedeelte reeds allemaal gezegd is, ik zou mijn distributieriem vervangen. Ik heb 'm gekocht met 140000 op de teller, en was nog niet gebeurd, dus zo gezegd zo gedaan, naar de lokale dealer en gevraagd wat dat ging kosten.
Distributie riem was 269 en de multi riem daarbij was 40, heel netjes dus, dat waren prijzen die op de kaart van Ford Nederland stonden.
Afspraak gemaakt, en afgelopen maandag ingeleverd. Eind van de middag gebeld hoe het zat, en wat bleek, er waren problemen. Men had het geheel gedaan maar de motor liep echt belabberd, dus dachten ze dat de riem verkeerd zat. Dinsdag zouden ze verder gaan, en het dan oplossen. Dinsdag weer gebeld, en had men het nog een keer gedaan, waarbij het weer fout was gegaan, en daarna hadden ze met meerdere personen er naar gekeken (inclusief de chef van de lokale vestiging) en was alles gecontroleerd, zou dinsdag aan het eind van de dag klaar zijn.
En klaar was de auto ook. Mij werd een rekening voorgelegd van bijna 460 euro (toettoet) en dus even een hartig woordje gesproken, dat het niet geheel in overeenstemming was met wat men zei.
Nagevraagd en het systeem (op de PC) gaf dus andere prijzen aan dan die kaart van Ford, maar men maakte het goed met mij, dus er ging 110 euro af.
Ik weg met die auto, en dus rondje gereden etc... en wat ik nu dus merk, is dat de auto stationair niet meer lekker loopt.
Wat is het geval:
Wanneer ik de auto warm rij, en stationair laat staan, koppeling vrij, voeten van de pedalen dan zakt het toerental naar z'on 800 toeren in eerste instantie. Wat wil echter het toeval, binnen ongeveer 1 ? 2 minuten zakt het toerental rustig in, tot ongeveer iets boven de 500 toeren.
En dan als hij daar is, dan wordt er automatisch een beetje (poepje) gas gegeven om het toeren tal weer op te vijzelen en daarna weer terug te zaken.
Voordat ik de auto inleverde was deze gewoon constant op 800 toeren, geen problemen, en nu vandaag dus teruggeweest, en heeft men ernaar gekeken maar kan men niets vinden, vanmiddag ga ik nog terug, om 'm aan de PC te hangen (ze hadden ook de laatste software erop gezet bij het vervangen van de distributieriem) en dan eens uit te lezen.
Al met al een heel verhaal, maar herkennen jullie dit probleem, en weten jullie misschien waar dit aan ligt?
Groetjes,
Jan