Re: haperende motor bij 2500 toeren
Geplaatst: wo 12 mar 2014, 11:06 am
Het zal zeker een combinatie van zijn, maar het helpt niet volgens mij.
Kleine update. Na het rommelen in mijn zekeringen bak, loopt het blokje weer een stuk beter, alleen was mijn linker koplamp uit. Ik blij, want dan moest het wel een kapotte zekering zijn. Nogmaals de zekeringen doorgemeten, maar die waren allemaal goed. Uit voorzorg toch maar vervangen en een nieuwe koplamp erin. Ik moet nog even proberen of de oude inderdaad defect was, maar dat moet haast wel, want de nieuwe brandt wel, dus als het een kabelbreuk is, zou deze het ook niet moeten doen.
Langs de dealer geweest vorige week om de computer te resetten voor 2 tientjes en sindsdien is het probleem weg gebleven. Stationair loopt hij nog steeds niet helemaal lekker, maar ik heb het idee dat 850 toeren ook wel erg laag is, dus dat laten we maar even zo. Even afwachten of het wegblijft, maar ik ben tevreden voor nu. Als dadelijk mijn eigen obd2 lezer binnen is, even kijken of P0135 ook daadwerkelijk weg gebleven is.
De dealer kon trouwens wel de dtc-codes uit het dashboardklokje wissen, maar die hebben dus niet zoveel te maken met de ECU.
Moraal van het verhaal: check je zekeringen en de aansluiting bij het schutbord als je P0135 scoort. Wellicht dat ik nog eens een keer een lijstje maak met alle mogelijkheden die je kan doen als je een haperende motor hebt. Ik heb namelijk ook ergens gelezen dat je een upgrade moet hebben voor de stekker aan je gasklep sensor.
Kleine update. Na het rommelen in mijn zekeringen bak, loopt het blokje weer een stuk beter, alleen was mijn linker koplamp uit. Ik blij, want dan moest het wel een kapotte zekering zijn. Nogmaals de zekeringen doorgemeten, maar die waren allemaal goed. Uit voorzorg toch maar vervangen en een nieuwe koplamp erin. Ik moet nog even proberen of de oude inderdaad defect was, maar dat moet haast wel, want de nieuwe brandt wel, dus als het een kabelbreuk is, zou deze het ook niet moeten doen.
Langs de dealer geweest vorige week om de computer te resetten voor 2 tientjes en sindsdien is het probleem weg gebleven. Stationair loopt hij nog steeds niet helemaal lekker, maar ik heb het idee dat 850 toeren ook wel erg laag is, dus dat laten we maar even zo. Even afwachten of het wegblijft, maar ik ben tevreden voor nu. Als dadelijk mijn eigen obd2 lezer binnen is, even kijken of P0135 ook daadwerkelijk weg gebleven is.
De dealer kon trouwens wel de dtc-codes uit het dashboardklokje wissen, maar die hebben dus niet zoveel te maken met de ECU.
Moraal van het verhaal: check je zekeringen en de aansluiting bij het schutbord als je P0135 scoort. Wellicht dat ik nog eens een keer een lijstje maak met alle mogelijkheden die je kan doen als je een haperende motor hebt. Ik heb namelijk ook ergens gelezen dat je een upgrade moet hebben voor de stekker aan je gasklep sensor.