Pagina 3 van 3
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: do 21 apr 2011, 5:41 pm
door PumaD
nu ik dit lees begin ik toch wel geintresseerd te worden in zon Bluefin.
volgens mij heb ik ergens gelezen dat je er ook een versie van kon kopen dat ie op 5 verschillende autos past... (als in andere autos na een andere aankoop) maar, hij moet dus altijd in je OBD poort zitten?
maar, wat heb jij er uit eindelijk voor betaald Chris?
want als je zo veel verschil voelt en hij zoveel fijner rijd, dan wil ik er denk ik wel voor gaan
DOEI DOEI OZ Competitions
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: do 21 apr 2011, 6:01 pm
door pumamartin
PumaD schreef:nu ik dit lees begin ik toch wel geintresseerd te worden in zon Bluefin.
volgens mij heb ik ergens gelezen dat je er ook een versie van kon kopen dat ie op 5 verschillende autos past... (als in andere autos na een andere aankoop) maar, hij moet dus altijd in je OBD poort zitten?
maar, wat heb jij er uit eindelijk voor betaald Chris?
want als je zo veel verschil voelt en hij zoveel fijner rijd, dan wil ik er denk ik wel voor gaan
DOEI DOEI OZ Competitions
Als je hier echt in geinterresserd bent dan kom naar de Limburgtour in juni.
Daar zijn Bernd en Marvin van Tuninghaus.de ook weer bij. Marvin (No-Fear) heeft een über Puma. met 280 pk
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtop ... f=6&t=4243" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun je eens rustig met die mannenpraten over motortuning.
Bij Tuninghaus verkopen ze verschillende versies van de Pandoraboks (hun antwoord op de bluefin)
Deze zijn allemaal getest door klanten met een puma. En je kunt deze ook naderhand gebruiken in een andere auto. Uiteraard moet de Pandora opnieuw geprogrameerd worden.
Waarschijnlijk komen ze alleen met de Puma van Marvin, Bernd heef zelf een puma met 155 pk oa door een pandoraboks.
tijdens de Nürburgring meeting van een paar weken gelden hadden ze enkele pandoraboksen bij zich die je binnen 10 minuten gemonteerd haddern en 7 pk meer opleveren. Enkele Pumarijders hebben dit die dag mogen uitproberen en waren stuk voor stuk enthousiast.
http://www.tuninghaus.de/shop/index.php ... _1331_2413" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: do 21 apr 2011, 8:05 pm
door crz
Ik geloof dat ik omgerekend er rond de 285 euro voor heb betaald. Echt een wereld van verschil. Tot de 180 houd ik een Mini Cooper S (163pk) bij
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: vr 22 apr 2011, 7:32 am
door PumaD
crz schreef:Ik geloof dat ik omgerekend er rond de 285 euro voor heb betaald. Echt een wereld van verschil. Tot de 180 houd ik een Mini Cooper S (163pk) bij
dat zijn wel top resultaten man
marre 12 pk is wel veel ik lees meer van 8 pk overal!
met een goed filter... dus niet zon brul ding, zou je dat wel moeten halen gok ik....
maar ik heb nog iets anders gevonden wat een stukje goedkoper zou zijn, ook is meteen je toerenbegrenzer 750 toeren verzet... blijkbaar kan dat, dan zit je dus bom snel op de 100, want hoef je niet meer naar de 3!
http://pumabuild.com/pumacat/product_in ... 231ff38308
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: vr 22 apr 2011, 5:19 pm
door crz
Dat doet de bluefin ook
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: vr 22 apr 2011, 9:51 pm
door Passiepooh
105 red ik ook in zn 2... en dat is al vanaf dat ik hem heb
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: wo 04 mei 2011, 5:28 pm
door puma sjakkes
als je al een andere uitlaat (piper rvs catback) eronder hebt hangen, is het dan raadzaam om dit door te geven bij het kopen van de pandorabox? aangezien ze dit dan wellicht erin "mee" kunnen programmeren? of denk ik nu helemaal fout
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: wo 04 mei 2011, 6:33 pm
door pumamartin
puma sjakkes schreef:als je al een andere uitlaat (piper rvs catback) eronder hebt hangen, is het dan raadzaam om dit door te geven bij het kopen van de pandorabox? aangezien ze dit dan wellicht erin "mee" kunnen programmeren? of denk ik nu helemaal fout
Je kunt idd het beste even doorgeven wat je allemaal aangepast hebt.
Als ik het goed heb maakt een andere uitlaat alleen niks uit, je hebt dan de Pandora voor de standaard 1.7 nodig.
Maar bel anders even met Bernd dan weet je het zeker en gaat sneller dan mailen.
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: wo 04 mei 2011, 9:38 pm
door puma sjakkes
maar wat als ik een spagetti + sportcat er direct bij bestel? lijkt me dat het dan wel rendabel is om direct de aanpassingen mee te nemen
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: do 05 mei 2011, 3:04 pm
door pumamartin
puma sjakkes schreef:maar wat als ik een spagetti + sportcat er direct bij bestel? lijkt me dat het dan wel rendabel is om direct de aanpassingen mee te nemen
Dan moet je idd een andere Pandoraboks hebben.
http://www.tuninghaus.de/shop/product_i ... s_id=20626" onclick="window.open(this.href);return false;
deze is voor de standaard 1.7 en
http://www.tuninghaus.de/shop/product_i ... s_id=20630" onclick="window.open(this.href);return false;
deze is wat je dan nodig hebt. (Fächerkrümmer is uitlaatspruitstuk 4-2-1)
Wel belangrijk dat je dan deze neemt Peter
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: do 05 mei 2011, 8:31 pm
door puma sjakkes
bedankt martin! ik ga toch eerst even de motor in orde maken en de rest zien we wel. alles op zijn tijd
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: do 05 mei 2011, 10:55 pm
door PumaD
toch vind ik het maar vaag... van die voorgeregelde systemen voor iedere update 1 systeem...
zit vast veel test en klus werk achter... maar toch moet de auto in die kenvelden nog wel kunnen verplaatsen en ik denk dat die een stuk kleiner worden zo..
Re: Bluefin BF05-FORD-N
Geplaatst: vr 06 mei 2011, 7:34 pm
door pumamartin
PumaD schreef:toch vind ik het maar vaag... van die voorgeregelde systemen voor iedere update 1 systeem...
zit vast veel test en klus werk achter... maar toch moet de auto in die kenvelden nog wel kunnen verplaatsen en ik denk dat die een stuk kleiner worden zo..
Zit idd veel test werk achter, maar dan weet je wel dat je iets koopt dat echt iets opleverd.
Ik weet niet of je het meeting report van ons bezoek aan de Nürburgring gelezen hebt.
http://www.pumadrivers.nl/gallery/main. ... emId=26706" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen had Bernd een aantal Pandoras bij zich die we konden testen tijdens de tourrit en op de Nordschleife.
Bij mij kregen toen helaas de afdekplaat niet los. Dat was heel jammer.
De pumarijders die de pandora toen getest hebben waren allemaal onder de indruk van het resultaat.
Dit was toen de eenvoudigste versie die je ECHT binnen 10 minuten gemonteerd hebt.
Tuninghaus is een bedrijf dat echt waar maakt wat het beloofd.
Bernd kan het zich niet permiteren om, zeker ons Puma rijders, gebakken lucht te verkopen.
Hij is immers Pumadrivers lid en is regelmatig aanwezig op meetings, oa Limburgtour en EFPM