ABS sensoren

Hier vind je alle onderwerpen die met je electronica te maken hebben, van electrische ramen tot zekeringen

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Tom
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 01 okt 2013, 3:53 pm

Re: ABS lampje afsluiten

Bericht door Tom » di 31 dec 2013, 2:50 pm

Alles goed proper maken met een stalen borstel en de oude sensoren met kruipolie of WD40 inspuiten. Rustig met een griptang proberen los te maken. Als ze niet meteen los komen de kruipolie langer laten inwerken. Als de sensor afbreekt is het een kl**ejob om ze eruit te krijgen. Altijd netjes proberen te werken!
Suc6
:fordlogo: the rest is traffic!

drestar

Re: ABS lampje afsluiten

Bericht door drestar » vr 03 jan 2014, 1:43 pm

Tom schreef:Alles goed proper maken met een stalen borstel en de oude sensoren met kruipolie of WD40 inspuiten. Rustig met een griptang proberen los te maken. Als ze niet meteen los komen de kruipolie langer laten inwerken. Als de sensor afbreekt is het een kl**ejob om ze eruit te krijgen. Altijd netjes proberen te werken!
Suc6
is al gemaakt :-D ABS sensoren kun je er zo langs de achterkant uit tikken, wel de remschijf eraf halen en dan met schroevendraaier de sensor door het gat eruit slaan, is 1 minuut werk, de sensoren waren zo rot als wat bij mij ,en zaten ook muurvast,en braken gewoon af, 2 nieuwe sensoren van 20 euro per stuk erin en de abs was weer in werking, ik hoor nu ook weer het krr test geluid bij 30km per uur, daarna gelijk door naar de keuring en een goedkeur gehad,dus kan weer een jaar lang karren :party:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 805
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: ABS lampje afsluiten

Bericht door pumamartin » vr 03 jan 2014, 5:36 pm

KIJK, Super.
En veiliger.

Veel veilige kilometers 8)
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

drestar

Re: hoe vervang ik de ABS sensoren?

Bericht door drestar » za 04 jan 2014, 9:56 am

Sjoerd schreef:Elk wiel heeft 1 sensor. Ze zijn niet heel gemakkelijk te vervangen. Ze zitten in je fuseestuk. Vaak zijn ze door de leeftijd aardig vastgeroest. Mijne moest het fusee los en kon ik door op de werkbank het fusee te verwarmen hem los krijgen. Voor je gaat vervangen zou ik ze eerst even doormeten.
Ik wil hier toch nog even op terug komen, in de tijd dat ik er nog geen verstand van had kon ik er niet op antwoorden maar nu ik bij mij de sensoren er zelf uit heb gehaald verbaasd mij je antwoord dat het fusee helemaal los moest en verwarmt moest worden??? de sensoren zaten bij mij ook muurvast in het gat,maar ik kon de sensoren er zo uit tikken met een schroevendraaier en hamer nadat ik de remschijf eraf had gehaald, want dan kan je er van de andere kant beter bij..dus ik snap het niet zo van fusee los halen? of wilde je de sensoren er heel uithalen? als ze kapot zijn moeten ze toch in de prullebak en ze zijn maar van plastic dus gewoon kapot rammen mag en is zo gebeurd, de mijne braken al gelijk af waardoor het kopje in het gat bleef zitten, maar met een paar tikken zo eruit

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: hoe vervang ik de ABS sensoren?

Bericht door Sjoerd » ma 06 jan 2014, 5:43 pm

drestar schreef:
Sjoerd schreef:Elk wiel heeft 1 sensor. Ze zijn niet heel gemakkelijk te vervangen. Ze zitten in je fuseestuk. Vaak zijn ze door de leeftijd aardig vastgeroest. Mijne moest het fusee los en kon ik door op de werkbank het fusee te verwarmen hem los krijgen. Voor je gaat vervangen zou ik ze eerst even doormeten.
Ik wil hier toch nog even op terug komen, in de tijd dat ik er nog geen verstand van had kon ik er niet op antwoorden maar nu ik bij mij de sensoren er zelf uit heb gehaald verbaasd mij je antwoord dat het fusee helemaal los moest en verwarmt moest worden??? de sensoren zaten bij mij ook muurvast in het gat,maar ik kon de sensoren er zo uit tikken met een schroevendraaier en hamer nadat ik de remschijf eraf had gehaald, want dan kan je er van de andere kant beter bij..dus ik snap het niet zo van fusee los halen? of wilde je de sensoren er heel uithalen? als ze kapot zijn moeten ze toch in de prullebak en ze zijn maar van plastic dus gewoon kapot rammen mag en is zo gebeurd, de mijne braken al gelijk af waardoor het kopje in het gat bleef zitten, maar met een paar tikken zo eruit
Mijn sensoren moesten inderdaad heel blijven, omdat ik enkel het wiellager moest vervangen. Het scheelde nogal wat geld om ze niet kapot te rammen natuurlijk. Wij kregen hem toen met geen mogelijkheid los zonder het fusee warm te stoken. Moet wel er bij zeggen dat de sensor er toen al een jaar of 12 inzat dus lekker vastgekoekt.. :roll:

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: hoe vervang ik de ABS sensoren?

Bericht door Harry » ma 06 jan 2014, 11:36 pm

En waarom moeten de sensoren er uit voor een wiellager te vervangen, bij mij 2x wiellager vervangen een keer r voor en een keer l achter bijde keren de sensors gewoon laten zitten, dus why?
Afbeelding

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: hoe vervang ik de ABS sensoren?

Bericht door Sjoerd » di 07 jan 2014, 4:18 pm

Harry schreef:En waarom moeten de sensoren er uit voor een wiellager te vervangen, bij mij 2x wiellager vervangen een keer r voor en een keer l achter bijde keren de sensors gewoon laten zitten, dus why?
Omdat ze enorm vast zaten en wij het fusee behoorlijk warm hebben moeten stoken. Ook een speciaal malletje moeten maken om hem te fixeren in de pers, deze kwam geloof ik tegen de sensor aan. Uiteindelijk met een garagepers niet er uit kunnen halen, met die van de machinefabriek om de hoek wel. Uiteindelijk dacht ik dat we tegen de 15 ton druk aanzaten. :shock: We waren verbaast dat het fusee nog recht was na afloop!

drestar

Re: hoe vervang ik de ABS sensoren?

Bericht door drestar » wo 08 jan 2014, 12:40 pm

Sjoerd schreef:
Harry schreef:En waarom moeten de sensoren er uit voor een wiellager te vervangen, bij mij 2x wiellager vervangen een keer r voor en een keer l achter bijde keren de sensors gewoon laten zitten, dus why?
Omdat ze enorm vast zaten en wij het fusee behoorlijk warm hebben moeten stoken. Ook een speciaal malletje moeten maken om hem te fixeren in de pers, deze kwam geloof ik tegen de sensor aan. Uiteindelijk met een garagepers niet er uit kunnen halen, met die van de machinefabriek om de hoek wel. Uiteindelijk dacht ik dat we tegen de 15 ton druk aanzaten. :shock: We waren verbaast dat het fusee nog recht was na afloop!
kan idd behoorlijk vast zitten allemaal, zo heb ik een half uur met een hamer rond op mijn remschijf moeten rammen voor die los ging, zat gewoon muurvast geroest en eigenlijk ook nog nooit zo meegemaakt,

Plaats reactie