Pagina 2 van 4

Geplaatst: vr 15 jun 2007, 8:38 am
door Gast
Ben ik blij dat ik dit lees...
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Ik heb 3 weken geleden mijn distributieriem en de hele mikmak laten vervangen bij een garage bij ons in t dorp. Geen fordgarage!
Ik kreeg na 1 dag te horen dat ze niet het juiste gereedschap hadden en dat het een dag langer duurde, want ze gingen ermee naar Ford.
Dus ik wachten en kreeg uit eindelijk een rekening van 800 euro! De rekening bestaat uit 400 euro werkplaatstarief! :?
Nou ja, ik heb m gewoon betaald, want ik ben zelf naar deze garage gegaan en ga dus volgende keer meteen naar Ford.
Maar nu is het bij mij ook zo dat hij echt niet meer lekker wil optrekken! Normaal kon ik zo wegrijden en zat er flink pit in, maar nu echt niet meer. Ik dacht zelf dat het lag aan de banden... Beetje vreemd misschien, maar ik had hem de week erna laten uitlijnen omdat hij verlaagd is en ik dacht dat het daarmee te maken had... Nu ik dit lees kan het dus ook de distributieriem zijn! Toch maar even naar de Ford ermee voor de zekerheid.

Geplaatst: vr 15 jun 2007, 2:44 pm
door Clawz
Indien de timing verprutst is kan ie ontzettend slecht lopen, of helemaal niet lopen.

Boven op het motorblok, als je met je gezicht naar de ruit toe staat, rechtsonder zit een zwart mechanisme met een stekkertje. Is die stekker goed ingestoken? Anders schakelt hij niet over naar het VCT mechanisme, en mis je dus die extra trekkracht boven de 4000rpm.

Pumaatje, hebben ze geen prijs opgegeven voordat je die riem liet vervangen? 800 euro slaat natuurlijk nergens meer op, daar heb je hem bijna 2 keer voor vervangen!

Geplaatst: vr 15 jun 2007, 7:55 pm
door hansie
Gaat wel erg vaak fout met die distributieriemen :?
De les die we eruit kunnen trekken: ga naar een garage waar ze al vaker de distributieriem van een 1.7 hebben vervangen. Vraag voor de zekerdheid of ze het speciale gereedschap hebben (als ze dan raar opkijken....wegwezen :wink: ). En maak vooraf een afspraak over de prijs. Bij Ford hanteren ze vaste prijzen volgens mij (zie ook bij FAQ).

800 Euries is wel erg veel, zo ik niet mee eens zijn. Het is de onkunde van de garage dat ze naar de Ford dealer moeten.

Geplaatst: vr 15 jun 2007, 7:58 pm
door R.A.T. RACING
ik weet nog wel een garage waar ze dat kunnen :pr: voor mijn

Geplaatst: vr 15 jun 2007, 9:43 pm
door pumamartin
Hans helemaal mee eens...
Iedere garage heeft toegang tot de gegevens van Ford how to... zullen we maar zeggen.
Ik weet dit namelijk omdat een jaar voordat bij mij de riem vervangen moest worden bij 'mijn' garage de monteur/eigenaar een 'pak' papieren had uitgeprint toen ie voor de eerste keer de distributieriem van een puma moest vervangen.
Kijk dat is een vakman, niet te trots om toe te geven dat je niet alles kunt weten.
En zich zorvuldig voorbereid op zo'n karwei.
Blijkbaar doet dat helaas, helaas niet iedereen..

Geplaatst: zo 17 jun 2007, 4:36 pm
door Clawz
Sjoerd, trekt ie wel zoals vanouds in lage toeren, maar mist ie de extra schop in de kont als ie boven de 4000rpm komt?

Geplaatst: zo 17 jun 2007, 10:48 pm
door Sjoerd102
terug vind post, kom ik morgen ff op terug, ga ff testen op de bundesautobahn 61 :twisted:

Geplaatst: ma 18 jun 2007, 4:22 pm
door Clawz
Zucht, dat kan je nog testen op een 80km/u weg :P
Maar veel plezier :P

Geplaatst: ma 18 jun 2007, 5:33 pm
door Sjoerd102
Clawz, bij 4.000 toeren merk ik niet veel. Is voornamelijk rond de 3000 toere, dat hij wat sputtert.

Geplaatst: wo 04 jul 2007, 6:08 pm
door Sjoerd102
Dit is dus het probleem waardoor er minder vermogen is.
De nokkenassen staan verkeerd
Het Gleufje (waar de vinger naar wijst) moet in een rechte lijn zijn, met dat gleufje aan de linkerkant. Zoals je kunt zien staan ze in een kleine hoek van elkaar waardoor de nokkenassen niet goed staan.

Afbeelding

Geplaatst: wo 04 jul 2007, 7:16 pm
door R.A.T. RACING
pffffffffffffff dat is wel een hele slechte fout waar heb je dat laten doen?
weet ik dat ik mijn auto als ik het zelf niet had kunnen doen nooit en te nimmer heen breng nog niet om mijn banden op te laten pompen wat een klungels als ze dat al niet goed kunnen zetten

Geplaatst: do 05 jul 2007, 6:53 pm
door hansie
Tja, daar heb je dus dat speciale gereedschap voor nodig om de nokkenas op d juiste "plaats" te houden.

Geplaatst: do 05 jul 2007, 7:03 pm
door R.A.T. RACING
des noots een hoek ijzer

Geplaatst: do 05 jul 2007, 7:42 pm
door Sjoerd102
Waarschijnlijk was het probleem, dat de handleiding wat je bij de distributieriem erbij krijgt niet geschreven is voor een 1.7. Vandaag heeft mijn pa samen met mijn oom alles weer recht gezet, en functioneert het weer zoals het moet.

Geplaatst: vr 06 jul 2007, 5:58 pm
door Sjoerd102
Ondanks dat nu alles goed is met de distributieriem is het nog niet 100% in orde. Met wegtrekken in de 1e versnelling, hapert de puma iets. en bij de 4e en 5e versnelling mis ik nog iets trekkracht onderin.

Iemand een oplossing? :oops: