PowerFlex?
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
Euh, welke diameter bedoelde je monteur? Je kunt op een Puma twee typen draagarmen hebben: twee 'lagen' aan elkaar geklonken (die van de Fiesta IV) en de enkele (Fiesta V), beide passen op de Puma. De diameter voor de achterste bussen is echter gewoon gelijk, dus die moeten passen.
Wat je nu hebt, is dat binnen afzienbare tijd de achterste bussen weer gaar gaan worden, en kan je overnieuw beginnen
Wat je nu hebt, is dat binnen afzienbare tijd de achterste bussen weer gaar gaan worden, en kan je overnieuw beginnen
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
-
- Puma Lover
- Berichten: 805
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
powerflex bussen
Dat gaar worden van powerflex rubbers komt mij bekent voor. Ik heb 6 mnd geleden nieuwe geplaatst , nu weer maar het is shit. De stabiliteit neemt toe, maar na verloop van tijd gaat het scharnierpunt aan de achterzijde van de voorste draag arm hevig kraken en wat je ook doet het komt steeds terug. Heb het stalen kogelscharnier al met diverse soorten vet gesmeerd, na demontage van de draagarm. Behalve als het nat weer is. Bij mij worden weer orginele rubber bussen gemonteerd. De voorste poweflexen blijven zitten, die hebben daar geen last van. Ooorzaak naar mijn idee, het water met rommel lopen zo tussen het scharnierpunt, gaat roesten (het vet is allang weg) en bij droog weer kraakt het als een oude Daf 316 (een oude legertruk ook met nylon en staal scharnierpunten).
Re: powerflex bussen
geen idee hoelang garantie er op zit maar zou je je leveransier niet even bellen voor nieuwe bussen. dat ze geluid kunnen maken is normaal/bekent (het is geen comfort verbetering)maar ik kan vanaf hier niet zien hoeveel geluid ze maken. beetje geluid/kraken mag bij deze bussenpetter schreef:Dat gaar worden van powerflex rubbers komt mij bekent voor. Ik heb 6 mnd geleden nieuwe geplaatst , nu weer maar het is shit. De stabiliteit neemt toe, maar na verloop van tijd gaat het scharnierpunt aan de achterzijde van de voorste draag arm hevig kraken en wat je ook doet het komt steeds terug. Heb het stalen kogelscharnier al met diverse soorten vet gesmeerd, na demontage van de draagarm. Behalve als het nat weer is. Bij mij worden weer orginele rubber bussen gemonteerd. De voorste poweflexen blijven zitten, die hebben daar geen last van. Ooorzaak naar mijn idee, het water met rommel lopen zo tussen het scharnierpunt, gaat roesten (het vet is allang weg) en bij droog weer kraakt het als een oude Daf 316 (een oude legertruk ook met nylon en staal scharnierpunten).
Re: PowerFlex?
Heeft er iemand hier powerflex in de achteras?
Is dit een beetje te doen? Mijn originele rubbers hebben het begeven.
En aangezien ik ook wel een naar assen zandvoort of de ring ga.
Dacht ik dat powerflex rubbers n goeie optie zijn.
Is dit een beetje te doen? Mijn originele rubbers hebben het begeven.
En aangezien ik ook wel een naar assen zandvoort of de ring ga.
Dacht ik dat powerflex rubbers n goeie optie zijn.
-
- Puma Lover
- Berichten: 805
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Re: PowerFlex?
Pieter ik had de complete set onder m'n zilvere, en het verschil (veel strakkere wegligging, fellere reactie op insturen) was het beste te merken op het circuit (Zolder, waar we ieder jaar met Pumadrivers aan de Vroemdag mee doen)
Ik heb de complete set hier liggen, word binnenkort ook mijn huidige Puma ingebouwd.
Had er al voor de Alpentour onder gemoeten, maar is toen helaas niet gelukt. Geluk bij 'dat ongeluk' was dat we bij de Puma van Roel (die ook mee naar Oostenrijk was) een paar dagen voor verterk ontdekten dat zijn achterste rubben echt kapot waren. Dus daar de powerflex bussen in laten zetten.
Krijg je geen spijt van, is iig mijn ervaring. Daarom ook (wel pas nu) weer powerflexset gekocht.
Mijn Puma is 11 jaar en heeft 160.000 km op de teller, zeker weten dat het een groot verschil zal zijn.
Ik heb de complete set hier liggen, word binnenkort ook mijn huidige Puma ingebouwd.
Had er al voor de Alpentour onder gemoeten, maar is toen helaas niet gelukt. Geluk bij 'dat ongeluk' was dat we bij de Puma van Roel (die ook mee naar Oostenrijk was) een paar dagen voor verterk ontdekten dat zijn achterste rubben echt kapot waren. Dus daar de powerflex bussen in laten zetten.
Krijg je geen spijt van, is iig mijn ervaring. Daarom ook (wel pas nu) weer powerflexset gekocht.
Mijn Puma is 11 jaar en heeft 160.000 km op de teller, zeker weten dat het een groot verschil zal zijn.
rijder sinds 29/3/2002
-
- Puma Newbie
- Berichten: 49
- Lid geworden op: zo 28 aug 2005, 3:46 pm
- Locatie: Den Burg (Texel)
- Contacteer:
Re: PowerFlex?
Ik heb nadat de rubbers ruim waren in de achteras ook powerflex bussen gemonteerd, helemaal super.
Je voelt de auto ook beter, strakker, en vaster op de weg.
Als straks de bussen in de draagarmen voor versleten zijn komt hier ook overal powerflex in.
Je voelt de auto ook beter, strakker, en vaster op de weg.
Als straks de bussen in de draagarmen voor versleten zijn komt hier ook overal powerflex in.
Re: PowerFlex?
Zelf ook alle rubbers (incl. de stabi) vervangen door Powerflex'. Zeker geen spijt van. Het weggedrag is een stuk verbeterd al werd hij onder zwaar remmen wat zenuwachtiger van achteren.
Re: PowerFlex?
Het moeilijker om de bestaande bussen er uit te krijgen (boren).
Nieuwe er in persen of met draadstang.
Nieuwe er in persen of met draadstang.