Een tijdje geleden heb ik en mooie zilveren 1.4 Ford puma gekocht. Ik ben gelijk lid geworden en had na een paar weken al gelijk een probleem met de koppeling.. versleten -.-
Koppeling vervangen en hij reed als een zonnetje. Ik super trots op mijn auto.

Het viel me al gauw op dat hij behoorlijk wat olie verbruikte. Ook verbruikte koelvloeistof.

Nou 4 dagen geleden reed ik door de bocht en trilde de auto opeens hevig

Helaas bleef het daar niet bij. Hij liep belabberd en het leek alsof hij op 3 poten liep. Ik hoopte dat het misschien aan de bougies lag en heb 4 nieuwe gekocht. Zodra de bougies eruit kwamen werd het minder leuk. De bougies waren gedekt is een dikke laag olie. Dus de olie zit boven de zuiger!... Bij 2 van de 4 bougies is dit extreem.
Wat het probleem precies is is mij niet 100% duidelijk. Wel weet ik dat er iets ernstig mis is. Ook gebruikt hij veel koelvloeistof dus de koppakking zal ook wel niet goed zijn.
Nu moet hij waarschijnlijk gereviseerd worden of er moet een ander blok in. Wat denken jullie hiervan? Wat is het probleem en wat is de beste oplossing. Kan iemand mij hier aub mee helpen!!

btw wat is de mogelijkheid van het inbouwen van een 1.7 inplaats van een 1.4, omdat die makkelijker te krijgen zijn.
Groetjes,
Tom