ophangingsbussen achter vervangen
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
ophangingsbussen achter vervangen
Voor de apk die er over een paar maanden aan zit te komen moet het volgende onderdeel van mijn puma vervangen worden
- achter de rubbers bij de draagarmen(rechts achter en wil denk gelijk ook links laten doen)
Wat zal het ongeveer gaan kosten om dit te vervangen??
En mijn puma trekt laatste tijd een heel klein beetje naar rechts kan dit het probleem daarvan zijn?
En ik las een aantal goede ervaringen over powerflexbussen wat zijn hier nu de voordelen van en nadelen(mits die er zijn)?
alvast bedankt voor de hulp
- achter de rubbers bij de draagarmen(rechts achter en wil denk gelijk ook links laten doen)
Wat zal het ongeveer gaan kosten om dit te vervangen??
En mijn puma trekt laatste tijd een heel klein beetje naar rechts kan dit het probleem daarvan zijn?
En ik las een aantal goede ervaringen over powerflexbussen wat zijn hier nu de voordelen van en nadelen(mits die er zijn)?
alvast bedankt voor de hulp
-
- Puma Lover
- Berichten: 805
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Re: ophangingsbussen achter vervangen
Voordelen van Powerflex bussen is dat je ze nooit meer hoefd te vervangen en je ophanging is veel strakker.
Zeker als je ze rondom vervangt merk je het verschil heel goed, strakker sturen
Puma laten uitlijnen dan is dat naar links trekken vrijwel zeker weg.
Zeker als je ze rondom vervangt merk je het verschil heel goed, strakker sturen
Puma laten uitlijnen dan is dat naar links trekken vrijwel zeker weg.
rijder sinds 29/3/2002
Re: ophangingsbussen achter vervangen
Die bussen zijn zeker goed, maar vergeet niet bij montage kopervet te gebruiken, Heb net een hele kit besteld
voor + achter
voor instructee zie wiki van pumapeople site,
http://www.pumapeople.com/wiki/index.ph ... sh_%282%29" onclick="window.open(this.href);return false;
gijs
voor + achter
voor instructee zie wiki van pumapeople site,
http://www.pumapeople.com/wiki/index.ph ... sh_%282%29" onclick="window.open(this.href);return false;
gijs
-
- Puma Lover
- Berichten: 805
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Re: ophangingsbussen achter vervangen
gwvanduin schreef:Die bussen zijn zeker goed, maar vergeet niet bij montage kopervet te gebruiken, Heb net een hele kit besteld
voor + achter
voor instructee zie wiki van pumapeople site,
http://www.pumapeople.com/wiki/index.ph ... sh_%282%29" onclick="window.open(this.href);return false;
gijs
Waarom zover zoeken,
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtop ... =15&t=1982" onclick="window.open(this.href);return false;
rijder sinds 29/3/2002
Re: ophangingsbussen achter vervangen
Het trekken van de auto kan ook komen door je remmen. Misschien dat dr kant waar hij naar toe trekt je remmen vast zitten/aanlopen.
De rubbers achter zijn. Volges mij orgineel 30 eu p.s. met 1.5 uur arbeid. A 74.50 ex btw.
De rubbers achter zijn. Volges mij orgineel 30 eu p.s. met 1.5 uur arbeid. A 74.50 ex btw.
Re: ophangingsbussen achter vervangen
het trekken kan idd door de rubbers komen als ze versleten zijn. als jij gaat rijden veranderen de wielstanden een beetje door de krachten die erop komen. als de rubbers tever zijn versleten en daardoor te soepel worden kan het zijn dat de wielen er verkeerd onder komen te staan maar meestal heeft dit dan te maken met de rubbers voor en niet achter.
mijn ervaring met powerflex. zeker doen word de auto nog een groter feest van. maar dan wel rondom doen alleen achter zal het verschil niet veel maken verwacht ik. ik heb nog niet met een puma gereden waar alleen achter van vervangen heb.
mijn ervaring met powerflex. zeker doen word de auto nog een groter feest van. maar dan wel rondom doen alleen achter zal het verschil niet veel maken verwacht ik. ik heb nog niet met een puma gereden waar alleen achter van vervangen heb.
Re: ophangingsbussen achter vervangen
bedankt voor de reacties, het trekken is niet echt ernstig als ik de auto recht op de weg stuur en het stuur loslaat dan gaat de auto eerst gewoon goed rechtuit alleen je merkt naar een paar seconden dat die heel lichtjes naar recht begint te wijken, ik denk dat ik voor die powerflexbussen ga want zo te horen is dat een goede investering, ik ga t er wel ff met de garage over hebben als de auto weer apk wil zit ook te denken aan een ander uitlaat eindstuk alleen moet ff nagaan wat dat me gaat kosten anders komt dat later misschien, met een open luchtfilter ben ik ook bezig alleen daar heb ik ook nog een vraag over, wat is de diameter van de aansluiting van een ford puma filter?? Bij dit universele filter is dit 9 centimeter?? Past dit direct of valt dit makkelijk pas te maken?? En moet er verder nog iets aangepast worden na het plaatsen van een open luchtfilter?? Bij scooter weet ik dat je dan de sproeier moet veranderen maar dat is carburateur en auto heeft injectie,
Re: ophangingsbussen achter vervangen
Bij de meeste universele kits zitten er pasringen bij. Je hoeft verder niets te vervangen qua injectie. Let wel op dat je carterventilatie (een klein slangetje dat op je orginele filterhuis zit) wel gefilterd word door je luchtfilter. Of een apart filter erop zetten (zie andere topics) dit kan namelijk een apk afkeur zijn i.v.m. milieu eisen.
Re: ophangingsbussen achter vervangen
appart filter van carterventilatie is AFKEUR voor apk.
de dampen van de carterventilatie moeten weer de motor in om verbrand te worden daarom zit deze aangesloten op het luchtfilter. dit zijn milieu dingetjes.
de universele setjes hebben hier meestal geen aansluiting voor of je moet er zelf een bevestiggings punt voor een slang erop te monteren aan maken.
koop je er 1 van tuninghaus, k&n of green die voor de puma zijn gemaakt dan zit dit wel op.
kost wel meer maar zit wel goed en degelijk. je hoeft geen gekke steuntjes temaken voor je filter vast te zetten want dat zit er allemaal bij. wel zo makkelijk en mooi kwa afwerking
de dampen van de carterventilatie moeten weer de motor in om verbrand te worden daarom zit deze aangesloten op het luchtfilter. dit zijn milieu dingetjes.
de universele setjes hebben hier meestal geen aansluiting voor of je moet er zelf een bevestiggings punt voor een slang erop te monteren aan maken.
koop je er 1 van tuninghaus, k&n of green die voor de puma zijn gemaakt dan zit dit wel op.
kost wel meer maar zit wel goed en degelijk. je hoeft geen gekke steuntjes temaken voor je filter vast te zetten want dat zit er allemaal bij. wel zo makkelijk en mooi kwa afwerking
Re: ophangingsbussen achter vervangen
ik ben vastbesloten om een hks filter te kopen want dat blijf ik toch de mooiste vinden + het is uniek op een puma.
zo 1-tje wil ik op mijn puma hebben:
Uploaded with ImageShack.us
het word dus pas maken, nu ga ik alleen nog even bedenken of ik het alleen voor de looks en het geluid wil en dat ik hem ga monteren op de plek waar nu ook de originele luchtfilterbox zit(hai) of dat ik het gelijk goed ga aanpakken en dat ik er een cold air intake van maak.
ik wil hem dan op de volgende manier gaan maken:
http://www.teamdelsol.com/technical/how ... fault.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Enige probleem waar ik dan tegen aanloop is die carterventilatie daar moet ik dan even wat op bedenken want hij moet in februarie wel weer door de apk komen.
Bij een cold air intake maakt men vaak gebruik van buizen waar het luchtfilter op gemonteerd word. Kan iemand mij vertellen van welk materiaal deze gemaakt zijn?? Want vandaag zag ik op me werk een bak volliggen met ''rest'' stukken alluminium pijp en ik d8 gelijk mmmm misschien kan ik die wel gebruiken voor een cai
alvast bedankt voor de hulp en t meedenken!
zo 1-tje wil ik op mijn puma hebben:
Uploaded with ImageShack.us
het word dus pas maken, nu ga ik alleen nog even bedenken of ik het alleen voor de looks en het geluid wil en dat ik hem ga monteren op de plek waar nu ook de originele luchtfilterbox zit(hai) of dat ik het gelijk goed ga aanpakken en dat ik er een cold air intake van maak.
ik wil hem dan op de volgende manier gaan maken:
http://www.teamdelsol.com/technical/how ... fault.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Enige probleem waar ik dan tegen aanloop is die carterventilatie daar moet ik dan even wat op bedenken want hij moet in februarie wel weer door de apk komen.
Bij een cold air intake maakt men vaak gebruik van buizen waar het luchtfilter op gemonteerd word. Kan iemand mij vertellen van welk materiaal deze gemaakt zijn?? Want vandaag zag ik op me werk een bak volliggen met ''rest'' stukken alluminium pijp en ik d8 gelijk mmmm misschien kan ik die wel gebruiken voor een cai
alvast bedankt voor de hulp en t meedenken!
Re: ophangingsbussen achter vervangen
makkelijke manier om je carterventilatie slang te bevestigen is gaatje te boren in het vlakke stuk langs de aansluiting van het luchtfilter. daar een slangverbinder in vast te maken(strak in steken of plakken) en daar de slang op vast te maken.
de buizen worden vaak van rvs of aluminium gemaakt. en polijsten
de buizen worden vaak van rvs of aluminium gemaakt. en polijsten
Re: ophangingsbussen achter vervangen
Hehe, heb 'm destijds dus niet voor niks online gezet, wordt nog steeds gebruiktpumamartin schreef:gwvanduin schreef:Die bussen zijn zeker goed, maar vergeet niet bij montage kopervet te gebruiken, Heb net een hele kit besteld
voor + achter
voor instructee zie wiki van pumapeople site,
http://www.pumapeople.com/wiki/index.ph ... sh_%282%29" onclick="window.open(this.href);return false;
gijs
Waarom zover zoeken,
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtop ... =15&t=1982" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R