Bluefin BF05-FORD-N
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
@ Pascal: dat gaat vast nog wel een keer gebeuren. Ga in de zomer op vakantie naar Oostenrijk met de puma, de bergwegen zullen een genot zijn
@ Martin: top maakt inderdaad minder uit, maar ben wel nieuwsgierig. We zullen wel zien wat het op de langere termijn doet. Heb eergister al BP Ultimate getankt (zat nog 1/4 Euro95 in), zal volgende keer nog ns Ultimate tanken en dan het verbruik in de gaten houden.
@ Wesley: de bluefin is nu gekoppeld aan mijn auto, dus helaas.
@ Otto: in combinatie met jouw CAI zal het een aanzienlijke vermogenswinst opleveren. Ik wil rond de zomer of misschien september/oktober een Pipercross Viper kit bestellen en monteren
@ Martin: top maakt inderdaad minder uit, maar ben wel nieuwsgierig. We zullen wel zien wat het op de langere termijn doet. Heb eergister al BP Ultimate getankt (zat nog 1/4 Euro95 in), zal volgende keer nog ns Ultimate tanken en dan het verbruik in de gaten houden.
@ Wesley: de bluefin is nu gekoppeld aan mijn auto, dus helaas.
@ Otto: in combinatie met jouw CAI zal het een aanzienlijke vermogenswinst opleveren. Ik wil rond de zomer of misschien september/oktober een Pipercross Viper kit bestellen en monteren
leuk verhaaltje crz, je weet wel hoe je mensen moet overtuigen haha
Ik ben ook wel erg benieuwd naar het verbruik. Puma is momenteel retezuinig: rij gemiddeld nu 1:14 a 1:15. En zou niet willen dat dat verbruik omhoog schiet door zoiets
Het klinkt iig top...sneller optrekken...that's just what i want Dat is nu al heerlijk in de puma..de snelle reactie met optrekken! kan dat beter, dan is dat zeker de moeite waard om te overwegen!!
Ik ben ook wel erg benieuwd naar het verbruik. Puma is momenteel retezuinig: rij gemiddeld nu 1:14 a 1:15. En zou niet willen dat dat verbruik omhoog schiet door zoiets
Het klinkt iig top...sneller optrekken...that's just what i want Dat is nu al heerlijk in de puma..de snelle reactie met optrekken! kan dat beter, dan is dat zeker de moeite waard om te overwegen!!
-
- Puma Senior
- Berichten: 213
- Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
- Locatie: Maasbracht
- Contacteer:
Chiptuning hoeft niet gepaard te gaan met verbruikverhoging sterker nog het kan zelf voor zuiniger verbruik zorgen wat voor de 1.4 motoren zou kunnen.
Mijn frp verbruikt momenteel 1:12 tijden een rit heen en weer naar beuningen en de snelheid van 140 tot stukken zelfs 2 uch uch, ja zoiets.
Ik hou het niet vol om 120 te blijven rijden.
Mijn frp verbruikt momenteel 1:12 tijden een rit heen en weer naar beuningen en de snelheid van 140 tot stukken zelfs 2 uch uch, ja zoiets.
Ik hou het niet vol om 120 te blijven rijden.
kom ik aan met mijn 1 op 6,5 ja wb jij zit hoger haha maar ja jij hebt er meer aan gedaan/meer vermogen
verbruik heeft meer met het rijden te maken als met opvoeren ik bedoel je kunt met een standaard puma 1 op 6,5 rijden maar ook zoals gabba 1op15 kijk allen niet te scheel op verbruik ligt vaak toch aan de manier van rijden
maar hoe meer vermogen des te meer KAN hij verbruiken
verbruik heeft meer met het rijden te maken als met opvoeren ik bedoel je kunt met een standaard puma 1 op 6,5 rijden maar ook zoals gabba 1op15 kijk allen niet te scheel op verbruik ligt vaak toch aan de manier van rijden
maar hoe meer vermogen des te meer KAN hij verbruiken
-
- Puma Lover
- Berichten: 805
- Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
- Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
- Locatie: Wijnandsrade
- Contacteer:
Dat is natuurlijk zo Robert hangt het idd van af.
En Crz zal zeker in het begin niet de beheersling hebben om de zelfde rijstijl aan te houden EN TERECHT.
Maar idd zou ik ook wel wat meer willen weten mbt eventuele motorschade/slijtage of andere schadelijke bijwerkingen.
Want het klint echt heel verleidelijk....
En Crz zal zeker in het begin niet de beheersling hebben om de zelfde rijstijl aan te houden EN TERECHT.
Maar idd zou ik ook wel wat meer willen weten mbt eventuele motorschade/slijtage of andere schadelijke bijwerkingen.
Want het klint echt heel verleidelijk....
rijder sinds 29/3/2002
Idd martin helemaal gelijk. En robert ook: het ligt aan je rijstijl. En ik rij gewoon heel relaxed de laatste tijd, maar ja, dat komt gewoon omdat ik elke dag flink wat km's maak. Ik heb veel mijn cruisecontrol aan en rij gemiddeld 90 waar je 100 mag en 110 waar je 120 mag...lekker relaxed en laten uitrollen he Ik merk het meteen als ik ff lekker tijdje het gas wel weer heb ingetrapt. Blijft toch lekker in de puma nl. en ik vrees ook als ik zo'n bluefin erdoe dat ik me nooit meer kan inhouden haha!pumamartin schreef:Dat is natuurlijk zo Robert hangt het idd van af.
En Crz zal zeker in het begin niet de beheersling hebben om de zelfde rijstijl aan te houden EN TERECHT.
Maar idd zou ik ook wel wat meer willen weten mbt eventuele motorschade/slijtage of andere schadelijke bijwerkingen.
Want het klint echt heel verleidelijk....
Popeye, misschien goed om gewoon een bluefin te proberen, of een beter filter te plaatsen, kortom gewoon proberen.
Via 't forum is het lastig om die paar pk verschil uit te leggen, dat moet je gewoon voelen. En wat jij verschil vindt, vind ik geen verschil, je rijdt allemaal anders. Daarom vindt ik discussies over motoraanpassingen en 'wat is goed' zo onzinnig. De een zweert bij meer koppel, omdat de toerenteller nooit de 4000 passeert. De ander trapt graag door tot de begrenzer en geniet van meer PK's.
Denk hier eens over na, daar heb je wat aan denk ik.
Via 't forum is het lastig om die paar pk verschil uit te leggen, dat moet je gewoon voelen. En wat jij verschil vindt, vind ik geen verschil, je rijdt allemaal anders. Daarom vindt ik discussies over motoraanpassingen en 'wat is goed' zo onzinnig. De een zweert bij meer koppel, omdat de toerenteller nooit de 4000 passeert. De ander trapt graag door tot de begrenzer en geniet van meer PK's.
Denk hier eens over na, daar heb je wat aan denk ik.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R