Plaats hier je vragen en/of info over de motor, chips, luchtfilters, andere onderdelen van onder de motorkap en alles wat met performance te maken heeft.
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
-
gwvanduin
Bericht
door gwvanduin » za 04 apr 2009, 8:03 pm
heeft iemand wel eens meegenaakt dat je koppeling ineens stuk soepeler gaat maar het schakelen slechte...knarsend in zijn 2e gaat
zou er ineens speling kunnen zijn ontstaan in de kabel ?
gr
gijs
-
R.A.T. RACING
Bericht
door R.A.T. RACING » zo 05 apr 2009, 7:11 am
zit er nog genoeg remvloeistof in het rezevoir? klink als dat de koppeling lekt
-
gwvanduin
Bericht
door gwvanduin » zo 05 apr 2009, 8:22 pm
remvoeistof reservoir + koppeling
zitten deze 2 aan elkaar verbonden ?
als je geschakeld hebt en je rijd en gaat een bocht om of een
heuvel op/af dan klinkt hij knarrsend
gr
gijs
-
R.A.T. RACING
Bericht
door R.A.T. RACING » zo 05 apr 2009, 8:28 pm
je koppeling word hydraulisch bediend dit gebeurt met remvloeistof uit het zelfde rezevoir als van de remmen maar er loopt een slanetje aan de zijkant van het rezevoir naar de koppelingscilinder als het niveau daar onderstaat kan het zijn dat deze lekt
-
gwvanduin
Bericht
door gwvanduin » zo 05 apr 2009, 8:35 pm
Thanks...das duidelijk, heb net al genoeg uitgegeven
aan de kantoor auto..mondeo hoodremcylinder was lek
gr
gijs
-
gwvanduin
Bericht
door gwvanduin » zo 05 apr 2009, 8:51 pm
net even nagekeken, niveau is dik oke
daar lijkt het probleem dus niet te liggen
wordt weer een zoekplaatje
gr
gijs
-
gwvanduin
Bericht
door gwvanduin » ma 06 apr 2009, 5:20 pm
vandaag bij de garage geweest, het blijkt 1 van de aandrijfassen
te zijn links of rechts...wacht maar tot eind mei en dan links en rechts tegelijk vervangen
thanks voor de hulp
gr
gijs