Veerpootbrug voor onder vragen en problemen
Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators
-
- Puma Senior
- Berichten: 149
- Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
- Locatie: Zjwame (Swalmen)
- Contacteer:
Zo'n 50km.popeye_65 schreef:ik moet binnenkort naar beugen, dan zou je hem onder mijn puma kunnen testen. in toch niet al te ver van Sint Michielsgestel?
Laot gaon dae wage!
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.
-
- Puma Newbie
- Berichten: 49
- Lid geworden op: zo 28 aug 2005, 3:46 pm
- Locatie: Den Burg (Texel)
- Contacteer:
Ik heb er ook ??n onder mijn auto geplaatst en had hetzelfde probleem.
Ik kon alleen bedenken dat de motor & versnellingsbak iets in het rubber zijn gaan hangen na de loop van de jaren. En dus lager zijn kom te liggen.
Ik heb beide gaten van de veerpootbrug uitgefreesd, er was geen andere mogelijkheid. En heb nu wat ruimte over, is niet veel, maar sinds ik er mee rij heb ik geen problemen gehad. En hij heeft voldoende houdvast om vast te klemmen.
Ik kon alleen bedenken dat de motor & versnellingsbak iets in het rubber zijn gaan hangen na de loop van de jaren. En dus lager zijn kom te liggen.
Ik heb beide gaten van de veerpootbrug uitgefreesd, er was geen andere mogelijkheid. En heb nu wat ruimte over, is niet veel, maar sinds ik er mee rij heb ik geen problemen gehad. En hij heeft voldoende houdvast om vast te klemmen.
Denk dat 't een prima idee is om de gaten een stukje uit te freesen en er desnoods plaatjes met een excentrisch geplaatst gat in te doen voor de stevigheid. Kun je best een 3 a 4 mm op winnen en de kop van de standaard bout valt er redelijk ruim in dus je krijgt 'm nog steeds vast.
De mijne heeft een speling van een paar mm maar het blok lijkt de balk net niet te raken.
De mijne heeft een speling van een paar mm maar het blok lijkt de balk net niet te raken.
Die gaten uitfrezen is volgens mij niet zo'n probleem, die beugel is stevig zat.
En wat ik bedoel met dat plakvilt: als je amper ruimte hebt tussen versnellingsbak en brug kan je er zeker van zijn dat die twee mekaar bij 't minste of geringste gaan raken: drempels, maar ook gewoon een rotte straat is dan 'klunk'. Ik heb er daarom een dun plakviltje tussen geplakt, zodat motorblok en brug mekaar niet meer zo hard raken. Bij mij zit dat viltje dus in de knik van de brug.
En wat ik bedoel met dat plakvilt: als je amper ruimte hebt tussen versnellingsbak en brug kan je er zeker van zijn dat die twee mekaar bij 't minste of geringste gaan raken: drempels, maar ook gewoon een rotte straat is dan 'klunk'. Ik heb er daarom een dun plakviltje tussen geplakt, zodat motorblok en brug mekaar niet meer zo hard raken. Bij mij zit dat viltje dus in de knik van de brug.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
Huidige auto: '05 Volvo V70 R
En al eens gedacht aan een nieuwe ophangbeugel voor je versnellingsbak? Die zit onderaan, achterop de versnellingsbak. Als die wat uitgesleten is, kanteld de motor iets achter en komt hij ter hoogte van de versnellingsbak een stuk lager te liggen. Het is te kerkennen als een stang met aan beide kanten een ronde rubber in een stukje buis. De uiteinden staan 90? tov elkaar gedraaid. Zeer makkelijk te vervangen, even de motor ondersteunen met een krik en vervangen maar! Als je wil kijk ik wel even wat 't kost.
daar licht het niet aan heb nu verschillende stangen gezien zit nogal wat verschil in laswerk van het zelfe merk ook al ga je de deze baksteun vervangen dan raakt hij bij sommige nog de bak zo kort zit hij er boven op heb er nu 1 van jacco thuis liggen ga deze zelf even anders maken door er een kleinstukje tussen te lassen hij heeft nu op 3 puma's gezeten en allemaal het zelfdeWB Motorsport schreef:En al eens gedacht aan een nieuwe ophangbeugel voor je versnellingsbak? Die zit onderaan, achterop de versnellingsbak. Als die wat uitgesleten is, kanteld de motor iets achter en komt hij ter hoogte van de versnellingsbak een stuk lager te liggen. Het is te kerkennen als een stang met aan beide kanten een ronde rubber in een stukje buis. De uiteinden staan 90? tov elkaar gedraaid. Zeer makkelijk te vervangen, even de motor ondersteunen met een krik en vervangen maar! Als je wil kijk ik wel even wat 't kost.
zal eens kijken of ik zelf betere kan maken als hier meer mensen intresse in hebben